handdator

Visa fullständig version : får inga jättebra resultat?


jaew
2010-05-01, 19:46
hej jag undrar varför jag inte får några jätte bra resultat men ändå så ökar styrkan hela tiden osv blir starkare för varjegång som går, sköter maten rätt ok har dietat ett par gånger. jag tänker att det kan ha med det att göra men har även bulkat en hel del gånger, tränar just nu så här:

Bröst/axlar
Rygg/biceps
Vila
Ben/mage
Rygg/biceps
Bröst/triceps
vila
vila

ca 3 övningar per muskelgrupp och 3 set per övning vid varje tillfälle förutom på benen då blir de lite mer övningar och 4 set per övning.


kan det vara så att jag övertränar istället? jag kör ju inte många övningar eller så iallafall.

HulkH
2010-05-01, 19:54
Du ökar i styrkan men får inte jättebra resultat?
Menar du att du vill få synliga resultat på kroppen, alltså att musklerna syns mera?

Btw, hur länge har du tränat?

mattilainen
2010-05-01, 19:56
övertränar är nog inget att vara orolig över skulle jag tro. Väldigt svårt att bli övertränad.

Hur går utvecklingen? varierar du? Kör du på samma vikter? höjer du? Går du upp eller står du still i vikt? Bara att skriva vilka delar av kroppen du kör gör inte så mycket.. Hur ser passet ut? Kör du mark, böj, bänk? kör du 5or eller 8or eller ännu högre/lägre? Hur länge har du tränat? Hur gammal är du?

jaew
2010-05-01, 19:59
är 18år, har tränat lite mer än 2år men första året var ju på skojj kan inte räkna med det att jag ens tränade , jag varierar faktiskt just nu kör jag 8-12reps, kör mark,knäböj,bänk, och ökar även på dom övningarna jättebra, men självklart får lite resultat på kroppen, speciellt benen och ryggen, men resten ser ut och inte hänga med.

fiskebulle
2010-05-01, 20:03
Lugna dig. Det kommer.
Du sa även att du har dietat "ett par gånger" hur ofta kör du dieter, hur länge? Du är medveten om att det kan vara ganska knepigt att behålla muskelmassa när du går på kaloriunderskott? Kan ju bero på det.

MtotheM
2010-05-01, 20:04
Jag skulle tro att du har en del fett och därför så syns inte musklerna. Men skriv gärna hur mycket du väger, hur lång du år och vad du tar i bla bänk,mark och knäböj.

jaew
2010-05-01, 20:14
vikt 62 längd 165 bänk 85-90kg mark 145kg knäböj 100x3

gick på en 2 månaders diet nyss.

mojoo
2010-05-01, 21:04
Med dom där siffrorna är du ju rätt jäkla fit? 62 pannor och 145 mark inte dåligt

MtotheM
2010-05-01, 23:11
Oj, ok jag tro du kanske har ganska sjuka ideal :p För jag skulle vilja påstå att det där är sjukt bra. Men övertränad tror jag inte att du är då du annars skulle inte öka i styrka. Dock så går det väl inte så snabbt att öka i volym. Annars så vet jag inte.

Vanish
2010-05-01, 23:42
Ladda upp bild på dig är du vänlig, är ju inte så rutinerad när det gäller andras kroppsvikt och längd. Men serri, 62 kg, "1" års träning osv. och de vikterna? Vill se din kropp

HulkH
2010-05-01, 23:43
Det är nog bara fortsätta köra på ;) se som sagt till att variera mycket :)

Btw, du lyfter ganska mycket för din vikt och längd :)

joasimo
2010-05-01, 23:58
Sedan jag började köra mer högreps, TUT och verkligen fokusera på utförandet och hålla muskeln under arbete hela tiden har jag ökat mycket bättre i massa.

Manta
2010-05-02, 00:07
Uppsök närmaste kraftsportsklubb.