handdator

Visa fullständig version : Problerm med stel höft


Spiffy
2010-05-01, 10:47
Tycker att jag på senaste tiden blivit otroligt stel i höften. Var inte vig innan direkt, men nu känns det så stelt att det är ett problem.
Problem med att lyfta upp benen (typ splitt rörelsen). för att kliva över något. Sparka lite över midjehöjd och vrida runt höften gör direkt ont.
Det känns inte som det brukar göra när man är stel i musklerna, att det är lite dragande känsla och att om man töjer så mjuknar det. Utan det är bara bom tvärstopp med ont i ytterläget.

Ligger jag till exempel på sidan, så får jag ont i den höften som är överst efter bara ett litet tag, vilket jag aldrig haft problem med innan.

Har börjat att försöka stretcha höfterna, men känns nästan som att jag blir stelare av det.
Är det vanligt att det känns så i början, och det är bara att köra på?
Eller vad ska man göra?

Martin Löwgren
2010-05-01, 12:13
Har du varit med om något trauma (olycka) eller gjort fel i någon övning?

Spiffy
2010-05-01, 19:27
Har du varit med om något trauma (olycka) eller gjort fel i någon övning?

Inte nyligen.
Hade ont i höften ett tag efter en skada som mestadels gjorde ont i knäet. Benet fastnade under en innebandy match, och det blev ungefär en "split" rörelse med töjning på insidan av knäet som största skadan. Första tiden gjorde det ont i höften, sen bara i knäet.
Om det skulle vara från detta tycker jag att det borde vara mestadels problem på den sidan som jag hade ont i efter skadan? Nu är det lika dåligt.