handdator

Visa fullständig version : En fråga till pojkarna


von huff
2010-05-01, 08:07
När ni r ute på krogen/fester osv och lyckas få med hem ett ons eller kanske en blivande flickvän så hur ofta är det ni som har gjort början?Nu tänker jag på att det är personer som ni ej har sett förut.

Nixon
2010-05-01, 08:33
Alltid tjejen. Orka ragga på krogen.

von huff
2010-05-01, 08:35
Jag tycker att tjejerna oftast bara väntar på att bli raggade

Nixon
2010-05-01, 08:56
Är väl individuellt.
Vissa gillar inte att bara sitta och vänta på att nåt ska hända, andra gillar inte att ta första steget.
Jag tycker att tjejerna oftast bara väntar på att bli raggade
Tror det har lite med åldern att göra också. Ju äldre och mer självsäkra - desto mer villiga att ta "första" steget.

Prankie
2010-05-01, 09:24
Om man är slarti

http://www.bestweekever.tv/bwe/images/2009/11/THE-BACHELOR.jpg

von huff
2010-05-01, 09:26
Haha, ja Slarti är drar nog åt sig en och annan brunstig hona.

stevebc
2010-05-01, 09:28
Va? Menar du första steget? Det har nog aldrig hänt i hela mitt liv att jag inte tagit första steget med en tjej. Vad gör man, sitter och väntar på bättre tider/högkonjunkturen eller? Då händer ju inget.

von huff
2010-05-01, 09:30
Va? Menar du första steget? Det har nog aldrig hänt i hela mitt liv att jag inte tagit första steget med en tjej. Vad gör man, sitter och väntar på bättre tider/högkonjunkturen eller? Då händer ju inget.

Det har du rätt i.Jag tänkte bara sådär i allmänhet om ni blir raggade av brudar.

Verbatim
2010-05-01, 09:34
Va? Menar du första steget? Det har nog aldrig hänt i hela mitt liv att jag inte tagit första steget med en tjej. Vad gör man, sitter och väntar på bättre tider/högkonjunkturen eller? Då händer ju inget.

Whot


Ont: Jag är ful som satan men ändå har tjejer tagit första stegen ett par gånger. Men oftast är det man själv som får göra det.

Slartibartfast
2010-05-01, 09:38
:D Brudar raggar sällan på mig på krogen.

von huff
2010-05-01, 09:40
:D Brudar raggar sällan på mig på krogen. Visst händer det, men inte varje gång jag går ut.

Alla är väl lite blyga.Dessutom så tror jag inte att dom fulare brudarna ens skulle besvära sig med att försöka.Blir du ofta dissad?

Shakemynuts
2010-05-01, 09:45
Jag har tagit 1a steget en gång och då blev jag dissad. Alla tjejer jag haft något att göra med har tagit initiativ till att träffa mig. Jag har inga problem med att ragga på nån, bara det att jag inte orkar.

Fredrik_S
2010-05-01, 09:45
Av förklarliga själ så är tjejer som tar första steget nästan alltid tjockare än tjejer som inte gör det.
Vill du lyckas få någon som är snygg är det extremt mycket större chans att lyckas om man tar första steget. Tjejer är ju oftast mycket blygare än killar när det gäller sånt, så är man blyg som kille får many tyvärr ofra sig för tjejerna gör det inte.

Slartibartfast
2010-05-01, 09:46
Alla är väl lite blyga.Dessutom så tror jag inte att dom fulare brudarna ens skulle besvära sig med att försöka.Blir du ofta dissad?

Dom som raggar på mig är ofta såna som jag själv inte tycker är särdeles attraktiva, varvid det bara blir en kort pratstund och sen gokväll.

Nu raggar jag själv inte speciellt aktivt, men jag har nog blivit dissad riktigt rejält nångång :D

Shakemynuts
2010-05-01, 09:46
Av förklarliga själ så är tjejer som tar första steget nästan alltid tjockare än tjejer som inte gör det.
Vill du lyckas få någon som är snygg är det extremt mycket större chans att lyckas om man tar första steget. Tjejer är ju oftast mycket blygare än killar när det gäller sånt, så är man blyg som kille får many tyvärr ofra sig för tjejerna gör det inte.

Säger du att de flesta jag träffat är tjocka? :D

Så är inte fallet iallafall. Ingen av dom.

rolf
2010-05-01, 09:49
Jag har faktiskt sett ett samband med att de gånger jag är riktigt karatefull blir påraggad mera än de gånger jag är lite nyktrare, och då måste ragga själv. Vad som ligger bakom det har jag ingen aning om, kanske någon dold grottmanscharm kommer upp till ytan när man närmar sig 3 promille?

Slartibartfast
2010-05-01, 09:50
Jag har faktiskt sett ett samband med att de gånger jag är riktigt karatefull blir påraggad mera än de gånger jag är lite nyktrare, och då måste ragga själv. Vad som ligger bakom det har jag ingen aning om, kanske någon dold grottmanscharm kommer upp till ytan när man närmar sig 3 promille?

Ingen vågar väl gå fram till en tjur om den inte är drogad ;)

Fredrik_S
2010-05-01, 09:51
Säger du att de flesta jag träffat är tjocka? :D

Så är inte fallet iallafall. Ingen av dom.

Men hur definerar vi första steget... Är det den som säger första ordet eller?
Om en tjej sätter sig vid samma bord, eller ställer sig bredivd en i baren och hoppas på att man ska börja prata med dom, vem har tagit första steget då?

Sjukt modiga tjejer du träffat...

rolf
2010-05-01, 09:52
Ingen vågar väl gå fram till en tjur om den inte är drogad ;)

Lol jag skulle snarare tippa på "suck, någon måste väl förbarma sig över det stackars fyllot" :D

Nixon
2010-05-01, 09:53
Jag har faktiskt sett ett samband med att de gånger jag är riktigt karatefull blir påraggad mera än de gånger jag är lite nyktrare, och då måste ragga själv. Vad som ligger bakom det har jag ingen aning om, kanske någon dold grottmanscharm kommer upp till ytan när man närmar sig 3 promille?

Har också märkt det, fast undrar varför?
Jag menar, kan ju inte vara tankar om grymt bra sex som lockar hos en individ som är stör dängande full direkt.

von huff
2010-05-01, 09:53
Jag har faktiskt sett ett samband med att de gånger jag är riktigt karatefull blir påraggad mera än de gånger jag är lite nyktrare, och då måste ragga själv. Vad som ligger bakom det har jag ingen aning om, kanske någon dold grottmanscharm kommer upp till ytan när man närmar sig 3 promille?

Kan det bero på att man är mer öppen och dansar osv när man är fullare?Man upplevs som en typ som är lättare att ta kontakt med än om man sitter tyst vid något bord

Fredrik_S
2010-05-01, 09:53
Och hur vet man om en tjej raggar på en eller bara vill prata lite med en, eller dansa med en lite? För sånt gör ju tjejer ofta iallafall...

von huff
2010-05-01, 09:54
Och hur vet man om en tjej raggar på en eller bara vill prata lite?

Det märker man ganska snabbt tror jag.

Nixon
2010-05-01, 09:55
Och hur vet man om en tjej raggar på en eller bara vill prata lite med en, eller dansa med en lite? För sånt gör ju tjejer ofta iallafall...

När dom börjar tafsa alt. hånglar upp en såklart :smash:

:D

Fredrik_S
2010-05-01, 09:59
När dom börjar tafsa alt. hånglar upp en såklart :smash:

:D

Men dom kanske bara vill ta lite på en och pussas lite? De kanske bara gör det för att vara snälla och inte ragga?

stridis
2010-05-01, 10:02
100% dissad när jag tagit första steget.
Enda skälet att jag inte är oskuld är att jag trots nuna av verbatims kaliber blivit påraggad några gånger.

Strategin för mig är nog att leda hem mulliga fulla tjejer, allt annat har varit råfail.

fiskebulle
2010-05-01, 10:04
Men dom kanske bara vill ta lite på en och pussas lite? De kanske bara gör det för att vara snälla och inte ragga?

På krogen är det väl knappast någon som "pussas och tar lite" utan att mena något med det. När man väl får Go Signal! då gäller det ju att ta tillfället i akt och köra på.

snej
2010-05-01, 10:08
Kan det bero på att man är mer öppen och dansar osv när man är fullare?Man upplevs som en typ som är lättare att ta kontakt med än om man sitter tyst vid något bord

Tror jag med. Speciellt om man är biffig och ser allmänt hård ut. Är man nykter och lite småstel så är man troligen inte alls lika inbjudande som när man dansar orytmiskt och garvar åt allt.

Slartibartfast
2010-05-01, 10:13
Tror jag med. Speciellt om man är biffig och ser allmänt hård ut. Är man nykter och lite småstel så är man troligen inte alls lika inbjudande som när man dansar orytmiskt och garvar åt allt.

Brendan Fraser inbjuder till raggande. :thumbup:
http://www.gifbin.com/bin/012010/1264591971_brendan_frase_clap.gif

snej
2010-05-01, 10:19
Kan inte se? fix!

Shakemynuts
2010-05-01, 10:29
Men hur definerar vi första steget... Är det den som säger första ordet eller?
Om en tjej sätter sig vid samma bord, eller ställer sig bredivd en i baren och hoppas på att man ska börja prata med dom, vem har tagit första steget då?

Sjukt modiga tjejer du träffat...

Ja, jag har nog träffat ganska modiga tjejer, faktiskt. För dom som jag varit involverade med som mer än kompis så har alla defenitivt tagit första steget.

I ditt exempel tycker jag nog att det är tjejen som tar första steget, annars hade det antagligen inte hänt någonting, den första handlingen som leder till att någonting händer är väl det som blir första steget? I det här fallet, att tjejen gör ett närmande för att en konversation ska inledas.

1990
2010-05-01, 21:55
Jag försöker inte ens ragga fast har märkt att kvinnorna spelar svårfångade.

Scorpionida
2010-05-01, 21:56
Jag försöker inte ens ragga fast har märkt att kvinnorna spelar svårfångade.

:confused:

Yes
2010-05-01, 22:02
Oftast börjar det med att tjejerna visar passivt intresse och känner jag för det så svarar jag på det.

stevebc
2010-05-01, 22:09
Whot


Ont: Jag är ful som satan men ändå har tjejer tagit första stegen ett par gånger. Men oftast är det man själv som får göra det.Okej.

Jag tror jag är för grov helt enkelt. Skräckinjagande. Jo visst händer det, men då är det ofta för fulla eller oattraktiva tjejer, jag menar de gånger man får ligga.

Sagzy
2010-05-02, 11:50
Jag tar sällan första steget, men har dock märkt att ifall man är ute någon kväll och är där för att dricka och ha kul och skiter i princip ifall man gör bort sig eller inte så har fler tjejer kommit fram och börjat snacka än i vanliga fall! Så det är min nya strategi, ut och bli full som en spruta och bara ha kul så kommer damerna så småningom:thumbup:

Tigerkotten
2010-05-02, 12:18
Minns ett forskning grejs ang vem som tar kontakt först, om jag minns rätt så var det 2/3 av kvinnorna som gör det. Men däremot gör de ej direktkontakt, utan mera diskreta saker som att spanar på killen och börjar le. För att fånga hans intresse och därmed göra han mera självsäker, så att han vågar gå fram till kvinnan.

Fatalist
2010-05-02, 12:22
Sett till ONS så är det nästan alltid jag som tar första steget, med den magiska öppnaren "Hej".

johanhej
2010-05-02, 12:31
50/50 det där.

davvvan
2010-05-02, 12:45
Oftast en själv som tar initiativet, känns verkligen som att tjejer bara är ute för att visa upp sig, bara väntar på att bli uppraggade. Däremot händer motsatsen någon gång, och det är alltid lika uppskattat.

Fidelity
2010-05-03, 16:01
Det e olika för mig, men för det mesta så är det tjejer som kommer fram till mig, men annars får du göra en chansning, blir man dissad så är det ju bara prova igen!

Sen är det ju hur man går fram och vad man säger :)

Sagzy
2010-05-03, 16:28
när jag ska gå fram och prata med en tjej så drar jag håret lätt åt sidan och sen gör jag min Ace ventura walk! Sen är det klappat och fixat!

stevebc
2010-05-03, 16:30
Jag försöker inte ens ragga fast har märkt att kvinnorna spelar svårfångade.Haha

Kek
2010-05-03, 16:49
Jag föredrar faktiskt att ta första steget själv. Blir bättre när jag får välja, oftast.

Slartibartfast
2010-05-03, 16:58
Jag föredrar faktiskt att ta första steget själv. Blir bättre när jag får välja, oftast.

Du får inte välja annars? :D

Lellan
2010-05-03, 17:16
Problemet om man som tjej går fram till en kille, är att man då tydligen "outat" att man a) vill ligga med persone b) är sjukt intresserad av personen el en kombination av fallet.

För mig är det aldrig fallet, utan alltid att jag är nyfiken. Har ingen aning om vad jag vill, inte ligga el gifta mig iaf.

Men problemet om man tagit kontakt är att om/när man försöker retirera förolämpar personen..? Iaf brukar man behöva förklara sig och oftast är det ju en ickeförklaring i stil med att man inte hade så mkt att prata om el liknande. Tex att personen trodde att man var ett säkert kort iom att man tog initiaviv el att den tror att den gjort ngt "fel" som ska utredas, eller att man "teasat".

När man helt enkelt bara avsåg att prata med ngn som såg intressant/kul ut att prata med. Därför slutar man ta kontakt, pga allt som läses in. Tänk på det grappar, att en tjej går fram och säger hej är inte ett frieri el ligginvit, utan det är en tjej som går fram och säger hej (allt annat är bonus el hake, beroende på vad ni vill själva såklart..:)). Det behöver inte vara ett stort statement liksom, kanske samma för många killar som tar initiativ.

David Brent
2010-05-03, 18:14
Du får inte välja annars? :D

Det är fult att tacka nej ;)

brobban
2010-05-03, 18:22
Har nog aldrig hänt mig att en tjej har tagit första kontakten, om man bortser från aspackade skräcködlor på sunkiga ställen som försöker våldföra sig på en.

von huff
2010-05-03, 18:27
Har nog aldrig hänt mig att en tjej har tagit första kontakten, om man bortser från aspackade skräcködlor på sunkiga ställen som försöker våldföra sig på en.

Hahah samma här.ALDRIG att någon ung brud skulle ens ha kastat en blick men var på ett ställe en gång där jag inte kände alla men såg en kärring i 50 års åldern som jag tyckte att var extra ful och i slutet av kvällen hade man äcklig sugmärken över hela halsen uschh.Iofs har man aldrig varit särskilt aktiv på varken dansgolv eller i övrigt.En sak som jag har lagt märke till är att ju fulare brud desto lättare och modigare känner man sig

Kek
2010-05-03, 18:36
Du får inte välja annars? :D

Är alldeles för snäll för att säga nej till en dam :em:

davvvan
2010-05-03, 18:38
Är alldeles för svältfödd för att säga nej till en dam :em:

Fixed.

Alexton
2010-05-03, 18:53
Jag har nog aldrig raggat på någon onykter. Om jag dricker vill jag ha roligt och dansa, träffa nytt folk och bara ha en bra tid. Flirta ja, ragga nej.

Har man en trevligt kväll så känns det som tjejer dras till en oavsett.. tyvärr blir jag lätt disträ som onykter och brukar vara dålig på att ta upp signaler *screwy*

Nykter känns det som man kan fokusera mer på uppgiften och då går man in med ett mission.

Slartibartfast
2010-05-03, 19:07
Problemet om man som tjej går fram till en kille, är att man då tydligen "outat" att man a) vill ligga med persone b) är sjukt intresserad av personen el en kombination av fallet.


fan va ni e störande, ni tjejer ;)

En annan sak som är grymt störande är när tjejer "garderar sig" genom att säga "jo, men det blir inget ligga, för jag har som princip att inte ha ons", och ändå blir det ju ligga. *rolleyes*

Vad säger då detta om tjejen? Jo a) att hon är en tjej som bryter mot sina principer eller b) att hon pratar en massa skit och inte vågar stå för sina handlingar.

Jarod
2010-05-03, 19:19
En annan sak som är grymt störande är när tjejer "garderar sig" genom att säga "jo, men det blir inget ligga, för jag har som princip att inte ha ons", och ändå blir det ju ligga. *rolleyes*

Detta är ju något som enbart händer dig, Slarti. Eftersom du är oemotståndlig dårå. *cupid*

Själv sitter jag på Kolo och Fb på helgerna så jag är helgarderad mot att bli dissad. :D

bengdoktor
2010-05-03, 19:28
100% dissad när jag tagit första steget.
Enda skälet att jag inte är oskuld är att jag trots nuna av verbatims kaliber blivit påraggad några gånger.

Strategin för mig är nog att leda hem mulliga fulla tjejer, allt annat har varit råfail.

hahaha :hbang:

Slartibartfast
2010-05-03, 19:36
Detta är ju något som enbart händer dig, Slarti. Eftersom du är oemotståndlig dårå. *cupid*

Själv sitter jag på Kolo och Fb på helgerna så jag är helgarderad mot att bli dissad. :D

Jag är övertygad om att du ligger så sjukt mycket mera än mig! :kinky:

Och så fotar du allt!

Jag har gjort ett medvetet val om att släpa mig ut på krogen mera. Jag sitter mest inne i min egen avföring på helgerna.

C.E.J.
2010-05-03, 19:42
Problemet om man som tjej går fram till en kille, är att man då tydligen "outat" att man a) vill ligga med persone b) är sjukt intresserad av personen el en kombination av fallet.

Är ju samma för killar.

von huff
2010-05-08, 12:42
Här i min by så bor det en "bydåre".Han är 52 år, sjukpensionerad , bor i en stuga som är 20 kvadrat stor.Brännvin och öl dricks mer eller mindre varje dag.
Jag och en kompis åkte och hälsade på honom igår, han var full som ett as och högljudd.Han berättade att han väntade dambesök och efter en stund kommer en taxi och en helvetes snygg 35 årig kvinna stiger ut.Han står där och babblar och halvskriker i fyllan, hur fan kan han få en sådan brud????Han ser inte direkt illa ut jämfört med nån jämngammal men ett gammalt fyllo:confused:

Slartibartfast
2010-05-08, 12:45
Här i min by så bor det en "bydåre".Han är 52 år, sjukpensionerad , bor i en stuga som är 20 kvadrat stor.Brännvin och öl dricks mer eller mindre varje dag.
Jag och en kompis åkte och hälsade på honom igår, han var full som ett as och högljudd.Han berättade att han väntade dambesök och efter en stund kommer en taxi och en helvetes snygg 35 årig kvinna stiger ut.Han står där och babblar och halvskriker i fyllan, hur fan kan han få en sådan brud????Han ser inte direkt illa ut jämfört med nån jämngammal men ett gammalt fyllo:confused:

Hört talas om prostitution? :confused:

von huff
2010-05-08, 12:48
Hört talas om prostitution? :confused:

Det var en anständig kvinna!Grejjen är den ochså att han har flera som han knullar runt med i samma klass...

ryss
2010-05-08, 12:49
Hört talas om prostitution? :confused:

haha :D frågan är, varför i helvete åkte ni och hälsade på honom? :confused:

stridis
2010-05-08, 12:50
De ville också ligga med den heta 35-åringen såklart.*slap*

von huff
2010-05-08, 12:50
haha :D frågan är, varför i helvete åkte ni och hälsade på honom? :confused:

Han är rolig.Ibland kollar vi på bilder när han körde lastbil på röda torget elller bilder på hans tama örn:Virro

Slartibartfast
2010-05-08, 12:51
Det var en anständig kvinna!Grejjen är den ochså att han har flera som han knullar runt med i samma klass...

Det är inte bara översminkade kvinnor iklädda raffset i gathörnen som ägnar sig åt prostitution. Dom är en liten minoritet skulle jag våga gissa.

stevebc
2010-05-08, 13:05
Problemet om man som tjej går fram till en kille, är att man då tydligen "outat" att man a) vill ligga med persone b) är sjukt intresserad av personen el en kombination av fallet.

För mig är det aldrig fallet, utan alltid att jag är nyfiken. Har ingen aning om vad jag vill, inte ligga el gifta mig iaf.

Men problemet om man tagit kontakt är att om/när man försöker retirera förolämpar personen..? Iaf brukar man behöva förklara sig och oftast är det ju en ickeförklaring i stil med att man inte hade så mkt att prata om el liknande. Tex att personen trodde att man var ett säkert kort iom att man tog initiaviv el att den tror att den gjort ngt "fel" som ska utredas, eller att man "teasat".

När man helt enkelt bara avsåg att prata med ngn som såg intressant/kul ut att prata med. Därför slutar man ta kontakt, pga allt som läses in. Tänk på det grappar, att en tjej går fram och säger hej är inte ett frieri el ligginvit, utan det är en tjej som går fram och säger hej (allt annat är bonus el hake, beroende på vad ni vill själva såklart..:)). Det behöver inte vara ett stort statement liksom, kanske samma för många killar som tar initiativ.Förstår att det måste vara jobbigt. Självklart är det inget man bestämmer i förväg genom visuell kontakt, till skillnad från en del killar.

Här i min by så bor det en "bydåre".Han är 52 år, sjukpensionerad , bor i en stuga som är 20 kvadrat stor.Brännvin och öl dricks mer eller mindre varje dag.
Jag och en kompis åkte och hälsade på honom igår, han var full som ett as och högljudd.Han berättade att han väntade dambesök och efter en stund kommer en taxi och en helvetes snygg 35 årig kvinna stiger ut.Han står där och babblar och halvskriker i fyllan, hur fan kan han få en sådan brud????Han ser inte direkt illa ut jämfört med nån jämngammal men ett gammalt fyllo:confused:Är väl pga Finland/He Got Game.

Sir Klabbe
2010-05-08, 13:13
Jag har inget liv så jag träffar aldrig människor. Jag dock dock det nedersta för att få se resultatet.

Slartibartfast
2010-05-09, 12:43
Min senaste romans kom fram till mig igårkväll på krogen med en uppgiven blick. Hon sa att hon bara ville prata med nån som inte ville ha hennes nummer eller följa henne hem. Hon blev fullständigt sönderraggad av säkert hälften av alla killar på stället. Tror det kom fram en tjej på hela kvällen å prata med mig. Tjejer har det inte lätt :)

von huff
2010-05-09, 12:59
Min senaste romans kom fram till mig igårkväll på krogen med en uppgiven blick. Hon sa att hon bara ville prata med nån som inte ville ha hennes nummer eller följa henne hem. Hon blev fullständigt sönderraggad av säkert hälften av alla killar på stället. Tror det kom fram en tjej på hela kvällen å prata med mig. Tjejer har det inte lätt :)

En tjej förutom exet?

Slartibartfast
2010-05-09, 13:05
En tjej förutom exet?

jep.

Jarod
2010-05-09, 13:13
Tror det kom fram en tjej på hela kvällen å prata med mig. Tjejer har det inte lätt :)
Jag hoppas du neggade henne.. :D

Slartibartfast
2010-05-09, 13:28
Jag hoppas du neggade henne.. :D

:D nä, hon var helt ointressant ur ett erotiskt perspektiv, så orka.

Potatiskillen
2010-05-09, 13:30
Brudar kan fan inte ragga, de suger i allt faktiskt. De kan varken vara roliga (nämn en enda kvinnlig komiker som ni kan gapskratta åt så ändrar jag mig) eller vara förstådda.

De skall tydligen bara vara vacker, dryg och strävar efter att hitta en kille som kan försörja henne, jämställdhet? Jo tjena!

fiskebulle
2010-05-09, 13:34
Brudar kan fan inte ragga, de suger i allt faktiskt. De kan varken vara roliga (nämn en enda kvinnlig komiker som ni kan gapskratta åt så ändrar jag mig) eller vara förstådda.

De skall tydligen bara vara vacker, dryg och strävar efter att hitta en kille som kan försörja henne, jämställdhet? Jo tjena!

Inte fått ligga på länge?

Potatiskillen
2010-05-09, 13:41
Inte fått ligga på länge?

Både ja och nej, har fått en ligg iår iaf :)

Nämen allvarligt, jag upplever att somliga tjejer är helt åt skogen. Ser verkligen framemot att se hur tjejerna är i Portugal, latinotjejer liksom. Undra om det är rak på sak eller vad tror ni? Stela tjejer i Sverige= Jämställdhet tydligen *rolleyes*

Vi har det för bra i Sverige, men vissa får skit för det. Jag vill minnas att många östeuropeiska länder kan få mer ligg än oss eftersom vänskapen och sociala samspelet är mycket viktigare jämfört med Sverige, om man har en kompis som är bilmekaniker eller jobbar inom skatteverket så kan de fixa en hel del för mig (många gånger svart).

Jag tror att många killar här i Sverige vill ha uppriktiga tjejer, tror det är väldigt få killar som har emot om tjejer frågar om man skall följa med henne hem. Det är uppbyggt så, inget fult menat , bara de att de kan bli lite horstämplade bara *flex*

Potatiskillen
2010-05-09, 13:43
Här i min by så bor det en "bydåre".Han är 52 år, sjukpensionerad , bor i en stuga som är 20 kvadrat stor.Brännvin och öl dricks mer eller mindre varje dag.
Jag och en kompis åkte och hälsade på honom igår, han var full som ett as och högljudd.Han berättade att han väntade dambesök och efter en stund kommer en taxi och en helvetes snygg 35 årig kvinna stiger ut.Han står där och babblar och halvskriker i fyllan, hur fan kan han få en sådan brud????Han ser inte direkt illa ut jämfört med nån jämngammal men ett gammalt fyllo:confused:


Tjejer söker spänning helt enkelt . Tror det är väldigt få tjejer som tänder på en nörd som sitter och räknar matte om dagarna och tittar på The Big Theory och avgudar Sheldons intelligens.

C.E.J.
2010-05-09, 13:46
Tjejer söker spänning helt enkelt . Tror det är väldigt få tjejer som tänder på en nörd som sitter och räknar matte om dagarna och tittar på The Big Theory och avgudar Sheldons intelligens.

:laugh:

Sir Klabbe
2010-05-09, 13:47
De få gånger jag har träffat tjejer har jag alltid slängt ner dem i bakluckan på bilen, kört ut dem i skogen och skrämt dem tills de har pissat på sig. Det har fungerat.

Tjejer gillar spänning.

L-Sami
2010-05-09, 13:50
Tjejer söker spänning helt enkelt . Tror det är väldigt få tjejer som tänder på en nörd som sitter och räknar matte om dagarna och tittar på The Big Theory och avgudar Sheldons intelligens.

Är du general av generalisering? ;)

Potatiskillen
2010-05-09, 13:50
De få gånger jag har träffat tjejer har jag alltid slängt ner dem i bakluckan på bilen, kört ut dem i skogen och skrämt dem tills de har pissat på sig. Det har fungerat.

Tjejer gillar spänning.

Jajjemen, tjejer gillar att bli misshandlade enormt och få glåpord på sig. SÅ LÄNGE de inte hänger med nörden som räknar matte om dagarna och gillar nintendo 8-bitars samt tittar på The Big Theory med sina kompisar som sysslar med Rollspel på somrarna.

Ett typiskt exempel på det är svenska filmen "Så som i himmelen" där en bondlurk (Spelas av Per Moberg) som slår sin vackra hustru utan att hon övergiver honom.

Sir Klabbe
2010-05-09, 13:51
Vissa typer av "rollspel" kan nog uppskattas ... *smiley*

Potatiskillen
2010-05-09, 13:54
Är du general av generalisering? ;)

Det är så jag ser det. Väldigt få tjejer jag har stött på som inte är som andra, har en tjej på g som är lite runt om midjan men tränar = blir ännu mer sexigare.

Hon är cool iaf.

Men andra tjejer som typ hänger på Blue Moon Bar förtjänar ingen respekt från omgivningen egentligen ,för arroganta, för orealistiska på livet och för dumma. De gillar bara killar som vill vara manliga och där ingår det slagsmål,kriminalitet och dålig syn på kvinnor.

Jag har sett detta MÅNGA gånger i mitt kära Norrlands där snusätande fordonskillar beter sig som svin men har detta vackra tjejer som blir behandlade som barbiedockor utanför bilparkeringarna på logdanserna.

Grotesk
2010-05-09, 13:54
Vissa typer av "rollspel" kan nog uppskattas ... *smiley*

Självklart, Drakar och Demoner funkar alltid!

Lellan
2010-05-09, 14:06
Är ju samma för killar.

Jepp, jag antog det därför skrev jag ju " kanske samma för många killar som tar initiativ. " i inlägget. Men hursomhelst, lite trist, om man vill ligga med nån man känner och använda krogen till att lära känna. Både liggbart och icke liggbart. Den enda jag lärt känna på krogen på senare är en ny tjejkompis. Inte så tokigt det heller förståss.

Brudar kan fan inte ragga, de suger i allt faktiskt. De kan varken vara roliga (nämn en enda kvinnlig komiker som ni kan gapskratta åt så ändrar jag mig) eller vara förstådda.

De skall tydligen bara vara vacker, dryg och strävar efter att hitta en kille som kan försörja henne, jämställdhet? Jo tjena!

Hoppas du är bög då! :)

C.E.J.
2010-05-09, 14:09
Jepp, jag antog det därför skrev jag ju " kanske samma för många killar som tar initiativ. " i inlägget. Men hursomhelst, lite trist, om man vill ligga med nån man känner och använda krogen till att lära känna. Både liggbart och icke liggbart. Den enda jag lärt känna på krogen på senare är en ny tjejkompis. Inte så tokigt det heller förståss.

Men om du pratar med nån, som framåt kvällen får för sig att följa med dig hem på "kaffe", kan du inte bara säga nej? Han har antagligen varit trevlig under kvällen i förhoppningen om gott java.

Lellan
2010-05-09, 14:24
Men om du pratar med nån, som framåt kvällen får för sig att följa med dig hem på "kaffe", kan du inte bara säga nej? Han har antagligen varit trevlig under kvällen i förhoppningen om gott java.

Men doh? :D Klart man säger nej, det är ju inte det som är värt att nämna, utan det som är störande är när det tolkas som att han gjort nåt fel som ska utredas. Jag vet från början att här ska det inte kokas kaffe, men bara att man går fram - betyder ngt dolt "här ska kokas kaffe". Och att man då uppenbarligen ångrat sig, FAST det kan vara så att killen gått från intressant till jätteintressant. Men iom diskussion om bristande kaffekok så blir det totalt jäkla ointressant, nej - han har inte gjort fel och nej - det var ingen dold kaffekokningsinvit att man tog kontakt, men så blir det fel när för att han blir förnärmad pga kaffebrist och själv tänker man "killar vill bara ha kaffe". Jag gillar också kaffe, men när jag är sugen. Och ärligt talat, efter en kväll med lite öl och vin, dans och fläng till sent, vem fan pallar kaffe?

Det är ju det du skriver som är problemet - "Han har antagligen varit trevlig under kvällen i förhoppningen om gott java". Vad är det för fel på att vara trevlig bara för att vara trevlig och sen skörda den frukt som må komma, om det nu kommer någon? Är det fel att bara prata trevligt och inget mer, eller om det kanske blir te, eller prommis, eller fler hej en annan utgång, eller bytt nr, eller whatever.

fiskebulle
2010-05-09, 14:29
Jag gillar också kaffe, men när jag är sugen. Och ärligt talat, efter en kväll med lite öl och vin, dans och fläng till sent, vem fan pallar kaffe?

Så lösningen är egentligen att kvinnor måste träna mera cardio för att orka med kaffe också?

C.E.J.
2010-05-09, 14:35
fel knapp

Lellan
2010-05-09, 14:39
Så lösningen är egentligen att kvinnor måste träna mera cardio för att orka med kaffe också?

Orken är det inget fel på, kan dansa hela natta, men tja.. kaffe.. blir bäst om man gillar och vet nåt om personen? :) Visst kanske man kan svepa en kopp på vinst och förlust, men alla vill liksom inte det. Lite dumt att förutsätta kaffebjudarmode på alla som tilltalar en bara, är min tanke. (En lösning kan vara nyktra utgångar från båda håll också oavsett hur väl man känner varandra, bättre motorik etc. Slänger in ett random klipp så får man väl tolka hur man vill.. :em: (snott från Skuggan))

LqbN1F2Lx60[/QUOTE]

Potatiskillen
2010-05-09, 20:39
Jag står för min åsikt att tjejer kan varken ragga eller vara roligare, de måste manipuleras med charm :)

heraso
2010-05-09, 21:06
Jag tror att många killar här i Sverige vill ha uppriktiga tjejer, tror det är väldigt få killar som har emot om tjejer frågar om man skall följa med henne hem. Det är uppbyggt så, inget fult menat , bara de att de kan bli lite horstämplade bara *flex*

Och där kära pojkar har ni anledningen till att vi tjejer tvingas vänta in att ni ska ta första steget!:smash:*gah!**grr27*

stevebc
2010-05-09, 21:51
Det är så jag ser det. Väldigt få tjejer jag har stött på som inte är som andra, har en tjej på g som är lite runt om midjan men tränar = blir ännu mer sexigare.

Hon är cool iaf.

Men andra tjejer som typ hänger på Blue Moon Bar förtjänar ingen respekt från omgivningen egentligen ,för arroganta, för orealistiska på livet och för dumma. De gillar bara killar som vill vara manliga och där ingår det slagsmål,kriminalitet och dålig syn på kvinnor.

Jag har sett detta MÅNGA gånger i mitt kära Norrlands där snusätande fordonskillar beter sig som svin men har detta vackra tjejer som blir behandlade som barbiedockor utanför bilparkeringarna på logdanserna.Logdanser??! Dog inte de ut under första halvan av 1900-talet?

Sagzy
2010-05-09, 21:58
Och där kära pojkar har ni anledningen till att vi tjejer tvingas vänta in att ni ska ta första steget!:smash:*gah!**grr27*

Detta måste provas till helgen :thumbup:

stevebc
2010-05-09, 22:00
Jag tror att många killar här i Sverige vill ha uppriktiga tjejer, tror det är väldigt få killar som har emot om tjejer frågar om man skall följa med henne hem. Det är uppbyggt så, inget fult menat , bara de att de kan bli lite horstämplade bara *flex*Finns få saker som gör mig mer förbannad än killars moraliserande om tjejers sexliv och -vanor. De förstör verkligen för resten.

von huff
2010-05-14, 17:46
Här i min by så bor det en "bydåre".Han är 52 år, sjukpensionerad , bor i en stuga som är 20 kvadrat stor.Brännvin och öl dricks mer eller mindre varje dag.
Jag och en kompis åkte och hälsade på honom igår, han var full som ett as och högljudd.Han berättade att han väntade dambesök och efter en stund kommer en taxi och en helvetes snygg 35 årig kvinna stiger ut.Han står där och babblar och halvskriker i fyllan, hur fan kan han få en sådan brud????Han ser inte direkt illa ut jämfört med nån jämngammal men ett gammalt fyllo:confused:

Igår körde han ihjäl sig på fyrhjuling, R.I.P