handdator

Visa fullständig version : Serious mass-multivitaminer?


gleipner
2003-10-06, 15:32
Serious mass innehåller mkt vitaminer och mineraler.
Är det mindre bra att ta en multivitamintablett om dagen med?
Blir det för mkt överdosering?
Hur farligt är det att överdosera tex järn och koppar mm,tex 200% om dagen?

Undrar också vad ni övriga som testat serious tycker, då min mage inte tål kreatin i någon form, så är serious det bästa alternativet, men tillsammans med all mat man äter, så orkar man som max ta c:a en och en halv seriousportion om dagen, det är enorma portioner/skopor:eating: :eating:

Har lyckats gå upp ett par kilon nu, köpte en choklad och en vaniljserious (vaniljen var riktigt god), en riktig tung kaloribombning nu:thumbup:

Vill gärna ha kommentarer ang serious, höra vad ni andra tycker..har alltid förut mest kört olika proteinpulver men har väldigt svårt att "gaina" upp vikten, har en mkt hög ämnesomsättning.. vanliga gainers fungerar inte lika bra som serious för mig.


/tack

gleipner
2003-10-08, 18:16
Nehej, inget svar..:confused:

z_bumbi
2003-10-08, 21:29
Hur mycket innehåller serious mass samt vilken multivitamin tänker du ta då ?
Det är ju omöjligt för något att svara frågan utan dessa uppgifter...

gleipner
2003-10-08, 22:29
OK; en portion SM(två megastora skopor), innehåller 1250 kcal.
Tänkte ta vitaplexmineraltabletter...tack.

z_bumbi
2003-10-09, 08:11
gleipner: Snarare minerall- och vitamininnehållet.

De som sitter och klurar på sådana här frågor kanske inte har innehållsdeklarationerna i huvudet liksom dvs räkna ut hur mycket du får i dig och återkom.

gleipner
2003-10-09, 15:54
Som ex så innehåller en 1250-kcal-portion 15 mg zink 100%,enligt ett dagsbehov på deras "diet".

1.6% koppar, 80% (av dagsbehovet)
magnesium 155 mg 39%
järn 9mg 50%
vitamin E 30 I.U? 100%
vitamin D 200 I.U. 50%
vitamin C 60mg 100%
vitamin A 5000 I.U. 100%
samt fett 5% (8% av dagsbehovet)
kolhydrater 251 gram 84% av dagsbehovet
protein 50g 100% av dagsbehovet.

Alltså så kommer jag lätt upp i 200% om dagen i vissa av vitaminerna och mineralerna med vitaplextaabletterna, (1 tab om dagen), frågan som säkert ställts förut, är det farligt för kroppen att överdosera dessa?
El behöver man mera då man tränar hårt? (4 ggr i veckan)

Har hittills inte hittat något tillskott som har gjort sådana positiva viktökningar som SM, nu lägger jag dessutom i några glasskopor riktigt gott kan jag säga


:bpump: :bpump: :eating::em: