handdator

Visa fullständig version : GENR8 Strength vs Vitargo Gainers GOLD


marsod
2010-04-30, 12:13
Hej!
Behöver hjälp då jag inte är någon expert på kostillskott.
Jag letar efter en rejäl gainer som även är muskeluppbyggande då jag kommer att jobba mycket ansträngande långa dagar framöver.

Jag vill gå upp i vikt och lägga på mig muskelmassa.
Hittade de här två produkterna som på min kunskapsnivå verkar rätt för mig.
Men vilken borde jag välja?

(Jag vet att de är lite dyrare än vanliga gainers och motsv. Jag har även svårt för att äta som en häst, därför behöver jag en gainer.)


/M

Dreas
2010-04-30, 12:15
Köp den billigaste gainern du hittar, de flesta innehåller samma mängd kcal per 100g ändå :)

marsod
2010-04-30, 13:42
Tack för ditt svar. Men grejen med vitargo sägs ju vara att den är grymt bra om man ska använda samma muskelgrupper varje dag, vilket jag kommer att göra. Och den ska ju vara bra på lite andra grejer också. Snabb och så *rolleyes*

Dessutom brukar det inte vara så mycket protein i andra gainers som i de här.

Dreas
2010-04-30, 13:49
Tack för ditt svar. Men grejen med vitargo sägs ju vara att den är grymt bra om man ska använda samma muskelgrupper varje dag, vilket jag kommer att göra. Och den ska ju vara bra på lite andra grejer också. Snabb och så *rolleyes*

Dessutom brukar det inte vara så mycket protein i andra gainers som i de här.Mängden kolhydrat är. Viktigare än snabbheten :)

WHITEFOLKS
2010-04-30, 14:25
Om du främst använder det för att fylla upp ett "överdrivet" energibehov så behöver du nog inte så stora procentsatser protein. En vanlig gainer lär ju täcka det med råge.

Dvs du äter väl redan vanlig mat men du tränar så hårt att du inte riktigt klarar av att täcka det med mat? Då borde du redan ha fått i dig det du behöver från maten och det är främst energi som du behöver få i dig.

marsod
2010-04-30, 14:42
Tack whitefolks!
Ja, grejjen är den att jag ofrivilligt går ned i vikt just nu, när jag egentligen vill lägga på mig en massa muskler och inte har något behov av att vara deffad.

Så du anser att proteinet är överflödigt?
Vad rekomenderar ni istället då? Länka gärna till något. :)

Btw, jag har inte alltid möjligheten att äta bra byggar mat eller ens husmanskost.

WHITEFOLKS
2010-04-30, 14:51
Protein är inte överflödigt men du behöver nog inte fylla på med 50% protein (beroende på hur resten av din kost ser ut givetvis).

Det är ju väldigt svårt att avgöra vad som är bäst för dig det hänger ju mycket på vad det är för aktiviteter du håller på med och vad du äter för tillfället och även hur din ekonomi ser ut.

Sverker
2010-04-30, 15:06
Shopens gainer är helt OK
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=213