handdator

Visa fullständig version : Bröst två gånger i veckan?


Projectone
2010-04-30, 08:28
Hej!

Har tränat ett litet tag, och känner framförallt att brösten inte hänger med resten av kroppen.

Såhär tränar jag idag.

Måndag - Biceps/Triceps/Underarmar/Wings
Tisdag - Badminton
Onsdag - Axlar/Bröst
Torsdag - Badminton
Fredag - Mage/Ben/Rygg
Lördag - Vila
Söndag - Vila (ev. träning).

Funderar på att lägga till ett ytterligare bröst pass på söndagen, är det dumt eller kommer det att hjälpa min träning?

Och i marklyften, hur skall man ha händerna för att få ut mest? Har hört att man skall ha vänster knogar emot sig osv.

För mer information se min träningsdagbok. :cool:

Mvh

Martin Löwgren
2010-04-30, 08:30
Eftersom du tränar triceps dagen efter (måndag) är det inte så smart med bröst på söndag.

Kör ett rullande schema istället för ett dagbaserat.

Projectone
2010-04-30, 08:35
Eftersom du tränar triceps dagen efter (måndag) är det inte så smart med bröst på söndag.

Kör ett rullande schema istället för ett dagbaserat.

Okej! Hur ser mitt schema ut för övrigt? Är det något jag skall ändra på?

Martin Löwgren
2010-04-30, 08:39
Okej! Hur ser mitt schema ut för övrigt? Är det något jag skall ändra på?

Det är ju egentligen inget schema utan bara en uppdelning av muskelgrupper.

Läs mer här http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=147508

och välj ett komplett schema här http://axon.blogg.se/category/axon-10-50.html

Projectone
2010-04-30, 08:45
Det är ju egentligen inget schema utan bara en uppdelning av muskelgrupper.

Läs mer här http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=147508

och välj ett komplett schema här http://axon.blogg.se/category/axon-10-50.html

Jo det är helt sant. Vad är det positiva med att träna efter ett schema istället för muskelgrupper?

Martin Löwgren
2010-04-30, 08:49
Jo det är helt sant. Vad är det positiva med att träna efter ett schema istället för muskelgrupper?

Jag tror du missförstår. Läs båda länkarna först.

Mvh

ARMSTARK
2010-04-30, 09:18
Jag tycker att du ska göra som du tänkte, träna bröst på söndagen också, men då ska du köra triceps på söndagen tillsammans med brösten istället för på måndagen. :thumbup:

Projectone
2010-04-30, 09:21
Jag tycker att du ska göra som du tänkte, träna bröst på söndagen också, men då ska du köra triceps på söndagen tillsammans med brösten istället för på måndagen. :thumbup:

Så det är okej som jag kör det nu? Men är det smartare då att köra bröst/triceps söndag, och sedan sätta rygg på måndagen tsm med biceps och underarmar?

Elvinsson87
2010-04-30, 11:00
Jag började köra två bröstpass i veckan för ca en månad sedan. Kan ju säga hur jag lagt upp min gymvecka.

Måndag: Bröst och mage
Tisdag: Axlar
Onsdag: Vilodag
Torsdag: Ca kl 12.00 Rygg och underarmar, kl 18.00 Bröst och mage
Fredag: Ben
Lördag: Armar och utsida axlar (vill ha lite bredare axlar)
Söndag: Vilodag


Jag jobbar tre dagar i veckan och är ledig resten så detta passar bra för mig.
Om du är student eller jobbar på dagen så kanske detta schemat funkar bättre för dig?

Måndag: Bröst och mage
Tisdag: Rygg och underarmar
Onsdag: Axlar
Torsdag: Vilodag
Fredag: Bröst och ben (Du kan ju annars dela upp ditt benpass över veckan så att just ett pass inte blir jättelångt. Tex. köra vader på axelpasset, framsida ben på ryggpasset och baksida på armpasset.)
Lördag: Armar
Söndag: Vilodag


Hoppas detta hjälpte, lycka till!

ARMSTARK
2010-04-30, 11:01
Så det är okej som jag kör det nu? Men är det smartare då att köra bröst/triceps söndag, och sedan sätta rygg på måndagen tsm med biceps och underarmar?

Det tycker jag.

Projectone
2010-04-30, 11:14
Jag började köra två bröstpass i veckan för ca en månad sedan. Kan ju säga hur jag lagt upp min gymvecka.

Måndag: Bröst och mage
Tisdag: Axlar
Onsdag: Vilodag
Torsdag: Ca kl 12.00 Rygg och underarmar, kl 18.00 Bröst och mage
Fredag: Ben
Lördag: Armar och utsida axlar (vill ha lite bredare axlar)
Söndag: Vilodag


Jag jobbar tre dagar i veckan och är ledig resten så detta passar bra för mig.
Om du är student eller jobbar på dagen så kanske detta schemat funkar bättre för dig?

Måndag: Bröst och mage
Tisdag: Rygg och underarmar
Onsdag: Axlar
Torsdag: Vilodag
Fredag: Bröst och ben (Du kan ju annars dela upp ditt benpass över veckan så att just ett pass inte blir jättelångt. Tex. köra vader på axelpasset, framsida ben på ryggpasset och baksida på armpasset.)
Lördag: Armar
Söndag: Vilodag


Hoppas detta hjälpte, lycka till!

Ser bra ut! Undrar vilken övning du gör för utsidan av axlarna?

HulkH
2010-04-30, 12:00
klart du kan köra två dagar bröst i veckan :)

Dock så skulle jag undvika att träna triceps dagen innan :)

Damien Thorne
2010-04-30, 12:54
Hej!

Har tränat ett litet tag, och känner framförallt att brösten inte hänger med resten av kroppen.

Såhär tränar jag idag.

Måndag - Biceps/Triceps/Underarmar/Wings
Tisdag - Badminton
Onsdag - Axlar/Bröst
Torsdag - Badminton
Fredag - Mage/Ben/Rygg
Lördag - Vila
Söndag - Vila (ev. träning).

Funderar på att lägga till ett ytterligare bröst pass på söndagen, är det dumt eller kommer det att hjälpa min träning?

Och i marklyften, hur skall man ha händerna för att få ut mest? Har hört att man skall ha vänster knogar emot sig osv.

För mer information se min träningsdagbok. :cool:

Mvh

Angående marklyften så är det bra att hålla överhandsgrepp (knogarna framåt) så länge greppet klarar det. När du kommit på en sån tung vikt så att du inte klarar av att hålla vikten i händerna under hela settet, så är det dags att köra med mixat grepp, dvs att du vänder en av händerna så att ena handens knogar pekar bakåt.

Jag tycker inte det är bra upplägg att köra 2 tunga muskelgrupper (ben och rygg) på samma dag. Bättre att dela upp bröst, ben och rygg på vardera dag med ben och rygg långt ifrån varandra. Så här:

Måndag - Bröst, Triceps, Wings
Tisdag - Badminton
Onsdag - Rygg, Underarmar, Mage
Torsdag - Badminton
Fredag - Axlar, Bröst
Lördag - Vila
Söndag - Ben, Biceps

Elvinsson87
2010-04-30, 12:56
Ser bra ut! Undrar vilken övning du gör för utsidan av axlarna?

Jag kör två övningar för utsida axlar efter jag kört armar. Först stående axelrodd med skivstång http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/BBUprightRow.html och sedan hantellyft åt sidan http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html

Den första kan man köra ganska tungt på medans den andra ska man helst köra lagom tungt så att man utför rörelsen korrekt. :thumbup:

Vanish
2010-04-30, 14:31
Jag kör två övningar för utsida axlar efter jag kört armar. Först stående axelrodd med skivstång http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/BBUprightRow.html och sedan hantellyft åt sidan http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html

Den första kan man köra ganska tungt på medans den andra ska man helst köra lagom tungt så att man utför rörelsen korrekt. :thumbup:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=135458&highlight=skadefri+gymmet

Läs och begrunda =)

Elvinsson87
2010-04-30, 16:16
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=135458&highlight=skadefri+gymmet

Läs och begrunda =)

Jag hörde att den övningen skulle vara väldigt dålig för axlarna men jag har kört den i många år och jag har inte några skador. Jag skulle byta om jag hittade en övning för utsidan där man kunde köra lika tungt och få lika bra kontakt dock.:)

Projectone
2010-04-30, 16:48
Angående marklyften så är det bra att hålla överhandsgrepp (knogarna framåt) så länge greppet klarar det. När du kommit på en sån tung vikt så att du inte klarar av att hålla vikten i händerna under hela settet, så är det dags att köra med mixat grepp, dvs att du vänder en av händerna så att ena handens knogar pekar bakåt.

Jag tycker inte det är bra upplägg att köra 2 tunga muskelgrupper (ben och rygg) på samma dag. Bättre att dela upp bröst, ben och rygg på vardera dag med ben och rygg långt ifrån varandra. Så här:

Måndag - Bröst, Triceps, Wings
Tisdag - Badminton
Onsdag - Rygg, Underarmar, Mage
Torsdag - Badminton
Fredag - Axlar, Bröst
Lördag - Vila
Söndag - Ben, Biceps

Tänker testa det här ett tag framåt, och se hur det går. Ser lite mer genomtänkt ut än mitt! :cool:

Damien Thorne
2010-04-30, 18:44
Tänker testa det här ett tag framåt, och se hur det går. Ser lite mer genomtänkt ut än mitt! :cool:

Tack :D

Stefan J
2010-04-30, 19:12
Hej!

Har tränat ett litet tag, och känner framförallt att brösten inte hänger med resten av kroppen.

Såhär tränar jag idag.

Måndag - Biceps/Triceps/Underarmar/Wings
Tisdag - Badminton
Onsdag - Axlar/Bröst
Torsdag - Badminton
Fredag - Mage/Ben/Rygg
Lördag - Vila
Söndag - Vila (ev. träning).

Funderar på att lägga till ett ytterligare bröst pass på söndagen, är det dumt eller kommer det att hjälpa min träning?

Och i marklyften, hur skall man ha händerna för att få ut mest? Har hört att man skall ha vänster knogar emot sig osv.

För mer information se min träningsdagbok. :cool:

Mvh

Nu råkar jag tävla i bänkpress och är inte ute efter en byggarfysik, men jag tycker själv att endast ett bröstpass i veckan omöjliggör några större ökningar, kör faktiskt 2-3 pass/vecka. 2 pass bröst i veckan är bara bra om du har tid att träna det, se bara till att det inte blir 2 pass där du tränar maxtungt, ett av dem bör vara lite lättare.

Projectone
2010-04-30, 23:00
Nu råkar jag tävla i bänkpress och är inte ute efter en byggarfysik, men jag tycker själv att endast ett bröstpass i veckan omöjliggör några större ökningar, kör faktiskt 2-3 pass/vecka. 2 pass bröst i veckan är bara bra om du har tid att träna det, se bara till att det inte blir 2 pass där du tränar maxtungt, ett av dem bör vara lite lättare.

Tar och tänker på det! Hur mycket lättare skall det andra passet vara?

Stefan J
2010-04-30, 23:21
Det där är så individuellt så det vill jag nästan inte svara på. Men låt säga du kör tunga 3or-5or eller hur du nu kör det tunga passet så kör 8or-10r det lättare passet, och så pass lätta att du har minst 2-3 reps tillgodo i varje set. Men det finns bra program på nätet för en sådan split, nästan bättre du letar upp nåt bänkprogram (som ofta innehåller komplement med hantlar/smalbänk/lutande bänk). Sheiko för nybörjare (du sade att du bara tränat ett litet tag) till exempel kanske kan vara nåt, finns för nybörjare, avancerade och tävlingslyftare om jag inte är helt ute och cyklar.

dupper
2010-05-01, 00:22
Jag antar att du tränar för massa, korrekt?

Ja, du kan köra 2 pass bröst i veckan. Jag tror inte att det behövs, så länge du kör ett ordentligt hårt och intensivt pass när du väl kör bröst.
När man tränar för massa är inte det viktigaste att träna mycket, utan att träna kvalitativt och sköta sakerna runt omkring träningen såsom kost och vila.

JoeyP
2010-05-01, 00:59
Ökade skit när jag körde bröst två gånger i veckan.

När jag däremot började köra en gång i veckan, + triceps en gång i veckan varav smalbänk dips så ökade jag som fan.

Stefan J
2010-05-01, 01:08
Smalbänk/dips tar iofs bra på bröstet också men inte lika mycket som bänk, så det duger jättebra som andrapass. Det är bara av egna erfarenheter jag säger att jag behöver 2 pass/vecka minst, finns många som klarar sig på ett i veckan.

Projectone
2010-05-02, 08:42
Smalbänk/dips tar iofs bra på bröstet också men inte lika mycket som bänk, så det duger jättebra som andrapass. Det är bara av egna erfarenheter jag säger att jag behöver 2 pass/vecka minst, finns många som klarar sig på ett i veckan.

Vad är skillnaden mellan vanliga dips och bröstdips?

Samt är axelbredd ett bra avstånd för smalbänk?:confused:

gotdapump
2010-05-02, 11:00
Skillnaden är att det är ett mind game, vid bröstdips skall du använda dig utav bröst och vid dips är syftet är att pressa med tricep..

Precis, axelbredd vid smalbänk är OK.

Vanish
2010-05-02, 13:38
Jag hörde att den övningen skulle vara väldigt dålig för axlarna men jag har kört den i många år och jag har inte några skador. Jag skulle byta om jag hittade en övning för utsidan där man kunde köra lika tungt och få lika bra kontakt dock.:)

Ja för att man har klarat sig hittills är absolut en bra indikation på att fortsätta! Eller så kommer det, om 1 år, 5 år eller 10 år, att sluta illa. Men alla gör som de vill på gymmet.

Dips bröst innebär väl lite bredare "grepp" än vad triceps-dips innebär?

Projectone
2010-05-02, 19:17
Dips bröst innebär väl lite bredare "grepp" än vad triceps-dips innebär?


Inte undra på att jag alltid tyckt det tagit i bröstet när jag gjort mina dips, håller så brett jag kan när jag kör triceps-dipp *grr27*

Damien Thorne
2010-05-02, 20:02
Dips bröst innebär väl lite bredare "grepp" än vad triceps-dips innebär?

Ja, det stämmer. Samt att man är mer framåtlutat i bröstdips.

I vanliga tricepsdips håller man smalt och försöker vara så lodrät i kroppen som möjligt.

Elvinsson87
2010-05-03, 23:48
Ja för att man har klarat sig hittills är absolut en bra indikation på att fortsätta! Eller så kommer det, om 1 år, 5 år eller 10 år, att sluta illa. Men alla gör som de vill på gymmet.

Dips bröst innebär väl lite bredare "grepp" än vad triceps-dips innebär?

Funderade lite på om jag inte borde prova en annan övningen om nu drag till hakan är så dålig. Jag kom fram till att enhands lyft i cablecrossen borde funka. Testade den förra veckan och den var go så nu kör jag vanliga hantellyft följt av enhands lyft i cablecrossen. Så nu är förhoppningsvis mina axlar nöjda och glada. :)

Matsa
2010-05-04, 01:13
Lite off topic på ingång nu så jag ber om ursäkt på förhand...

Ja för att man har klarat sig hittills är absolut en bra indikation på att fortsätta! Eller så kommer det, om 1 år, 5 år eller 10 år, att sluta illa. Men alla gör som de vill på gymmet.

Dips bröst innebär väl lite bredare "grepp" än vad triceps-dips innebär?

Det råder delade åsikter om drag till hakan och dess skaderisker, läs t.ex den här tråden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=142490&highlight=drag+till+hakan

Läs framförallt inläggen av Arne P, Sheo och Nyrjoh.

Nu tycker jag inte att drag till hakan är en oersättlig övning så om man känner sig osäker så kan man väl för all del skita i den, men jag tycker att man ska känna till bägge sidor av debatten för att bättre kunna bilda sig en egen uppfattning.

Själv så har jag haft en del axelproblem till och från och därför har jag undvikit drag till hakan för säkerhets skull. På senare tid har jag dock återupptagit övningen med ett modifierat utförande. Jag sätter ihop två handtag så att underarmarna kan röra sig individuellt, det känns mycket skonsamt och mina axlar har faktiskt blivit bättre sedan jag återinförde drag till hakan. Jag tror visserligen inte att det är just den övningens förtjänst att mina axlar är mer eller mindre problemfria nu, men den har uppenbarligen inte haft en negativ inverkan.

roninho
2010-05-05, 08:54
Lite off topic på ingång nu så jag ber om ursäkt på förhand...



Det råder delade åsikter om drag till hakan och dess skaderisker, läs t.ex den här tråden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=142490&highlight=drag+till+hakan

Läs framförallt inläggen av Arne P, Sheo och Nyrjoh.

Nu tycker jag inte att drag till hakan är en oersättlig övning så om man känner sig osäker så kan man väl för all del skita i den, men jag tycker att man ska känna till bägge sidor av debatten för att bättre kunna bilda sig en egen uppfattning.

Själv så har jag haft en del axelproblem till och från och därför har jag undvikit drag till hakan för säkerhets skull. På senare tid har jag dock återupptagit övningen med ett modifierat utförande. Jag sätter ihop två handtag så att underarmarna kan röra sig individuellt, det känns mycket skonsamt och mina axlar har faktiskt blivit bättre sedan jag återinförde drag till hakan. Jag tror visserligen inte att det är just den övningens förtjänst att mina axlar är mer eller mindre problemfria nu, men den har uppenbarligen inte haft en negativ inverkan.

Har kört två axelpass nu utan drag till hakan och jag tycker det funkar bra än så länge. Kommer dock lägga in den i mitt schema om några veckor igen då jag numera varierar mina olika övningar mycket mera.

Så även om den kanske är dålig om man utför den fel (eller "rätt" för den delen) så tror jag inte att det gör något om man kör den några veckor och sedan byter ut den.

Jag har dessutom ganska många års erfarenhet av denna övning vilket medfört att jag etsat in rätt teknik i huvudet och dessutom provat väldigt många olika grepp och belastningsform för att hitta mitt favorit utförande.

Övningen har varit alltifrån "smalt v-handtag", rak stång, Z-stång, två handtag dessa fästa i cablecrossen. Sedan har jag även provat rak skivstång och Z-stång. Av alla dessa utföranden så tycker jag att Z-stång i cable-crossen känns bäst, men om man som jag är lite för stark för vikterna i cable-crossen så funkar Z-skivstång nästan lika bra.

Om man nu kör denna övning i några veckor och sedan byter så är det nog egentligen ingen fara. :)




Känner att jag nu måste tillföra något till "bröst två gånger i veckan" debatten...

Efter att ha kört två bröst pass i veckan så har jag ökat ca 2.5 kg i bänkpressen på ungefär 1.5 månader, jag har dessutom deffat i snart tre månader.

Jag ser dessutom skillnad på storleken på mina pattar i spegeln vilket aldrig är fel, så om man tycker att ens bröst släpar lite eller bara vill ha lite större så kör två pass i veckan vettja. :thumbup:

klofast
2010-05-05, 09:04
Hej!

Har tränat ett litet tag, och känner framförallt att brösten inte hänger med resten av kroppen.

Såhär tränar jag idag.

Måndag - Biceps/Triceps/Underarmar/Wings
Tisdag - Badminton
Onsdag - Axlar/Bröst
Torsdag - Badminton
Fredag - Mage/Ben/Rygg
Lördag - Vila
Söndag - Vila (ev. träning).

Funderar på att lägga till ett ytterligare bröst pass på söndagen, är det dumt eller kommer det att hjälpa min träning?

Och i marklyften, hur skall man ha händerna för att få ut mest? Har hört att man skall ha vänster knogar emot sig osv.

För mer information se min träningsdagbok. :cool:

Mvh

Kan ju säga redan nu att du kommer vara rätt slut på Fredagen. Hade inte pallat med kroppens största muskelgrupper på samma dag.

Projectone
2010-05-05, 09:09
Kan ju säga redan nu att du kommer vara rätt slut på Fredagen. Hade inte pallat med kroppens största muskelgrupper på samma dag.

Om du kollat tråden hade du sett att jag nu kör

Måndag - Bröst, Triceps, Wings
Tisdag - Badminton
Onsdag - Rygg, Underarmar, Mage
Torsdag - Badminton
Fredag - Axlar, Bröst
Lördag - Vila
Söndag - Ben, Biceps

:)

klofast
2010-05-05, 09:12
Om du kollat tråden hade du sett att jag nu kör

Måndag - Bröst, Triceps, Wings
Tisdag - Badminton
Onsdag - Rygg, Underarmar, Mage
Torsdag - Badminton
Fredag - Axlar, Bröst
Lördag - Vila
Söndag - Ben, Biceps

:)

My bad :smash:

Projectone
2010-05-05, 12:02
My bad :smash:

Inga problem ;) Men som du skrev, det var lagom jobbigt.. *cry**cry*

Projectone
2010-05-05, 12:04
Känner att jag nu måste tillföra något till "bröst två gånger i veckan" debatten...

Efter att ha kört två bröst pass i veckan så har jag ökat ca 2.5 kg i bänkpressen på ungefär 1.5 månader, jag har dessutom deffat i snart tre månader.

Jag ser dessutom skillnad på storleken på mina pattar i spegeln vilket aldrig är fel, så om man tycker att ens bröst släpar lite eller bara vill ha lite större så kör två pass i veckan vettja. :thumbup:

Kör du då två pass med ren bröst träning?

Eller kör du ett pass med smalbänk, bröst dips osv?

MtotheM
2010-05-05, 19:58
Jag körde bröst 3ggr i veckan förr och ökade 70kg på ett år och då körde jag 4set bänk och 4 set minimalt lutande hantelpress

Elvinsson87
2010-05-06, 08:02
Kör du då två pass med ren bröst träning?

Eller kör du ett pass med smalbänk, bröst dips osv?

Jag kör just nu samma övningar, intensitet och repsantal på bägge dagarna följt av mage. Jag kör just nu tunga veckor då jag kör 4 reps +-1. Jag börjar med 5 set "vanlig" bänkpress följt av 4 set lutande hantelpress och avslutar med 3 set lutande bänkpress. Dagarna är måndag och torsdag.

Detta funkar bra för mig. :)

Kimball
2010-05-06, 08:40
Ökade skit när jag körde bröst två gånger i veckan.

När jag däremot började köra en gång i veckan, + triceps en gång i veckan varav smalbänk dips så ökade jag som fan.

Fast hur många set och reps körde du båda bröst-tillfällena Joey? Om man bombar på med +50 reps 2 ggr i veckan kan jag tänka mig att det kan försämra tillväxten, men jag blir mer och mer sugen på att testa något upplägg där man kör bröst hårt/tungt 1 gång och "lätt" 1 gång i veckan, hålla ungefär samma sammanlagda repsantal / v men dela upp det på 2 tillfällen i veckan istället för 1. Vet inte varför, men det verkar vettigare och vettigare i mitt huvud.

Boston77
2010-05-09, 21:27
Onsdag 15 set
Br: Bänkpress: 5
Br: Decline: 5
Br: Snedbänk: 5



Torsdag 14 set
Ry: Marklyft: 3
Ax: Militärpress: 5
Ry: Stångrodd: 3
Ax: baksida hantel: 3


Fredag 11 set
Fl: Knäböj lätt: 3
Tr: Smalbänk: 5
Tr: Dips: 3



Lördag vila

Söndag 18 set
Br: Bänkpress lätt: 3
Bi: Bicepscurl: 5
Ma: Hjulet: 5
Ma: Benlyft: 5

Måndag 14 set
Fl: Knäböj: 3
Fl: Benpress: 3
Bl: Baksidalår: 5
Vd: Vader: 3


Tisdag vila

så här kör jag vill du veta mer så kolla in min blogg

http://styrketraningtillstyrkelyftare.blogspot.com/

Vanish
2010-05-09, 21:32
Onsdag 15 set
Br: Bänkpress: 5
Br: Decline: 5
Br: Snedbänk: 5



Torsdag 14 set
Ry: Marklyft: 3
Ax: Militärpress: 5
Ry: Stångrodd: 3
Ax: baksida hantel: 3


Fredag 11 set
Fl: Knäböj lätt: 3
Tr: Smalbänk: 5
Tr: Dips: 3



Lördag vila

Söndag 18 set
Br: Bänkpress lätt: 3
Bi: Bicepscurl: 5
Ma: Hjulet: 5
Ma: Benlyft: 5

Måndag 14 set
Fl: Knäböj: 3
Fl: Benpress: 3
Bl: Baksidalår: 5
Vd: Vader: 3


Tisdag vila

så här kör jag vill du veta mer så kolla in min blogg

http://styrketraningtillstyrkelyftare.blogspot.com/

Varför håller du på att posta detta? Reklam för bloggen?