handdator

Visa fullständig version : Ikea Caesarsallad?


plexmar
2010-04-29, 21:49
Ska till Ikea imorgon, frågan är om man ska spara lunchen tills man kommer hem eller klämma i sig en sallad.

Någon som har provat caesarsalladen och hur var den?

Hur mycket kyckling var det ungefär? *flex*

Vilken optifjolla jag är... men åt Ballerina kladdkaka idag :D

Scratch89
2010-04-29, 21:53
Dagens tips: släpp optinojan.

svennebanan
2010-04-29, 21:53
Varför skulle du inte kunna äta en sallad? Välj bort dressingen/brödet eller vad du nu nojjar över.

Degpekka
2010-04-29, 21:54
Ska du bosätta dig på ikea?

plexmar
2010-04-29, 22:13
Ahh, det är min optinoja så ni behöver inte oroa er *slap*

Och vem har sagt att jag inte kan äta en sallad?

Frågan var hurdan salladen är (god/äcklig) samt ungefär hur mycket kyckling det var. Vill inte planera bort lunchen hemma och få 50 gram kyckling på Ikea *gah!*

Pepparkakssmurfen
2010-04-29, 22:16
Finns det någon maträtt som är god på ikea?

plexmar
2010-04-29, 22:18
Finns det någon maträtt som är god på ikea?

Köttbullarna är OK, sen är ju alltid Delicatobollarna goda :) Resten vet jag inte..

Ingen som provat Caesarsalladen? Trodde jag skulle få massa svar :(

Edit: Delicatobollar är kanske inte en maträtt, men gott är det iaf!

Degpekka
2010-04-29, 22:22
Säg att du vill ha extra kyckling annars? :)

plexmar
2010-04-29, 22:27
Säg att du vill ha extra kyckling annars? :)

Låter vettigt :) Jag antog att salladerna stod färdiga som man bara plockade och betalade för, men ska lätt fråga om en extra eller två *flex*

mulliy
2010-04-29, 22:39
Dummaste tråden på länge. Finns obegränsat med iqbefriade idioter tydligen. Den kostar hela 25 kr, måste gå hårt åt plånboken om den mot all förmodan skulle vara äcklig.

tigerofsweden
2010-04-29, 22:44
Dummaste tråden på länge. Finns obegränsat med iqbefriade idioter tydligen. Den kostar hela 25 kr, måste gå hårt åt plånboken om den mot all förmodan skulle vara äcklig.

Tror allt pommes-tråden slår den :Virro

mela
2010-04-29, 22:48
Salladerna är färdiggjorda. På IKEA äter men köttbullar alt. laxen. Laxen är god den. Mumma!

Snobbe
2010-04-29, 22:53
Om du gillar köttbullarna där ät dom förfan!:)

Vinter
2010-04-29, 23:20
Ska till Ikea imorgon, frågan är om man ska spara lunchen tills man kommer hem eller klämma i sig en sallad.

Någon som har provat caesarsalladen och hur var den?

Hur mycket kyckling var det ungefär? *flex*

Vilken optifjolla jag är... men åt Ballerina kladdkaka idag :D

Du menar att du ska kompensera synd ätning med sallad, det är väll knappast opti någonstans. Fixa en hållbar plan, så du slipper sötsug.

L-Sami
2010-04-29, 23:30
Wtf? 4 real? etc. Helt ärligt alltså, vad pågår nuförtiden?

Skojar du?

Aimbert
2010-04-29, 23:33
Den är sortens optinoja är ju inte bra någonstans.

NikoLei
2010-04-30, 09:49
Som folk säger, släpp nojjan för fan, om du är så strikt med kost och träning att du planerar att "rädda" något så skulle du inte käkat kakor från första början :whipped:

Om vi bara ska diskutera käkets kvalitet så är det självklart relativt, som det mesta. Personligen tyckte jag den var förvånande god, sen att den enbart kostar 25kr gjorde inte saken sämre. Köp 2 "klassiker" och en caesarsallad så är du mätt och belåten på en billig peng, om du är jag ;)

plexmar
2010-04-30, 10:24
Vem har sagt att jag vill rädda något? Tror att några misstolkat min mening om att jag åt Ballerina, hade inte med salladen att göra :smash: Min optinoja handlade mest om hur mycket kyckling man fick, inte om mina kakvanor.

Jag ville helt enkelt veta om salladen är god eller inte och om man får en minibit kyckling.

Men men, var några få som orkade bry sig om frågan iaf och inte min kaka *gah!*

Tack för svaren och för att ni bryr er om mina matvanor, ska fira er med en Ballerina eller två nu *drool*

Zakath
2010-04-30, 10:32
Vi vill ha en update på hur det gick efter ikea ;)

Action Fighter
2010-04-30, 10:32
Är du orolig är det väl bara ta med en matlåda, inte mycket och hetsa upp sig för.

plexmar
2010-04-30, 11:04
Vi vill ha en update på hur det gick efter ikea ;)

Javisst :)

Är du orolig är det väl bara ta med en matlåda, inte mycket och hetsa upp sig för.

Vem har sagt att jag är orolig? Läs ordentligt, jag vill bara veta om den är god och hur mycket kyckling man får. :smash:

Snobbe
2010-04-30, 11:17
Ta med en extra grillad kyckling från ica så köper du en ceasarsallad.

Shakemynuts
2010-04-30, 11:21
Dom där pizzabitarna är så sjukt goda. 5kr per bit va? :D Blev så jäkla glad när jag läste att dom vara vegetariska. Synd att inte Ikea finns speciellt nära Skellefteå, Sundsvall och Haparanda, hade bott där och ätit som en kung varje dag.

Donner
2010-04-30, 11:23
Dom där pizzabitarna är så sjukt goda. 5kr per bit va? :D Blev så jäkla glad när jag läste att dom vara vegetariska. Synd att inte Ikea finns speciellt nära Skellefteå, Sundsvall och Haparanda, hade bott där och ätit som en kung varje dag.

Dock mättar dom inte för 5 öre.

chrilledude
2010-04-30, 11:50
Dock mättar dom inte för 5 öre.

Nej, men för 15kr så blir man mätt! :thumbup:

Donner
2010-04-30, 11:53
Nej, men för 15kr så blir man mätt! :thumbup:

Haha, nej tycker ikeas snabbmat är mest luft. Köpte 3 korvar och 2 pizzor och tänkte att jag skulle känna någon sorts mättnad iaf, men var lika hungrig när jag slukat allt :(

hahavaffan
2010-04-30, 11:55
Nej, men för 15kr så blir man mätt! :thumbup::D bra där.

NikoLei
2010-04-30, 12:54
Salladen är god och man får helt okej med kyckling. Bra som mellanmål, du kommer dock inte bli mätt på en låda som lunch.

p1r
2010-04-30, 13:05
De är 1 måltid och den är i princip gratis på ikea. Antingen är du fattigast i världen eller bara allmänt efterbliven

hahavaffan
2010-04-30, 13:06
De är 1 måltid och den är i princip gratis på ikea. Antingen är du fattigast i världen eller bara allmänt efterbliven
Haha va? :D

isterbuk
2010-04-30, 16:29
Käkade den i tisdags, salladsblad med marinerad kycklingfilé (smakar som kronfågelns färdiga filéer man köper på ica), lite ost, krutonger sen får man dressingen vid sidan.
Helt okej med dressingen till, men absolut inget jag skulle betala fullpris för :) IKEA Family kortet ftw!

Ceasarsallad + dricka (fri refil på drickan), kaffe och äppelpaj med vaniljsås = 49:-

WHITEFOLKS
2010-04-30, 16:33
Dom där pizzabitarna är så sjukt goda. 5kr per bit va? :D Blev så jäkla glad när jag läste att dom vara vegetariska. Synd att inte Ikea finns speciellt nära Skellefteå, Sundsvall och Haparanda, hade bott där och ätit som en kung varje dag.

Sojaost då eller?

tossefar
2010-04-30, 16:43
Sojaost då eller?

Sen när är inte all ost vegetarisk?

joriice
2010-04-30, 16:45
Men sjit...

WHITEFOLKS
2010-04-30, 16:55
Sen när är inte all ost vegetarisk?

Det är ju en animalisk produkt till att börja med. Sen görs ju dessutom den mesta osten med hjälp av löpe som tas från kalvmage.

Så nej all ost är inte vegetarisk om man vill undvika att äta djur (löpe) och eventuellt ingen ost (mejeriprodukt) om man inte vill äta animaliska produkter.

TheGovernator
2010-04-30, 17:06
Dom där pizzabitarna är så sjukt goda. 5kr per bit va? :D Blev så jäkla glad när jag läste att dom vara vegetariska. Synd att inte Ikea finns speciellt nära Skellefteå, Sundsvall och Haparanda, hade bott där och ätit som en kung varje dag.

What? Haparanda (http://www.ikea.com/se/sv/store/haparanda)

Shakemynuts
2010-04-30, 17:10
What? Haparanda (http://www.ikea.com/se/sv/store/haparanda)

Menar du att Haparanda är nära och att jag ska åka så många mil (från Skellefteå) för att äta pizza? :Virro Eller va?

Currenthill
2010-04-30, 17:54
Salladen är god och man får helt okej med kyckling. Bra som mellanmål, du kommer dock inte bli mätt på en låda som lunch.

Käkade den i tisdags, salladsblad med marinerad kycklingfilé (smakar som kronfågelns färdiga filéer man köper på ica), lite ost, krutonger sen får man dressingen vid sidan.
Helt okej med dressingen till, men absolut inget jag skulle betala fullpris för :) IKEA Family kortet ftw!

Ceasarsallad + dricka (fri refil på drickan), kaffe och äppelpaj med vaniljsås = 49:-

Mycket haterz på valborg. Men se där... två svar på frågan, minsann. Kudos till er.

tossefar
2010-04-30, 17:59
Det är ju en animalisk produkt till att börja med. Sen görs ju dessutom den mesta osten med hjälp av löpe som tas från kalvmage.

Så nej all ost är inte vegetarisk om man vill undvika att äta djur (löpe) och eventuellt ingen ost (mejeriprodukt) om man inte vill äta animaliska produkter.

Att något bildas i kalvmage är ju inte samma sak som att det är en del av djuret...

Men vill man överdriva något, så visst, ät inte pizza då.

WHITEFOLKS
2010-04-30, 18:05
Då bör du ju snarare fråga dig varför personen blev så förvånad över att pizzan var vegetarisk.

Shakemynuts
2010-04-30, 18:20
Då bör du ju snarare fråga dig varför personen blev så förvånad över att pizzan var vegetarisk.

För att det inte är något kött på den.

TheGovernator
2010-04-30, 18:43
Menar du att Haparanda är nära och att jag ska åka så många mil (från Skellefteå) för att äta pizza? :Virro Eller va?

Missförstod ditt inlägg, trodde du menade att det inte fanns något ikea nära haparanda :D ber om ursäkt

plexmar
2010-04-30, 19:18
mycket haterz på valborg. Men se där... Två svar på frågan, minsann. Kudos till er.

+1

plexmar
2010-04-30, 19:19
Vi vill ha en update på hur det gick efter ikea ;)

Update: Jag dissade maten på Ikea och åt Thai-buffé istället *drool*

Friterad kyckling = *flex*

Viktor_Balck
2010-04-30, 22:06
Ska till Ikea imorgon, frågan är om man ska spara lunchen tills man kommer hem eller klämma i sig en sallad.

Någon som har provat caesarsalladen och hur var den?

Hur mycket kyckling var det ungefär? *flex*

Vilken optifjolla jag är... men åt Ballerina kladdkaka idag :D

500 gram kycklingfilé får man, Eaa och kreatin finns men du får säga till om det.