handdator

Visa fullständig version : Smärta vänster arm, enl mall


Sandö
2010-04-29, 20:22
Kön: Man
Ålder: 30
Längd och vikt. 197cm, 113kg

Smärtbeskrivning:
Var gör det ont? Vänster arm (biceps), strax ovanför armvecket och 10 cm upp.
Känns det som att smärtan är djup eller ytlig? Djup
Gör det ont någonstans då du trycker? Nej
Hur uppkom besvären, plötsligt eller successivt? Plötsligt
Är smärtan skarp eller mer dov? Dov, ungefär som växtvärk. Lite molande, som kommer och går. Känns mest när jag tränat några set som involverar biceps i någon form, sen senare på kvällen är det mycket mindre. Men det kan även dyka upp mitt på dagen.
Vilka rörelser/övningar är det som smärtar? T.ex. övningar som bänk, hantelpress, curlar osv. De flesta som involverar biceps i någon form.
Var i rörelsen smärtar det? Eftersom smärtan är hyffsat konstant så känns det hela tiden. Det gör inte mer ont i någon rörelse, förutom om jag t.ex. skulle curla eller köra chins då det känns lite mer.
Hur länge har du haft ont? Det började för 3 veckor sen på en onsdag. Tog det lugnt resten av den veckan. Testade att köra ett pass på söndagen men det kom tillbakla så då vilade jag hela veckan efter och åt samtidigt lite ipren. Det känndes bättre i slutet av veckan så denna veckan har jag tränat några pass men det var först idag som det kom tillbaka. Nu känns det precis som när det kom första gången.

Vad och hur mycket tränar du? Vanlig styrketräning, 2 split, överkropp/underkropp 4 gånger i veckan. Två mellantunga och två tunga pass per split.
Har/hade du gjort några ändringar i träningen på senaste tiden? Inte i träningen men jag började min första diet för 9 veckor sen, så jag har kört mer tunga pass än innan.

Tagit några tabletter, typ alvedon, ipren eller voltaren och isf hade det någon effekt? Ipren, kanske hade lite effekt men det kan lika gärna ha varit att jag vilade från träningen när jag tog ipren.

Alla tips och idéer är välkommna!

Sandö
2010-05-03, 19:19
Är det verkligen INGEN som har en aning eller ens en gissning???