handdator

Visa fullständig version : Superstyrka, bygger dom snabbare?


Wilkedott
2010-04-29, 17:26
Kom att tänka på en sak idag då jag arbetade som mest, om det fanns någon människa som var superstark som i någon serie t.ex. Heroes, kommer de då att kunna bygga volym på kroppen i snabbare takt än en vanlig människa?

Lite underlig fråga och jag vet ju att ingen kan ha upplevt det, men rent teoretiskt, skulle dom bli grov snabbare?

Mvh

Wille005
2010-04-29, 17:27
Ja.

hahavaffan
2010-04-29, 17:28
Teoretiskt sett ja, absolut.

krellik
2010-04-29, 17:30
Har musklerna nån anledning att växa om styrkan redan finns?

spoonchest
2010-04-29, 17:33
Hur ska de annars få ligga, om de inte har några muskler?

von huff
2010-04-29, 17:44
Är man naturligt stark så är man troligtvis inte liten heller.T.ex Smulter bänkande ju typ 100 kg första gången han prövade och har ökat någorlunda.Det krävs ju ochså lite musukler för att få vikterna att röra sig så man växer ochså

hahavaffan
2010-04-29, 17:47
Men typ Stålmannen ser ju inte grov ut. Freddi är ju sjukt mycket grövre, men kan inte lyfta lika mycket? Så vissa kan nog vara starka även utan synliga muskler eller grov kroppshydda.

von huff
2010-04-29, 17:48
Men typ Stålmannen ser ju inte grov ut. Freddi är ju sjukt mycket grövre, men kan inte lyfta lika mycket? Så vissa kan nog vara starka även utan synliga muskler eller grov kroppshydda.

Stålmannen iaf men inte så många andra

Stoltz
2010-04-29, 17:50
Teoretiskt sätt så kan de ju lyfta väldigt tungt innan musklerna svarar på det i form av tillväxt. Så först måste vi etablera vad styrkan är och huruvida det skulle vara möjligt att göra tunga basövningar med vikten för maximal muskeltillväxt.

Om vi skulle säga att den urstarka tjejen i Heroes skulle knäböja, så skulle hon nog köra på ca femtio ton. Då skulle vi först behöva ett material som har väldigt hög densitet. Jag föreslår Uranium. Dock måste vi samtidigt ta hänsyn till all radioaktivitet som detta ämne oftast bidrar med, och därför kan kanske inte knäböjen utföras lika ofta som muskeltillväxten skulle kräva.

Det leder dock till en annan fråga - Efetrsom man enligt de flesta Kolozzeum-användare behöver kaloriplus för att bygga muskler, så behövs ju säkerligen en otrolig mängd mat när en så späd kropp ska hantera så stora vikter. Skulle maten då vara tillräckligt länge för att hon skulle kunna få ut en märkbar muskeltillväxt som hon inte hade fått genom att plocka äpplen och nudda tårna?

Till sist, så rent teoretiskt måste jag ju också ställa mig frågande till hur långt passet för någon med så här mycket brutalstyrka skulle bli och i form av vad. Blir det många superset så krävs det många olika vikter gjorde i det speciella materialet, vilket kan bli lite bökigt att få till, samtidigt som det ofta krävs personal för att rensa bort all svett som de flesta BBs skvätter omkring sig. Då bör dessa också klara på radioaktiviteten och att inte bli uppätna för att nå behövligt kaloriplus.


Så min högst personliga åsikt är att i det långa loppet så är det nog inte värt det med tanke på hur lite hon faktiskt får ut av det.
Det kanske hade varit bättre om hon helt enkelt underhållstränade på 12+ reps så att hon behöll långa slanka muskler?

HulkH
2010-04-29, 17:59
Är man naturligt stark så är man troligtvis inte liten heller.T.ex Smulter bänkande ju typ 100 kg första gången han prövade och har ökat någorlunda.Det krävs ju ochså lite musukler för att få vikterna att röra sig så man växer ochså

Njaa, beror på vad man menar med liten :)

G_lund
2010-04-29, 18:05
Men typ Stålmannen ser ju inte grov ut. Freddi är ju sjukt mycket grövre, men kan inte lyfta lika mycket?

Har stålmannen någonsin varit världsmästare i bänk?
Nä, just det!

hahavaffan
2010-04-29, 18:11
Har stålmannen någonsin varit världsmästare i bänk?
Nä, just det!Sant! Tänkte inte så långt... men det finns ju bevis i form av film när man ser klart och tydligt att han lyfter t.ex. ett stort Boeing-plygplan.

Linnet
2010-04-29, 18:15
Sant! Tänkte inte så långt... men det finns ju bevis i form av film när man ser klart och tydligt att han lyfter t.ex. ett stort Boeing-plygplan.

Stoppet på bröstet, rövlyft, pressignal? Jag menar lyfter han ett boeing utan pressignal då räknas det inte!! :smash:

Librish
2010-04-29, 18:33
Stoppet på bröstet, rövlyft, pressignal? Jag menar lyfter han ett boeing utan pressignal då räknas det inte!! :smash:

Han kanske discobänkar men han är ju ändå stålmannen, dvs bänkern nr1.

vicarious
2010-04-29, 18:46
Har musklerna nån anledning att växa om styrkan redan finns?

Så länge man belastar dom till sin yttersta gräns för vad dom klarar av så borde det ju gå. Överbelastning - > musklerna måste anpassa sig för att klara belastningen - > musklerna växer. Oavsett om det är 40kg eller 120kg man måste belasta muskeln med.

Scorpionida
2010-04-29, 19:26
Kom att tänka på en sak idag då jag arbetade som mest, om det fanns någon människa som var superstark som i någon serie t.ex. Heroes, kommer de då att kunna bygga volym på kroppen i snabbare takt än en vanlig människa?

Lite underlig fråga och jag vet ju att ingen kan ha upplevt det, men rent teoretiskt, skulle dom bli grov snabbare?

Mvh

Frågan är snarare, hur mycket styrka förlorar man vid deffen till beach -10?