handdator

Visa fullständig version : Billig parkering i GBG?


MEDiAHORAN
2010-04-28, 09:36
Yo, fick en anställning i GBG igår så måste pendla varje dag, förutom bensinen så undrar jag vart man kan stå billigast, är beredd att gå en bra bit.

Liseberg tar 80 kr för 12 timmar och nordstan 150 kr 08-18.00.

Iofs tror jag att jag kommer åka kollektivt men vill bara se om någon har något billigt förslag på parkering ifall man skulle ta bilen någon dag.

Tack på förhand!

bonydrop
2010-04-28, 09:44
Beror ju lite på var du jobbar och hur långt du är beredd att gå.

Men finns en parkering vid Ullevi som kostar 50 kr för ett dygn. Vet inte vad det kostar per timme, så vet inte om du kan få det billigare om du står kortare, säg under en arbetsdag

mela
2010-04-28, 09:47
Heden ligger på 6:-/h. Det blir iofs en del varje dag. Annars kan du alltid stå gratis på typ Backaplan å ta en spårvagn lätt över bron om du jobbar i närheten där.

MEDiAHORAN
2010-04-28, 09:47
Låter bra! Alltid bra att veta var man kan stå om man är i GBG, blir att gå på spaning nästa gång :)

mikaelj
2010-04-28, 10:04
Parkeringen under Pedagogen är tydligen ganska billig också.

JohnVoid
2010-04-28, 10:42
Parkeringshuset mellan bergakungen och ullevi tar 2 kr/h när jag var där igår. Men smidigast är la att ställa sig på t.ex. backaplan för 0 kr/h och sätta sig på en spårvagn i 10?*popcorn*

Scratch89
2010-04-28, 13:10
Parkeringen under Pedagogen är tydligen ganska billig också.
wat. Den kostar ju 20 kr i timman.

Parkeringshuset mellan bergakungen och ullevi tar 2 kr/h när jag var där igår. Men smidigast är la att ställa sig på t.ex. backaplan för 0 kr/h och sätta sig på en spårvagn i 10?*popcorn*

Yes. Bra grejer, ligger centralt också. Men trådskaparen får säga vart han ska jobba. Utanför centrala stan så kan man stå lite hur som helst.

mikaelj
2010-04-28, 13:13
wat. Den kostar ju 20 kr i timman.

Meh. Då har någon ljugit för mig. :-/

Scratch89
2010-04-28, 13:14
Meh. Då har någon ljugit för mig. :-/

Nu vet jag iofs inte riktigt vilken du menar, men om du tänker på den som ligger mellan Grönsakstorget och Kungsportsplatsen, där bakom hållplatsen, så är den svinadyr. Var i alla fall förr.

MEDiAHORAN
2010-04-28, 15:58
Well ska jobba på klädpressargatan, men jag kommer med 99% sannolikhet då jag insett att det kommer kosta mig en förmögenhet att jobba och ta bilen varje dag.

Scratch89
2010-04-28, 16:12
Om du ska jobba så pass centralt är det rätt ovärt att ta bilen till jobbet. Att åka bil från Borås tar 45-50 minuter om du har fri väg, bussen/tåget tar en timma. Jag skulle hellre lägga pengarna på ett Göteborgs+, eller vad det nu är som krävs för att ta sig ut till Borås. De dyraste Regionen Runt-korten kostar en tusing i månaden ungefär, men det är vad du skulle behöva betala för parkeringsavgiften bara, så det är lätt värt det.

Nils.R
2010-04-28, 16:16
Håller med Scratch, det blir smidigare att ta tåget, kommer bli billigare i slutändan och inte speciellt mkt förlorad tid.
Du kan ju dessutom jobba/läsa/sova/whatever på tåget.

tsp
2010-04-28, 17:02
Mycket smidigare att ta tåget som sagt. Om du ändå vill ta bil så bör du ställa dig på parkeringen till något köpcentrum eller liknande. Var dock försiktig med centrets öppettider då du kan bli lappad om du står där efter stängning.

MEDiAHORAN
2010-04-28, 17:32
Yes, tyvärr bara buss som passar mina arbetstider men blir att ta cykeln till bussen och sedan åka buss, sparar typ max 15 min på att ta bil så det blir najs :) Tack för alla svar dock! Blir användbart när man åker till gbg på fritiden :P