handdator

Visa fullständig version : Hur skulle jag kunna gör min deff bättre?


Nybörjare91
2010-04-27, 23:56
19 år, 184cm nuvarande vikt 82kg

LCHF- dieten, äter max 150 kolhydrater per dag samtidigt som jag äter väldigt mycket av: Kebab, Bacon, Kyckling, Ägg, broccoli, ärtor, nötter och Mjölk

Försöker att ligga runt 2200 Kcal, rätt?

Gymmar 7 dagar i veckan, Split.
Avslutar vissa pass med att springa eller cykla 10 minuter ( högst 3ggr i veckan)

En vanlig kost- dag kan se ut såhhär:

frukost: 140g bacon med mjölk
Lunch: skolan
Före träning: lite nötter och 2 glas mjölk
Efterträning: 500g Kebab/ Kyckling 2 glas mjölk
innan jag lägger mig: 2 ägg, 200g Kebab/ kyckling med 2 glas mjölk

Har gått ner 6 kilo men märker knappt någon skillnad ( PÅ MAGEN), kan det bero på något? Äter för mycket fett?

hejhopp79
2010-04-28, 00:08
Ja det ser inte så bra ut. Du gymmar varje dag i veckan, när tänkte du vila?

Kebab är inte så jättebra käk heller i deff-syfte. Du äter inte heller LCHF, isf ska du ligga under 20 g kolhydrater om dagen.

Träna 3-5 dagar i veckan istället och spring eller cykla dagar när du inte styrketränar. Jag hade dessutom bytt ut baconet vid frukost till ägg istället eller ägg + bacon.

Sist men inte minst, läs defftråden.

Nybörjare91
2010-04-28, 00:15
Men kör ju olika muskelgrupper? och med LCHF mena (jag) mkt mindre kolhydrater än "vanligt" varför är inte kebab och bacon bra? och om du skulle göra ett likadant upplägg hur skulle det se ut?

hejhopp79
2010-04-28, 00:26
Men kör ju olika muskelgrupper? och med LCHF mena (jag) mkt mindre kolhydrater än "vanligt" varför är inte kebab och bacon bra? och om du skulle göra ett likadant upplägg hur skulle det se ut?

Jo visst men du måste låta kroppen vila också, annars kör du sönder dig själv till slut.

Okej, men det är ändå inte LCHF och blir missvisande när du kallar det för det. Bacon är inte dåligt alls men innehåller ofta t ex mycket salt. Kebabkött är såvitt jag vet ganska fett, kan inte uttala mig om proteinkvaliteten. Är du säker på att du räknat rätt på din energiförbrukning förresten?

Jag hade iaf skippat kebabköttet och kört på resten med ägg till frukost.

Sedan hade jag kört antingen bröst/axlar/triceps, rygg/biceps, ben/mage uppdelat på tre pass (obviously). Eller tre helkroppspass i veckan och i båda fallen 2 dagar med konditionsträning och 2 dagar vila per vecka.

WHITEFOLKS
2010-04-28, 00:54
Vila är viktigt.

Med det sagt så är det inte nödvändigtvis illa att träna 7 dagar i veckan, det handlar mycket om att hantera återhämtning och att träna smart.

Antagligen skulle du inte må dåligt av mer vila dock.