handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott för nybörjare?


Sammel
2010-04-27, 20:48
Tjena. Har tränat i ungefär 6 månader nu, är 180cm och väger ca 68kg. Jag funderar nu på att skaffa något kosttillskott, fast eftersom jag är relativt ny till detta så skulle jag behöva lite hjälp :p

Det jag har blivit rekommenderad är då gainern Pro Mass. Jag kollade upp gainern och den verkade vara helt okej, men jag hittade senare gainern Gigant Pro Mass, som tydligen har mycket mer protein/dos, dock lite mindre kolhydrater.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---Bild.png


Skulle ni rekommendera någon av dessa produkterna till mig? Eller har ni något helt annat ni rekommenderar för en nybörjare? Mycket tacksam för svar ;)

Dreas
2010-04-27, 20:51
EAA före och efter träning. Kreatin under dagen. Massa mat utöver det.

Eriic
2010-04-27, 20:52
EAA http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561
Kreatin http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194
Vassle protein om du vill öka protein intaget

Tobbeh
2010-04-27, 20:55
I mitt tycke så är gainers en helt onödig produkt isamband med träning för den som itne ska använda samma muskel redan dagen efter / ifall du inte har STORA STORA problem med att få i dig ditt daliga kcal behov, jag hade lagt till olja i kosten istället. Axon har skrivit ett bra inlägg om gainers på sin blogg om jag inte missminner mig helt. Lägg dina pengar på ett simpellt whey protein istället, kolozzeum säljer ett whey protein som både smakar bra och är billigt! Fall du nu ska köpa en gainer ändå, så köp den som har löjligast och fulast burk, dem är ofta mycket billigare + väldigt liten skillnad gentemot dom dyra.

HulkH
2010-04-27, 21:43
EAA och kreatin, eller någon slags prestationshöjare räcker :)

hejhopp79
2010-04-27, 22:40
Gainers känns mest som en massa pengar för inget särskilt. Ät riktig mat istället och satsa på kreatin/vassle/EAA om du vill ha tillskott. Glöm inte bort vitaminer/mineraler heller

Matsa
2010-04-27, 23:05
Är du nybörjare så tror jag egentligen inte att du behöver några tillskott alls. Läs på om kost och lär dig sköta det och lär dig att lägga upp din träning på ett bra sätt (finns mycket läsning om bägge de sakerna här på kolo). När du har bra koll på de sakerna så kan du börja fundera på tillskott, innan du vet hur du ska sköta det grundläggande så tycker jag tillskott är bortkastade pengar och onödigt bjäfs.

Vad gäller själva tillskotten så kommer du långt med proteinpulver, EAA och kreatin.

1990
2010-04-27, 23:13
Är du nybörjare så tror jag egentligen inte att du behöver några tillskott alls. Läs på om kost och lär dig sköta det och lär dig att lägga upp din träning på ett bra sätt (finns mycket läsning om bägge de sakerna här på kolo). När du har bra koll på de sakerna så kan du börja fundera på tillskott, innan du vet hur du ska sköta det grundläggande så tycker jag tillskott är bortkastade pengar och onödigt bjäfs.

Vad gäller själva tillskotten så kommer du långt med proteinpulver, EAA och kreatin.

+1

Om jag vore dig skulle jag skippa kreatinet bara. Eftersom du kommer bli starkare och hantera mer vikter så belastar du lederna desto mer. Det är smartare att du tränar på försiktigt och ser till att du har bra teknik i övningarna och stärker dina leder innan du går på kreatin tycker jag.