handdator

Visa fullständig version : Krydda bröstpasset?


Largoplz
2010-04-26, 21:16
Goder afton. Jag kör för tillfället en fyrsplit som ser ut som följande:
Måndag: Bröst, vader
Tisdag: Rygg, biceps
Fredag: Axlar, triceps
Lördag: Ben, mage

Jag trivs väldigt bra med alla pass utom måndagspasset som brukar se ut som följande:
Bänkpress
Lutande hantelpress
Flyes i nån pec dec fast man har raka armar.
Ibland någon kabelövning för bröst
Sedan vadpress i smithen.

Har kört 3x8 på alla övningar men har precis börjat att köra lågpreps istället så det blir nog 3x4 på alla övningarna istället. Problemet är att passet känns tråkigt och oinspirerat på alla sätt och vis. Har tidigare haft passet tillsammans med axlar och triceps men jag trivdes inte med det. Har någon några bra idéer om hur man kan krydda sin bröstträning lite så det inte bara känns som ett nödvändigt ont?
MVH
Largoplz

Nephelite
2010-04-26, 21:29
Dips är ju alltid en kul övning !

CVN
2010-04-26, 21:39
JVqtWjC-mps
MuhKnJRUkZc
7V4JrV8m7ks

Det enda som behövs :)

Largoplz
2010-04-26, 22:06
Dips har jag förpassat till axel/triceps då jag vill stimulera brösten lite extra det passet tillsammans med triceps.

De där filmerna var galet bra måste jag säga. Tror också att min teknik skulle behöva sig en rejäl omgång, jag ser mest bara ut som en skadeskjuten duvunge då jag kör bröst, tragiskt nog:(

Anton Fräs
2010-04-27, 04:25
Bara så att ingen får för sig att man kan aktivera mitten av bröstmuskeln, ger ingen skillnad i praktiken och jag vet inte ens om man kan se det teoretiskt? :/

HulkH
2010-04-27, 10:25
Som Nephelite sa:
Dips är allting kul :D

z_bumbi
2010-04-27, 10:48
Jag trivs väldigt bra med alla pass utom måndagspasset som brukar se ut som följande:
Bänkpress
Lutande hantelpress
Flyes i nån pec dec fast man har raka armar.
Ibland någon kabelövning för bröst
Sedan vadpress i smithen.

Har kört 3x8 på alla övningar men har precis börjat att köra lågpreps istället så det blir nog 3x4 på alla övningarna istället.

Varför köra samma repsantal hela passet och samma setantal oavsett övning? Flyes är inte ens särskilt lämpligt att köra lågreps i om jag antar att du med lågreps menar att du kör så tungt du kan i så många reps som det står skrivet.
Blanda och ge så blir det lite roligare och även bättre för träningen.
T ex
Bänk 5x4-6
Lutande hantelpressar 4x8-12
Flyes (av någon typ) 2x15-20
Vadpress i smithen 4x8-10
Vadpress i benpressen 2x12-15, 2x20-25 alt 2x12-15, 1x20-30, 1x30-40