handdator

Visa fullständig version : Handleden knäpper vid rotation


Wolf
2010-04-26, 13:44
När jag roterar min högra handled utåt från kroppen knäpper det till i den. Med knäpper menar jag inte ett sånt där knakande som blir när man t.ex. knäcker knogarna, ljudet känns mer på något sätt som om det är något inne i handleden som skaver till mot något. Utöver att det låter känner jag även hur det är något som knäpper till och det är lokerat till den yttre delen av handleden om jag har handryggen uppåt, precis ovanför handen i början av underarmen.

Det är inget som gör ont på något sätt, men ljudet blir tydligare i någon timme efter jag tränat grepp.

Någon som upplevt liknande eller vet vad det kan bero på, och framförallt, är det något man behöver bry sig om? Lider ju inte av det på något sätt, mer än att jag blir orolig att något är fel.

prOtotype
2010-04-27, 08:06
Jag har samma sak och tror att det kommer från kraftiga stukningar i yngre dagar. För mig har det inte varit något problem.

Wolf
2010-04-27, 09:29
Jag har samma sak och tror att det kommer från kraftiga stukningar i yngre dagar. För mig har det inte varit något problem.

Nu när du säger det låter det faktist ganska rimligt, skadade handleden strax nedanför det aktuella området för ca ett år sedan och det har bildats någon form av brosk-/benlager där jag skadade mig, så det ganska är detta som skaver emot någonting? Får väll hoppas att det är helt ofarligt i så fall:)