handdator

Visa fullständig version : Sluta med kreatin lagom till deffmålet nås


Ganymedes
2010-04-26, 11:01
Skulle det rent utseendemässigt (för att se "hårdare" ut i kroppen mao) vara en fördel att sluta med kreatinet samtidigt som man når sitt deffmål?

Med tanke på att kreatin lagrar in vätska så chansar jag på det, men det vore ju trevligare att veta... :) Någon?

Grenen
2010-04-26, 11:10
Största delen av vätskan lagras i muskeln, men visst gör det väl någon liten skillnad.

svennebanan
2010-04-26, 11:12
Är det en dag det gäller då du skall vara hårdast på stranden? Annars förstår jag inte. Skall du kliva av kreatinet tills du blir "fet" igen?

Ashenshugar777
2010-04-26, 12:11
Muskler består till mestadels av vatten, fett består inte i närheten av lika mycket. När kreatin gör att lagrar in någon liter vatten till kommer det mest gå in i musklerna, och mindre i fettet (pga första meningen).

Kreatin gör inte att man ser mjukare ut.
För att ta ett exempel: Glykogen binder vatten i musklerna. När man är glykogentömd ser man "platt" ut osv.. När man carbloadar ser man "Full" ut, musklerna ser större ut för det finns mer vatten i dom. Vart folk får in mjukheten osv förstår jag inte.. Någon BB som kan förklara för mig?

Kischen
2010-04-26, 12:21
Jag upplever mig mjukare över lag, definitivt i ansiktet även om bara jag själv ser det.

Ganymedes
2010-04-26, 13:07
Är det en dag det gäller då du skall vara hårdast på stranden? Annars förstår jag inte. Skall du kliva av kreatinet tills du blir "fet" igen?

Frågan kräver iofs inte att du förstår motiveringen. :devil: Men nej, det har inte med stranden att göra. Jag kan dock tänka mig att de flesta som deffar gör det för komma i så bra form som möjligt rent utseendemässigt, eller hur?

Eftersom du undrar så kan jag förklara att jag känner mig mindre hård på min nuvarande kroppsvikt jämfört med föregående året på samma vikt. Dock har jag, att döma av styrkeökning och bilder, nog gått upp något litet mer i muskler under det gångna året. Därför förvånas jag av att inte känna mig lika hård på denna vikt. Kan vara kreatinet. Kan vara att jag minns mig hårdare än vad jag var. Vem vet? Jag hoppas på kreatinet. :D

Sniggel
2010-04-26, 17:00
Jag vet inte om det är någon vits. Själv har jag inte märkt av någon vätskighet av kreatin.
Jag kör just nu en långsam deff, är redan i godkänd strandform men man har ju lite snedvriden självbild nu (:D) så jag siktar väl på att bli rätt bra hård till sommaren. Kommer ta kraetin hela tiden så kan återkomma med om jag märker av något plufsighet.