handdator

Visa fullständig version : Nytt Kostttillskott


j00j
2010-04-25, 18:54
Hej!

Nu har jag 1.5 månad kvar då jag ska bygga muskler och sedan deffa!

Min fråga är jag har protein tillskott som jag tar varje morgon och direkt efter träningen. Men jag funderar på köpa Kreatin.

Vad ska jag tänka på med Kreatin?
Bieffekter?
När ska jag inta?
Kan jag använda om jag är 16 år.

Något annat kosttillskott som hjälper till att bygga snabba muskler?

Tack på förhand!

Vildarawk
2010-04-25, 18:56
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Varför läser folk inte stickys?

Ean
2010-04-25, 18:59
Ta helst kreatinet tillsammans med snabba kolhydrater och med 1dl vatten / g kreatin.
Inga bieffekter, kanske en liten viktuppgång (i vatten).
Ta gärna i samband med träning. Varför inte blanda i shakern?
Helt okej vid 16år.

j00j
2010-04-25, 19:10
Ean: Tack så mycket!

j00j
2010-04-25, 19:11
En fråga till kommer Kreatinet göra så jag bygger snabbare muskler eller att jag bara orkar mera?

Pepz
2010-04-25, 19:15
En fråga till kommer Kreatinet göra så jag bygger snabbare muskler eller att jag bara orkar mera?

främst att du orkar mer

sweaberg
2010-04-25, 19:18
En fråga till kommer Kreatinet göra så jag bygger snabbare muskler eller att jag bara orkar mera?

orkar du mer så bygger du snabbare............

Pepz
2010-04-25, 19:27
orkar du mer så bygger du snabbare............

ja självklart men det är inte någon märkbar skillnad för en 16årig grabb

det är ju inte så att kreatin ger muskler per se..

HulkH
2010-04-25, 22:37
Inga bieffekter av kreatin Ean?
Dålig mage, finnar, sömnsvårigheter o.s.v?
Finns fler, men de brukar vara dem vanligaste :)

hejhopp79
2010-04-25, 23:01
Bygga muskler och deffa på 1,5 månad?

Jag hade nog kört 3 stenhårda helkroppspass i veckan med kraftigt neddraget kolhydratsintag. Allt annat känns som för kort tid för att få någon bra effekt. Nu blir du ju inte stor på den tiden oavsett men du lär nog kunna tighta till dig ordentligt (OM DU ÄR STRIKT MED KOSTEN). Och definition väger inte sällan tyngre än om man väger något kilo mer.

siimon89
2010-04-26, 09:15
Fokusera inte inte på vilka tillskott du ska ha. Istället bör du tänka att äta mycket mat kombinerat med hård styrketräning. Kosttillskott som kreatin och whey KAN ha sin hörna i en bra kost för att fylla ut eventuella luckor. Men det är absolut inget magiskt i sig. Om du får i dig tillräckligt med protein från mat så kommer whey att göra föga eller ingen nytta överhuvudtaget.

Kreatinet kan höja prestationen aningens på gymmet. Men du kan också vara en nonresponder likt mig själv som inte märker av någon ökning alls.
I övrigt finns det inte många kosttillskott värda att investera i utöver whey, kreatin och bcaa/eaa.

Förslag på några riktigt bra träningsprogram som är erkänt bra och som ger ypperliga resultat om du äter ordentligt med bra mat och pushar dig själv på gymmet:

Starting Strength: http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wiki
Stronglifts 5x5: http://stronglifts.com/