handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Utslag eller likande?


Mineur
2010-04-25, 16:31
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp och råd ifrån er kunniga här! Det är så att jag har sen en tid fått en sorts röda märken på bla biceps, armvecket mm och jag vet inte vad det är eller hur man får bort det.

Det gör inte ont elr liknande, märker egt knappt av det men det syns rätt mkt å är ju inte så snyggt -.-


tog några snabba men dock rätt dåliga bilder så ni kan se lite hur det ser ut:

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=71044&stc=1&d=1272209424

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=71045&stc=1&d=1272209424


såg nu att bilderna vart lite stora, men what ever :/

krappen
2010-04-25, 17:06
Ser ut som någon form av eksem, men jag är ingen expert.

Pjotor
2010-04-25, 17:11
Har du inga andra besvär skulle jag inte oroa mig, men boka besök på en vårdcentral om du känner behovet av det. Det är mycket svårt att avgöra något enbart utifrån bilderna.

Wiiking
2010-04-25, 17:13
Är det inte vanliga hudbristningar kanske?

Nils.R
2010-04-25, 17:15
Är det inte vanliga hudbristningar kanske?

Tycker jag med det ser ut som.

Mineur
2010-04-25, 17:16
Har du inga andra besvär skulle jag inte oroa mig, men boka besök på en vårdcentral om du känner behovet av det. Det är mycket svårt att avgöra något enbart utifrån bilderna.

Okej tack! Ska låta det vara å se hur det går kanske besöker vårdcentralen om det håller i sig allt för länge eller blir värre :)



Är det inte vanliga hudbristningar kanske?

Har frågat bekanta och ingen av dessa har sagt att det såg ut som det, det ska se annorlunda ut. Är ingen expert själv men litar på de personerna :)

en som är rätt kunnig och har tränat mkt genom åren sa att det kunde vara ngt med brustna blodkärl eller ngt åt det hållet

King Grub
2010-04-25, 17:19
Det är vanliga hudbristningar, ingen tvekan.

Super_Johan
2010-04-25, 17:21
Bristningar...

Modux
2010-04-25, 17:43
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp och råd ifrån er kunniga här! Det är så att jag har sen en tid fått en sorts röda märken på bla biceps, armvecket mm och jag vet inte vad det är eller hur man får bort det.

Det gör inte ont elr liknande, märker egt knappt av det men det syns rätt mkt å är ju inte så snyggt -.-


tog några snabba men dock rätt dåliga bilder så ni kan se lite hur det ser ut:

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=71044&stc=1&d=1272209424

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=71045&stc=1&d=1272209424


såg nu att bilderna vart lite stora, men what ever :/

jag skulle säga bristningar, mina såg lika dana ut så inget att oroa sig för :)

Mineur
2010-04-25, 19:55
Okej, så om det är bristningar. Vad kan man göra åt dem? ;)

Kommer de gradvis att försvinna?

Flykt
2010-04-25, 20:00
Okej, så om det är bristningar. Vad kan man göra åt dem? ;)

Kommer de gradvis att försvinna?
Gradvis att blekas, ja. Helt försvinna, nej.

Tobbeh
2010-04-25, 20:03
striae

Mineur
2010-04-25, 20:19
Gradvis att blekas, ja. Helt försvinna, nej.

okej, tack!


har för mig att jag har sett något om någon salva för bristningar, någon som kan länka elr kan berätta lite om den ifall det är ngt av nytta? :)

HulkH
2010-04-25, 22:46
Tror inte det finns någon salva mot bristningar, isf något som skulle kunna vara bra för huden vid det området. Som någon sa så kmr dem nog inte försvinna helt men du kan nog få dem rätt så osynliga med tiden :)

** Efter lite googlande så hittade jag några salvor som folk rekommendera: Locobase Repair,Avon Anew Professional stretch mark smoother. Har dock ingen aning om dem fungerar eller liknande, var bara något jag hittade snabbt :)

Mineur
2010-04-25, 23:20
Tror inte det finns någon salva mot bristningar, isf något som skulle kunna vara bra för huden vid det området. Som någon sa så kmr dem nog inte försvinna helt men du kan nog få dem rätt så osynliga med tiden :)

** Efter lite googlande så hittade jag några salvor som folk rekommendera: Locobase Repair,Avon Anew Professional stretch mark smoother. Har dock ingen aning om dem fungerar eller liknande, var bara något jag hittade snabbt :)

Okej, tack! :)

vanlig hudsalva, kan det vara ngt vettig att strö på ibland?