handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott vid fettförbränning


dvide
2010-04-25, 11:32
Hej alla.
Är en kille på 15 år, 184 lång o väger 80kg. Problemet är att jag har inte så mycket muskler utan lite för mycket fett på kroppen.
Tränar regelbundet kampsport, samt löpning 4 gånger i veckan. Undrar ifall jag borde ta något tillskott som hjälper till vid fettförbränning eller något? I så fall, vad rekomender ni att jag borde ta? Äter även normalt med mat, borde jag äta mindre?
Vill ha så snabbt resultat som möjligt!

Virtual1339
2010-04-25, 12:41
Hejsan. Kalori minus är det som kommer hjälpa dig mest att gå ner i vikt! :)

WHITEFOLKS
2010-04-25, 13:34
Jag brukar se på de flesta "fettförbrännings"tillskott som "energi"tillskott.

I de allra flesta fall så kommer det positiva med tillskottet vara att man får mer ork att träna längre och kanske lite hårdare än utan.

De flesta tillskott är typ koffein eller annan energikick + lite till (sen finns det andra tillskott som inte ger mer ork men de är nog i de allra flesta fall i stort sett "effektlösa").

Om man ligger på underskott kan det bli svårt med orken och energin och de kan hjälpa till med det så att man på så sätt kan göra av med fler kalorier. Dock kommer ökningen i sig om man tränar likadant som utan inte vara särskilt stor.

Eddie Vedder
2010-04-25, 13:40
+1 på WHITEFOLKS

De tillskott som kan tänkas påverka din prestationsförmåga och din återhämtning bäst är de bästa vid deff som bulk. Att börja småpilla med massa bantningspreparat känns totalt onödigt.

Koffein, kreatin, ett billigt vassleprotein, omega-3, D-vitamin och eventuellt multivitaminpreparat kan man med gott samvete ta året om enligt mig. Oavsett mål med vikten. Mikronutrienternas vara eller icke vara som supplement är förstås en fråga om kostens kvalité dock.