handdator

Visa fullständig version : Fitness24Seven


jakob
2010-04-25, 10:51
Det är så att jag har köpt ett gymkort på fitness24seven och dum som jag är så köpte jag utan att prova innan...

Det som gör mig så jävla förbannad är att det inte finns något powerrack eller böjställning. Deras maskiner är nog det sämsta jag varit med om i hela mitt liv då rörelselängden är oerhört begränsad och vikterna är så pass låga att det blir värdelöst.

Finns det något bra fitness24seven i stockholm eller ska jag försöka sälja mitt kort?

The_RobRoy
2010-04-25, 10:56
Det är så att jag har köpt ett gymkort på fitness24seven och dum som jag är så köpte jag utan att prova innan...

Det som gör mig så jävla förbannad är att det inte finns något powerrack eller böjställning. Deras maskiner är nog det sämsta jag varit med om i hela mitt liv då rörelselängden är oerhört begränsad och vikterna är så pass låga att det blir värdelöst.

Finns det något bra fitness24seven i stockholm eller ska jag försöka sälja mitt kort?

Power-rack kom igen.. ..det har ju väldigt få gym.

En vanlig böjställning finns nog lite här och där. Jag tränar i Solna, där finns det t.ex.

Men ja, man får vad man betalar för i princip. Det är rätt kasst.

jakob
2010-04-25, 10:59
Power-rack kom igen.. ..det har ju väldigt få gym.

En vanlig böjställning finns nog lite här och där. Jag tränar i Solna, där finns det t.ex.

Men ja, man får vad man betalar för i princip. Det är rätt kasst.

Jag nöjer mig med bara en böjställning men inte ens det har de.

Tycker det är väldigt dyrt med tanke på hur kassa grejer de egentligen har där.

The_RobRoy
2010-04-25, 11:02
Jag nöjer mig med bara en böjställning men inte ens det har de.

Tycker det är väldigt dyrt med tanke på hur kassa grejer de egentligen har där.

Jag köpte mitt kort för 999kr för ett år + någon medlemsavgift på 240kr. Ska göra samma sak imorgon igen. 100kr i månaden är det värt!

johanhej
2010-04-25, 11:03
Finns böjställning här i Hässleholm. Jag är då inte missnöjd med 24, förutom att de är lite slöa med att laga utrustningen.

jakob
2010-04-25, 11:03
Skämtar du? Jag fick punga ut totalt 2,9 kkr för ett år.

The_RobRoy
2010-04-25, 11:10
Skämtar du? Jag fick punga ut totalt 2,9 kkr för ett år.

:(

Dom har rabatter som dom lanserar lite då och då..

jakob
2010-04-25, 11:14
Jag förstår, visst för 1000 kr hade det kanske varit ok utan böjställning men inte fan för 2900 kr.

burre
2010-04-25, 11:17
Böjställning finns på hornsgatan, där körde jag förut. Lite småkasst men det funkar. Annars har jag polare som tränar på stadshagen å det ska tydligen vara reko.

3000spänn är det inte värt hursomhelst, du blev blåst :(. Jag pröjsade 1200 för ett år.

JuzupWilkosz
2010-04-25, 13:11
Jag nöjer mig med bara en böjställning men inte ens det har de.

Tycker det är väldigt dyrt med tanke på hur kassa grejer de egentligen har där.

Juzup håller inte med alla gånger. Det beror helt enkelt på vilket Fitness24seven du besöker. Det är stor skillnad på förort och innerstaden. Inne i stan är utrustningen betydligt sämre och inte värt besväret, däremot har de flesta förortsställen vad som behövs för en person som tar sin styrketräning seriöst.

sunkan
2010-04-25, 14:18
Måste ju berätta om hur det gick till när jag gick till 24fitness i sumpan.

-hej jag skulle vilja köpa månadskort.
- ja det går bra.
- men bara så att du vet så är det 12-månaders bindningstid på våra månadskort.
- ehh då är det ju ett årskort!?
- nä men man betalar månadsvis.
- tack tack hej då.

JuzupWilkosz
2010-04-25, 14:47
Måste ju berätta om hur det gick till när jag gick till 24fitness i sumpan.

-hej jag skulle vilja köpa månadskort.
- ja det går bra.
- men bara så att du vet så är det 12-månaders bindningstid på våra månadskort.
- ehh då är det ju ett årskort!?
- nä men man betalar månadsvis.
- tack tack hej då.

Det är i stort sätt alltid 12 månaders bindningstid. Sen när började man betala för bara en månad autogiro? Då är det ingen mening för företagen att ens erbjuda tjänsten.

tumme
2010-04-25, 14:49
På fridhemsplan har dom en ställning. Förstår inte varför ni gnäller, visst det är ingen lyftarklubb men det slår ju friskis och svettis och liknande.

Dav0d
2010-04-25, 15:06
Var där en gång, avsmak direkt. Fy fan va dåligt gym det är för de som ska träna lite mer seriöst. Det i vällingby hade inte till och med en chins stång... what tha fack!

jakob
2010-04-25, 15:07
På fridhemsplan har dom en ställning. Förstår inte varför ni gnäller, visst det är ingen lyftarklubb men det slår ju friskis och svettis och liknande.

Det håller jag inte med om.

På friskis & svettis där jag köpte mitt första kort så hade de hantlar upp till 50 kg, viktbälte, böjställning m.m allt som jag använder helt enkelt. Fitness24shitness däremot har hantlar upp till 40 kg, skitdåliga maskiner, låg musik, inget viktbälte, ingen böjställning, ingen benpress, dåliga kinesstänger(?) osv.

Det enda positiva jag kan komma på är att de har öppet dygnet runt och lite folk.

mikaelj
2010-04-25, 15:08
På fridhemsplan har dom en ställning. Förstår inte varför ni gnäller, visst det är ingen lyftarklubb men det slår ju friskis och svettis och liknande.

Mitt Friskis har böjrack och räcken. Lite fördomar här hör jag.

Carolinew
2010-04-25, 15:40
När det gäller Friskis och Svettis är det nog väldigt olika var man är. I Kristianstad har de (eller hade iaf när jag var där) till och med plats avsedd för OL-träning med riktiga stänger och vikter. Tränade visst en del OL-tävlande där. Snacka om att jag blev förvånad när jag kom dit :)

jakke
2010-04-25, 15:51
F24/7 i stadshagen har en böjställning, Chinsstång osv. Dock tränar jag knappt där längre för att jag inte orkar med alla utbytesstudenter som tränar i flock.

Kimball
2010-04-25, 15:53
Det håller jag inte med om.

På friskis & svettis där jag köpte mitt första kort så hade de hantlar upp till 50 kg, viktbälte, böjställning m.m allt som jag använder helt enkelt. Fitness24shitness däremot har hantlar upp till 40 kg, skitdåliga maskiner, låg musik, inget viktbälte, ingen böjställning, ingen benpress, dåliga kinesstänger(?) osv.

Det enda positiva jag kan komma på är att de har öppet dygnet runt och lite folk.

+1, precis samma sak i HBG. Har alltid sett F&S som lite Nautilus-fjoll av någon anledning. Fick dock tänka om när jag besökte F&S här i stan, bra mycket mer och bättre utrustning (exkl. cablecrossen som suttade ¤#"#" av ngn anledning) vs. Fitness. Sen att Fitness24-7 tog bort vågen på ett av gymet "för att folk kände sig kränkta av att ha den där", bättrar inte på min inställning till det :/

rooz
2010-04-25, 15:55
Mitt Friskis har böjrack och räcken. Lite fördomar här hör jag.

Finns oerhört många, av varierande kvalitét. Men Friskis äger. spec om man har rikskort*flex*

jakob
2010-04-25, 16:15
Tror ni någon nappar om jag försöker sälja kortet för runt 1000 kr?

WHITEFOLKS
2010-04-25, 16:23
Jag skulle köpa det för 1000kr och jag bor i stockholm. (eller kommer hem om nån månad och kommer behöva skaffa träningskort ändå.)

Problemet är ju att det är en del extra avgifter också, kommer inte ihåg precis hur mycket det är.

jakob
2010-04-25, 16:26
220 kr extra för den som tar emot och 300 kr för mig, men om man då säljer den för 1000 kr så blir det totalt 1220 kr för 12 månader minus 1 vecka. Funderar nämligen på att dra och köpa kort på mitt gamla gym.

jakob
2010-04-25, 16:28
Fan vad förbannad jag blir på mig själv ibland, att man kan vara så jävla dum i huvudet...

WHITEFOLKS
2010-04-25, 16:32
Känner med dig, ett gym som inte motiverar en är ju väldigt ovärt även om det är hyfsat billigt och öppet dygnet runt.

Personligen brukade jag träna på Hornsgatan och där hade de ett "böjrack" osv.

Det är inte ett optimalt gym på något sätt men det var väldigt skönt med dygnet runt-funktionen och det var även det billigaste alternativet.

sunkan
2010-04-25, 17:13
Det är i stort sätt alltid 12 månaders bindningstid. Sen när började man betala för bara en månad autogiro? Då är det ingen mening för företagen att ens erbjuda tjänsten.

vem har sagt något om autogiro o.s.v.? Jag gick in och ville köpa ett månadskort, that's it.

JuzupWilkosz
2010-04-25, 17:19
vem har sagt något om autogiro o.s.v.? Jag gick in och ville köpa ett månadskort, that's it.

Det existerar ju inte. Poängen är att du ska binda upp dig, därav den billiga månadskostnaden.

xarizma
2010-04-25, 17:26
Jag tränar på 24 i Solna, vid folktandvården. Det är helt ok där, men inte bättre än något annat gym. Kör där mest för att det är nära - och för att dom andra 1-2 gymmen i närheten utav mig inte är något alternativ.


Men ja, största problemet och klagomålen dom får är utrustning som fattas.

eriksvensson
2010-04-25, 17:47
Var där en gång, avsmak direkt. Fy fan va dåligt gym det är för de som ska träna lite mer seriöst. Det i vällingby hade inte till och med en chins stång... what tha fack!

Det gör det visst, i dips-ställningen (multiställning.)

Jag har provat dom flesta F24S i stockholm och dom två bästa är vällingby/stadshagen. Dom flesta i centrala stockholm är sjukt dåliga. Vällingby har mest utrustning helt klart (det enda F24S i stockholm som har en benpress med viktmagasin t.ex.) sen har dom även powerrack där (stadshagen med..)

När det gäller årskort så köper jag själv det kontant, lite dyrare men har 2000:- i friskvårdsbidrag på jobbet så det blir nästan gratis iallafall (annars är månadsvis billigare men då måste man förnya typ 2 mån innan det går ut vilket suger.)

Vill man träna på udda tider så fungerar F24S bra, men är du seriös byggare bör du leta andra alternativ, hantlarna går bara upp till 40kg / st och dom vägrar att köpa in större vikter. Enligt deras frågelåda så tror dom på lätta vikter och många reps framför tunga vikter och få reps (duh? sen när bestämmer dom hur folk ska träna?)

Erik

Lando
2010-04-25, 19:56
Hornsgatan har böjställning, prova där. Själv tränar jag inte där, men har kollat in och då hade dom det.

sunkan
2010-04-26, 05:24
Det existerar ju inte. Poängen är att du ska binda upp dig, därav den billiga månadskostnaden.

Suck. Jo jag vet. Det roliga var ju bara att det först gick bra att köpa "månadskort".

Jontez
2010-04-28, 23:30
Köpte kort där idag för 1200:- för ett år.. känns ju ganska värt hur dåligt det än må vara. Visst saknar man vissa grejer men för 100 pix i månaden gnäller jag inte. Jag har kort på SATS också så kompliterar där och kör på 24/7 när sats är stängt

Scratch89
2010-04-29, 05:29
Pratade med en tjej häromdagen som hade skaffat kort där, fast i Göteborg.

- "Hur är gymet då?", undrade jag.
- "Jo då, de har allt jag behöver. Ingen personlig träning eller instruktörer, men det behöver inte jag, för jag är så erfaren och vet hur man tränar."
- "Jaså?", frågade jag. "Jag har hört av bekanta (Kolozzeum. :D) att det inte finns mycket till fria vikter där."
- "Jo, det finns fem stycken plankor där, så din vän har fel.
- "Vadå plankor?"
- "Ja, plankor!"
- "... du menar bänkar att ligga på?"
- "Ja, precis."
- "Men, alltså. Jag pratade om tyngre hantlar och fria stänger. T.ex en ordentlig knäböjsstång och ställning till den."
- "Men vadå, det är väl bara att lägga ett par hantlar på axlarna och köra?"
- "Nej, inte om man ska böja på 140 kg..."
- "Nehej, men DÅ FÅR DU VÄL SLUTA UPP MED SÅN TRÄNING DÅ!"

Sen blev jag irriterad, avslutade samtalet och bad henne skämmas för sin okunskap.

Lägg till att hon under hela dagen pratade om träning, att hon arbetat som PT, att hon klagade på unga pojkar som tränade utan att veta vad de gjorde osv osv.
Ville bara skriva av mig. :D

jakob
2010-04-29, 07:20
Text

Det fanns faktiskt ganska många plankor men tillhörande vikter saknades och kvaliteten på plankorna var inte den bästa heller. :D

Scratch89
2010-04-29, 07:23
:D

Har du kort på Kungsgatan?

Fultjack
2010-04-29, 08:14
Lägg till att hon under hela dagen pratade om träning, att hon arbetat som PT, att hon klagade på unga pojkar som tränade utan att veta vad de gjorde osv osv.


Haha vafan. Det är så man blir mörkrädd *slap*