handdator

Visa fullständig version : Axelproblem,


greddy
2010-04-24, 15:35
Kön:Man

Ålder:22.

177cm 64kg

Smärtbeskrivning: Har problem med mina axlar, eller snarare vänster axel, har tidigare haft samma problem i högern också men försvunnit med tiden.


Var gör det ont? Gör ont nästan hela tiden förutom när jag lägger upp armen på en kudde i liggande position, gör ont i muskeln nära axelleden, alltså långt inne i axeln, fast ändå i muskeln. Gör ont när jag kör biceps, allt förutom sittande med stöd, även när jag kör bröst, fast inte samma sorts smärta då, den går över desto mer jag lastar på, mest när jag värmer det gör ont. Även smärta när jag försöker lyfta saker över axeln, fast dock inte vid militärpress/axelpress

Har tidigare haft samma smärta i vänster för drygt två år sedan, sen hade jag den i höger i några veckor också för runt ett halvår sedan, gick över av sig självt båda gångerna fast nu verkar det inte gå över, har vilat en månad från gymmet utan att det hjälpte. Haft lite problem och sova fast nu hittat en position som fungerar, smärtan är inte jättehemsk utan tolererbar förutom då jag kör biceps, smärtar rejält då.

Tränat 5 styrke-pass i veckan under 18 månaders tid, väldigt låg procent kroppsfet, rippad.

Inte provat ifall några tabletter hjälper, är väldigt emot smärtstillande.

Har typ1 diabetes men det är jag ganska säker på att det inte har någonting men saken att göra.

Läst lite om rotator cuff övningar, provat lite lätt, smärtar när jag prövar det stående med överarmarna i vågrät position, tänkte testa liggande idag, men det jag är ute efter när jag grinar såhär på forumet är då övningar/ideér om hur jag ska få detta att försvinna, tänkt börja köra en intensiv tränings-period så snart som jag åtgärdat mitt axelproblem.

Väldigt tacksam för övningar/tips, ifall jag missat nåt så fråga mer än gärna!

Luca Brasi
2010-04-25, 10:20
Jag tycker att det låter som att det är den långa bicepssenan som spökar.
Men jag är bara en amatör.