handdator

Visa fullständig version : Aggressivitet efter styrketräning grundas i vad?


Lemasive
2010-04-24, 13:07
Jag tränade en hel del förut, och gjorde även lumpen. Men nu när jag har testat på att köra lite hemma med fria vikter så får jag i det närmaste rage. Får en otroligt energi och får ordentligt våldsamma tankar. Någon som vet vad det beror på, tar ingna droger eller har psykiska problem :)


Mvh Lemasive

Edit : kanske ska tilläggas att jag är 27 nu och har inte direkt tränat sedan jag var klar med lumpen då alltså 20 år som jag inte gjort något alls.

Wille005
2010-04-24, 13:09
Kan vara pumpen i beceps som ställer till med sådana hallucinationer när man går från 0 till 100.

Mvh Doktor Kosmos

Mental
2010-04-24, 13:09
Bra trådnamn!

Hej och välkommen.

Lemasive
2010-04-24, 13:12
Kan vara pumpen i beceps som ställer till med sådana hallucinationer när man går från 0 till 100.

Mvh Doktor Kosmos

Det är mycket möjligt, då biceps var en del av den övningen. Det ger bra med adrenalin också antar jag efter som jag kunde köra på extremt länge samtidigt som jag frustade som en tjur *screwy*

Lemasive
2010-04-24, 13:13
Bra trådnamn!

Hej och välkommen.

Danke :)

Eddie Vedder
2010-04-24, 13:13
Hej och välkommen Lemasive!:)

Ge mig ett nytt förslag på rubrik så ändrar jag, en rubrik som säger något om din fråga. Dessutom kan jag flytta den till den träningsrelaterade delen.

Lemasive
2010-04-24, 13:15
Hej och välkommen Lemasive!:)

Ge mig ett nytt förslag på rubrik så ändrar jag, en rubrik som säger något om din fråga. Dessutom kan jag flytta den till den träningsrelaterade delen.

Rage vid träning, grundas i vad?

Kanske är en bättre frågeställning :)

Alter ego
2010-04-24, 13:16
Testa att runka 20 minuter innan du tränar ifall du vill ta udden ur rageboosten.

Lemasive
2010-04-24, 13:17
Testa att runka 20 minuter innan du tränar ifall du vill ta udden ur rageboosten.

Haha, bra förslag men både onani och sex sker dagligen mellan 2-7 gånger


Edit : det här gäller inte efter styrketräning utan mer när jag har kört ett set och ska börja nästa. Det är då jag blir som galen och får varken trötthetskänsla eller värk i armarna/benen.

Eddie Vedder
2010-04-24, 13:18
Rage vid träning, grundas i vad?

Kanske är en bättre frågeställning :)

Jodå det var bättre, fast jag valde ordet "aggressivitet" istället. Annars tror alla att det handlar om tillskottet Rage.;)

Wille005
2010-04-24, 13:18
Det är mycket möjligt, då biceps var en del av den övningen. Det ger bra med adrenalin också antar jag efter som jag kunde köra på extremt länge samtidigt som jag frustade som en tjur *screwy*
Nöjer du dig inte med denna bieffekt så finns det medel att öka på din vrede och få dig att få fram läten du endast trodde fanns i dom fornnordiska ursagorna.

http://www.fairing.se/images/products/prod_200_rage.jpg

Jockefoten
2010-04-24, 13:22
Haha, bra förslag men både onani och sex sker dagligen mellan 2-7 gånger


Edit : det här gäller inte efter styrketräning utan mer när jag har kört ett set och ska börja nästa. Det är då jag blir som galen och får varken trötthetskänsla eller värk i armarna/benen.

Jag tycker det låter som att du lever drömmen!

Lemasive
2010-04-24, 13:24
Jag tycker det låter som att du lever drömmen!


Nja, jag skulle vilja träna mer är på tok för slö. Kan bara motivera mig om jag tävlar mot någon tyvärr. Har dessutom alltid fått skit för att jag inte tränar med mina gener : /

Crocker
2010-04-24, 13:30
Nja, jag skulle vilja träna mer är på tok för slö. Kan bara motivera mig om jag tävlar mot någon tyvärr. Har dessutom alltid fått skit för att jag inte tränar med mina gener : /
Vad menar du med det? :confused:

von huff
2010-04-24, 13:32
"Förhöjda testosteronnivåer kan bidra till ökad aggressivitet visar en ny undersökning gjord av fysiologiska högskolan i Omsk.Personerna som deltog i testet var män mellan 18-23 år som alla hade erfarenhet av styrketräning.Undersökningen utfördes genom att man lät personerna se på känsloframkallande bilder genast efter ett styrketräningspass.85% av männen visade förhöjda testosteronnivåer och ökad aggressivitet"

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6711567.ab

Lemasive
2010-04-24, 13:32
Vad menar du med det? :confused:

Jag vet inte hur jag ska förklara riktigt, både jag och farsan har alltid varit råstarka utav bara helvete. Får aldrig skador och liknande, båda ligger på 180 cm och idealvikt på en 90-95 kilo utan att direkt träna. Så jag fick mycket skit pga att jag inte gjorde något med dom förutsättningarna antar jag.

Lemasive
2010-04-24, 13:38
"Förhöjda testosteronnivåer kan bidra till ökad aggressivitet visar en ny undersökning gjord av fysiologiska högskolan i Omsk.Personerna som deltog i testet var män mellan 18-23 år som alla hade erfarenhet av styrketräning.Undersökningen utfördes genom att man lät personerna se på känsloframkallande bilder genast efter ett styrketräningspass.85% av männen visade förhöjda testosteronnivåer och ökad aggressivitet"

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6711567.ab

Måste nog vara testo, kommer ihåg när jag var ung och åkte rulltrappa och allt som gick i huvudet var. Jag kan slå honom på käften när någon kille åkte förbi
:smash:

von huff
2010-04-24, 13:41
Måste nog vara testo, kommer ihåg när jag var ung och åkte rulltrappa och allt som gick i huvudet var. Jag kan slå honom på käften när någon kille åkte förbi
:smash:

Alldeles riktigt

dupper
2010-04-24, 13:46
Xyy?

Lemasive
2010-04-24, 13:54
Xyy?

Känns som att någon borde ha märkt det i något test under min uppväxt? Dessutom är jag ju bara 180 cm..

mpersson
2010-04-24, 14:48
"Förhöjda testosteronnivåer kan bidra till ökad aggressivitet visar en ny undersökning gjord av fysiologiska högskolan i Omsk.Personerna som deltog i testet var män mellan 18-23 år som alla hade erfarenhet av styrketräning.Undersökningen utfördes genom att man lät personerna se på känsloframkallande bilder genast efter ett styrketräningspass.85% av männen visade förhöjda testosteronnivåer och ökad aggressivitet"

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6711567.ab


Så med detta menar du då att det finns "roid rage" ?

von huff
2010-04-24, 15:50
Så med detta menar du då att det finns "roid rage" ?

ökad aggresivitet iaf:)

SeTi
2010-04-24, 17:13
Kanske blir arg för du missat 7 års träning? :D

mpersson
2010-04-24, 20:43
ökad aggresivitet iaf:)

Then it make sense ;)

powderdog
2010-04-25, 21:46
Jag vet inte hur jag ska förklara riktigt, både jag och farsan har alltid varit råstarka utav bara helvete. Får aldrig skador och liknande, båda ligger på 180 cm och idealvikt på en 90-95 kilo utan att direkt träna. Så jag fick mycket skit pga att jag inte gjorde något med dom förutsättningarna antar jag.

Bild på det tack. Du får ju vara stor som ett hus om du ska se bra ut på 180cm och 95kg, det gör du inte otränad!

Jag tycker att det verkar som om du har en ganska aggressiv läggning, det är inte direkt standard att tänka honom kan jag på käften när man möter någon i en rulltrappa. Min gissning är att du helt enkelt blir aggressiv för att du tar i för kung och fosterland. Själv brukar jag försöka bli "fokuserat aggressiv/förbannad" på stången inför tunga lyft. Däremot får jag inga våldsamma tankar.

Disgorge
2010-04-25, 22:18
Haha kul, märkt att jag blivit aggressiv dagen efter en hård träning.

hejhopp79
2010-04-25, 22:31
Det kan inte bero på att du utsöndrar mer anabola hormon nu när du styrketränar?

Känns som den rimligaste förklaringen

Matsa
2010-04-25, 22:55
Själv blir jag lugn och glad när jag har tränat, endorfinkick ftw. Ta i lite mer så orkar du inte vara arg.

John M
2010-04-25, 22:58
"Förhöjda testosteronnivåer kan bidra till ökad aggressivitet visar en ny undersökning gjord av fysiologiska högskolan i Omsk.Personerna som deltog i testet var män mellan 18-23 år som alla hade erfarenhet av styrketräning.Undersökningen utfördes genom att man lät personerna se på känsloframkallande bilder genast efter ett styrketräningspass.85% av männen visade förhöjda testosteronnivåer och ökad aggressivitet"

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6711567.ab


Skulle detta innebära att man får höjda nivåer av testo bara genom att titta på "känsloframkallande bilder"?

Numse
2010-04-26, 06:54
Haha, bra förslag men både onani och sex sker dagligen mellan 2-7 gånger

:hbang:

prOtotype
2010-04-26, 08:28
Jag känner tvärtom. Om jag inte får träna på två veckor så blir jag aggressivare. Mår även väldigt mycket sämre psykiskt