handdator

Visa fullständig version : whey hydro och rapid hydro


Diana
2003-10-05, 15:28
va e skillnaden mellan fairing rapid hydro och whey hydro? båda e ju vassle? nån kunnig som vet?

King Grub
2003-10-05, 16:07
Rapid är ett vassle/kasein-protein. Dessutom innehåller Rapid rödbetspulver (den stora hemligheten)!

Diana
2003-10-05, 16:14
ahaa! danke danke!

Pez
2003-10-05, 22:30
Whey Hydro är vasslehydrolysat med naturell smak - passar bra att blanda med juice t.ex.

Rapid Hydro är vasslehydrolysat/kaseinhydrolysat-blandning som är smaksatt och inte lika bittert.

/pez

Fairing
2003-10-06, 07:22
King Grub!!

Nu röjde du vår företagshemlighet:cryout: .

Rapid Hydro innehåller även Aspartam .

/Lasse

Danne
2003-10-06, 16:24
och Sultol ?

Fairing
2003-10-06, 16:33
Syltol eller Maltol döljer bitterhet hos bl.a. läkemedel .Förutom Fairing så änvänder även Eiselt det i Ariel Ultra Whey eller Fast whey (kommer ej i håg vilken som innehöll hydrolysat)

/Lasse

Danne
2003-10-06, 17:37
Om jag inte missminner mig så var det "nån" svensk kosttillskottstillverkare som analyserade AST:s hydrolysat VP2, och därefter dök syltol/maltol upp i dom svenska kosttillskotten med hydrolysat.

var det nånting man "upptäckte" i VP2 (som är känt för att vara ett hydrolysat med låg bitterhet) ?

vilda spekulationer från min sida :rolleyes:

Fairing
2003-10-06, 18:19
Syltol används enbart när man har Kasein Hydrolysat i produkten pga dess groteska bitterhet

Personligen tror jag att AST har så låg hydrolysathalt att använda syltol skulle vara att "elda för kråkorna"

Mr Zero
2003-10-06, 18:20
Vilken är bäst att ta efter träning då??

Pez
2003-10-06, 21:26
Originally posted by Danne
Om jag inte missminner mig så var det "nån" svensk kosttillskottstillverkare som analyserade AST:s hydrolysat VP2, och därefter dök syltol/maltol upp i dom svenska kosttillskotten med hydrolysat.

var det nånting man "upptäckte" i VP2 (som är känt för att vara ett hydrolysat med låg bitterhet) ?

vilda spekulationer från min sida :rolleyes:

Att VP2 analyserades av "nån" svensk kostillskottsnasare stämmer bra... att dom hittade nåt att stjäla betvivlar jag.. :D

Att kalla VP2 för ett hydrolysat är som "pizzatorsk" var i skolmaten - det låter bättre än det i själva verket är. :laugh:

/pez

Pez
2003-10-06, 21:28
Originally posted by Mr Zero
Vilken är bäst att ta efter träning då??

Av VP2 och RH?

Helt klart RH.

/pez

Mr Zero
2003-10-07, 17:16
Menade Whey hydro eller Rapid hydro.

Fairing
2003-10-08, 18:58
Mr Zero!

Båda två passar ypperligt att dricka efter träningen.

Vilken som är bäst ? Det beror på vad du vill ha.

Rapid Hydro har lägre molekylvikt och riktigt god.

Whey-Hydro har något högre proteinhalt samt är naturell och saknar smaktillsatser.

Båda är mycket lättlösliga och skummar minimalt så valet är ditt

/Lasse

Wain
2003-10-08, 19:55
Tycker personligen att Whey-Hydro smakar helt ok efter ett par drinkar.

mmmm.... ostskalk...
:eating:

Nitrometan
2003-10-09, 18:54
Som sagt. Båda är utmärkta. Whey Hydron är helt naturell i smaken och passar de som inte använder sina smaklökar. Några såna hinkar har man ju dragit i sig. :eating: Rapid Hydron har ju den hemliga ingrediensen rödbetspulver plus lite jorgubbssmak så det är ingen sport att äta den. Man behöver inte ens tvinga i sig de första klunkarna. :hbang:

Båda passar utmärkt efter träning. :bpump: :cheers:

Klein
2004-03-28, 23:24
Jag fick nyss hem några burkar Whey Hydro och detta är utan tvekan det vidrigaste proteinpulver jag har smakat i hela mitt liv.

Jag blandar med apelsinjuice och smaken är ändå oacceptabel och jag är långt ifrån kräsen av mig. Min personliga favorit var Hi-Whey naturell som inte längre säljs :(

Jag skulle vara ytterst tacksam om någon kunde tipsa om hur man kan göra Whey Hydro drickbart.

z_bumbi
2004-03-28, 23:40
Oboy brukar få det mesta att gå ner, har inte provat med hydron men skulle inte bli så förvånad om det funkar där också.

Pez
2004-03-29, 00:18
Originally posted by Klein
Jag fick nyss hem några burkar Whey Hydro och detta är utan tvekan det vidrigaste proteinpulver jag har smakat i hela mitt liv.

Jag blandar med apelsinjuice och smaken är ändå oacceptabel och jag är långt ifrån kräsen av mig. Min personliga favorit var Hi-Whey naturell som inte längre säljs :(

Jag skulle vara ytterst tacksam om någon kunde tipsa om hur man kan göra Whey Hydro drickbart.

Tycker själv att wh smakar mums med apelsinjuice.. men testa med ananasjuice då så kanske det blir mindre surt.

PS. Du låter faktiskt ganska kräsen. ;)

Klein
2004-03-29, 13:45
Tack för tipsen. Det är dock inte surheten som är problemet utan den enorma beskan.

Fairing
2004-03-29, 14:11
Klein!

Whey Hydro är ett Low Bitterness Hydrolysat och tycker du Hydron är besk nu skulle du ha smakat den när den ej innehöll Low bitterness Hydrolysat:D DÅ var den besk

King Grub
2004-03-29, 14:16
Originally posted by Fairing
Klein!

Whey Hydro är ett Low Bitterness Hydrolysat och tycker du Hydron är besk nu skulle du ha smakat den när den ej innehöll Low bitterness Hydrolysat:D DÅ var den besk

Det gjorde jag... och jag kan bara instämma. :D

Fairing
2004-03-29, 14:21
King Grub!

Är inne på slänga med lite skumbananer och dyl. till varje Hydro och sälja den som "Max fast Gain":D

King Grub
2004-03-29, 14:33
Originally posted by Fairing
King Grub!

Är inne på slänga med lite skumbananer och dyl. till varje Hydro och sälja den som "Max fast Gain":D

Kan man lägga förhandsbeställningar? :eating:

Pdaddy
2004-03-29, 19:57
Jag fick nyss hem några burkar Whey Hydro och detta är utan tvekan det vidrigaste proteinpulver jag har smakat i hela mitt liv.

Klein... va inte så kärring aktig !!!
Tacka veta tiden då jag klämde i mig en burk whey-hydro... då var det verkligen inget nöje att dricka protte :hbang: .. Då var det ren HARDCORE :D
Men men, lite amoniak tackar man ju ej nej till (så smakade det), men man vänjer sig efter ett tag å då känner man knappt smaken *LOOOL*

Föresten, ja körde me apelsin juice å de va great :thumbup:

Kör nu för faan

Marcus

Dwag
2004-04-01, 20:57
Originally posted by Pez


Att VP2 analyserades av "nån" svensk kostillskottsnasare stämmer bra... att dom hittade nåt att stjäla betvivlar jag.. :D

Att kalla VP2 för ett hydrolysat är som "pizzatorsk" var i skolmaten - det låter bättre än det i själva verket är. :laugh:

/pez

Om du tar och läser på en VP2 burk så står det med stor text på burkens framsida ISOLATE!

Jag köper whey hydro... bara trött att du vill slicka Lasse i röven för du skall få köpa någon krona billigare! Du vet är du dig själv skall du se du får det utan att slicka röv hela dagarna... Pez även känd som Mr.Brown.

Pez
2004-04-01, 22:52
Originally posted by Dwag


Om du tar och läser på en VP2 burk så står det med stor text på burkens framsida ISOLATE!

Jag köper whey hydro... bara trött att du vill slicka Lasse i röven för du skall få köpa någon krona billigare! Du vet är du dig själv skall du se du får det utan att slicka röv hela dagarna... Pez även känd som Mr.Brown.

Skärp dig nu slapptask.. vill du vara upprörd över nåt så får du fanimej iallafall se till att det är up to date och inte gräva fram inlägg som är ett halvår gamla.

Du får visst utrymme för att vara grinig och dryg här, brownnosar jag dig då också eller? Kamma till dig nu tuffing. :rolleyes:

Dwag
2004-04-02, 10:21
Originally posted by Pez


Skärp dig nu slapptask.. vill du vara upprörd över nåt så får du fanimej iallafall se till att det är up to date och inte gräva fram inlägg som är ett halvår gamla.

Du får visst utrymme för att vara grinig och dryg här, brownnosar jag dig då också eller? Kamma till dig nu tuffing. :rolleyes: '

29-03-2004 postade du sist i tråden, jag hade missat den så det var du som väckte den till liv. Visst är sanningen hård för dig ibland.

Tycker bara att du och vissa andra sitter och snackar en hel del skit utan ni ens läst eller kollat på innehållet själv.

Banna mig dom om det inte passar... det skiter jag fullständigt i.

z_bumbi
2004-04-02, 11:44
Produktegenskaper

• Rent vasslepeptidisolat

• 100% hydrolyserade vasslefraktioner

• "Bioaktiva" peptider

• Högsta kvävebehållning

• Ny och förbättrad smak from 2003

• Tillsatt glutamin

Pez
2004-04-02, 11:50
Originally posted by Dwag
'

29-03-2004 postade du sist i tråden, jag hade missat den så det var du som väckte den till liv. Visst är sanningen hård för dig ibland.
Men kamma till dig sa jag! Har du fått ett hårstrå i morgongröten eller? Lågt blodsocker? PMS?

Fö svarade jag på "Kleins" fråga, så nej - det var klein som väckte den "till liv".


Tycker bara att du och vissa andra sitter och snackar en hel del skit utan ni ens läst eller kollat på innehållet själv.

Banna mig dom om det inte passar... det skiter jag fullständigt i.
Jag och "vissa andra"? Du kliver in i en tråd och trycker till med att jag skulle smöra för Fairing, kallar mig mr. brown och liknande.. och du anklagar mig för att uttala mig utan att ha koll?
Du om någon är ju kungen av generaliseringar och förhastade uttalanden. Att du sen aldrig någonsin kan erkänna att du har fel är ju bara grädden på moset.

Förresten, ang VP2, taget från AST:s hemsida:
Ingredienser:
100% hydrolyzed "oligopeptide" isolated whey peptide fractions

muskelbyggarn
2004-04-05, 06:56
Hörru Pezen ta och hosta upp hårbollen nu va :thefinger

Dwag och Pez ta nu och skaka tass :D

Helt allvarligt Pezen, har du bestämt någon gräns där man inte får kalla en produkt för hydrolysat? Det var nog det som dwarfen menade men inte fick fram ur all fradga :D
Att VP2 inte har samma höga hydrolyseringsgrad råder det nog ingen tvekan om, det har jag alltid trott och gissat mig fram till. Produkten sägs inte ha X daltons i hydrolysgrad osv utan hydrolyserade vasslepeptider (de marknadsförs och skrivs om oligopeptider). Men likförbannat måste man ju få skriva hydrolserat även om det inte är samma höga som "Fairinghydrolys".

Högsta hydrolysgrad har garanterat Lasses hydro-produkter.

VP2 är en annan produkt där hydrolyseringen säkerligen inte är gjord lika hårt - och inte är meningen heller.


Vänl,,,
Tobbe

Fairing
2004-04-05, 07:20
Så rätt så:thumbup:

muskelbyggarn
2004-04-05, 07:33
Sorry Lasse, givetvis skall det vara HÖG hydrolysgrad. Fan all jävla öl är inte bra alltså :naughty: för min lilla hjärna :D

Får ändra inlägget ovan, ser ju lite "konstigt ut" annars :devil:

Vänl,,,
Tobbe

Klein
2004-04-07, 20:55
Mycket märkligt - helt plötsligt så smakar inte Whey Hydro förfärligt längre. Jag undrar om det är för att jag är förkyld eller om det är mitt nya apelsinjuice-koncentrat...

Fairing II
2004-04-11, 16:20
Du har fått en annan smakreferens. Om du ofta äter något som är lite bittert så kommer allt annat att framstå som sötsliskigt.

Det är som att sluta med socker i kaffet , först smakar det inget vidare sedan kan man knappt dricka kaffe med socker.

William
2004-04-11, 18:28
Originally posted by Klein
Mycket märkligt - helt plötsligt så smakar inte Whey Hydro förfärligt längre. Jag undrar om det är för att jag är förkyld eller om det är mitt nya apelsinjuice-koncentrat...

Kan även bero på dina smaklökar har bytts ut sedan du köpte ditt pulver. Dom byts ut med ca två veckors mellanrum och det verkar stämma med datumet då du postade om den hemska masken.

Ointressant kuriosa...
;) :D

Mvh

William