handdator

Visa fullständig version : Hård rock i Gästrikland och Hälsingland


skaparn
2010-04-24, 08:26
8-10 juli så går två festivaler av stapeln. Kunde man inte ha haft lite bättre planering? Men nu ska jag inte låta det störa mig utan snarare försöka plocka russinen ur kakan

Rockweekend i Söderhamn (http://www.rockweekend.se)
Getaway Rock i Gävle (http://www.getawayrock.se/festival/)

Till söderhamn kommer bland andra
(jag listar bara de jag är intresserad av)
Twisted Sister
Venom
Obituary
Annihilator
My Dying Bride
Sepultura*
Saxon*
Deep Purple*

Till Gävle
Cannibal Corpse
Deicide
Vader
Cavalera Conspiracy*
Meshuggah
Exodus

*Dessa band har jag tappat koll på och är rädd att de kommer med en sättning med 1-2 originalmedlemmar och gör en trött spelning för att få pengar till deras hårimplantat. Sepultura har jag iofs hört är tillbaka igen men jag vet inte riktigt.

skaparn
2010-04-24, 08:29
Att Cannibal Corpse och Deicide spelar i Gävle gör för min del den festivalen mer attraktiv. Jag har faktiskt Deicide kvar att pricka av på min lista av band som måste ses

mikaelj
2010-04-24, 08:45
Hård rock:

http://nonicoclolasos.files.wordpress.com/2009/04/diamant.jpg

Eller?

----

Sepultura låter förvisso positivt!

Tricce
2010-04-24, 09:12
För mig blev valet enkelt då vi redan hade köpt biljett till Söderhamn innan dom gick ut med Gävle festivalen. Så jag har skygglappar uppe över vilka band som ska till getawayfestivalen.
Kommer vara skönaremänniskor i söderhamn tror jag. Mer emoprinsessor i gävle.

skaparn
2010-04-24, 10:44
För mig blev valet enkelt då vi redan hade köpt biljett till Söderhamn innan dom gick ut med Gävle festivalen. Så jag har skygglappar uppe över vilka band som ska till getawayfestivalen.
Kommer vara skönaremänniskor i söderhamn tror jag. Mer emoprinsessor i gävle.

Jag funderade länge varför Emperornissar hellre skulle åka till Gävle innan jag läste rätt. Dock så tror jag lördagen i Gävle kommer väga över till dess fördel

Lördag:

Slash (Us)
Europe
Devildriver (Us)
Mayhem (No)
Cannibal Corpse (Us)
Deicide (Us)
Vader (Pl)
The Haunted

skaparn
2010-04-24, 10:47
Hård rock:

http://nonicoclolasos.files.wordpress.com/2009/04/diamant.jpg

Eller?


Jag förväntade mig att somliga inte skulle förstå, men att ta till en nitro-ordvits var en överreaktion jag aldrig hade räknat med.

Scratch89
2010-04-24, 10:47
Nordenator här på forumet var på Deep Purple i somras, och han sa att det var den värsta skit han varit på.

Scratch89
2010-04-24, 10:47
yyg1ymyCXYU

Bahir
2010-04-24, 10:51
När de är hemma:
a7hr9RgrdUk

Scratch89
2010-04-24, 10:56
Så här ska det gå till.

S4YbC6OLAlo

mikaelj
2010-04-24, 16:23
Jag förväntade mig att somliga inte skulle förstå, men att ta till en nitro-ordvits var en överreaktion jag aldrig hade räknat med.

Jodå, jag har oanade kvaliteer.

stevebc
2010-04-24, 16:54
Underbar uppslutning i tråden. På pappret är jag mer intresserad av den förstnämnda festivalen men som du säger, gamla trötta hårdrocksband vet jag inte om jag vill betala för att se.

Är mest sugen på Sepultura, men hur tusan går det ihop med Cavalera Conspiracy om nu Sepultura skulle vara återförenat? Cavalera-grabbarna är ju rätt viktiga i line-upen :). Jag kommer inte se Sepultura utan Cavalera-bröderna.

skaparn
2010-04-24, 21:19
Underbar uppslutning i tråden. På pappret är jag mer intresserad av den förstnämnda festivalen men som du säger, gamla trötta hårdrocksband vet jag inte om jag vill betala för att se.

Är mest sugen på Sepultura, men hur tusan går det ihop med Cavalera Conspiracy om nu Sepultura skulle vara återförenat? Cavalera-grabbarna är ju rätt viktiga i line-upen :). Jag kommer inte se Sepultura utan Cavalera-bröderna.

Ja, det är konstigt. Jag blev i afton även påmind om hur Cavalera Conspiracy antagligen kommer att köra gamla Sepultura-hits. Samtidigt som Sepultura kör gamla Sepultura-hits på åtta mils avstånd.

Tricce
2010-04-24, 21:38
Sepultura is where Max is :(

Tricce
2010-04-25, 11:52
Såg att alla (dom flestas i slutet på 80 början på 90talet iaf) tjejers våta dröm kommer till Rockweekend nu också.

Tricce
2010-04-26, 22:11
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article7005241.ab

skaparn
2010-06-06, 15:36
Så, nu är biljetter till Söderhamn inhandlade. Jag passade på att köpa ett 3-dagarspass medan det fortfarande var billigt, men kommer nog vaska lördagen till förmån för Gävle och Deicide.

Arf Pingvin
2010-06-06, 16:32
Jäkligt märkligt att lägga två krockande festivaler så nära varandra. Hade det varit tvärs över landet hade man kunnat förstå det. Bara Sepultura, Unleashed och Kamelot på rockweekend som är nåt resten skulle jag kunna vaska. Getaway har ju Cavalera Conspiracy, Dark Tranquility, Megadeth, Meshuggah, Motorhead, Raised Fist, Raubtier, The Haunted och återförenade the Crown. Walkover för getaway måste jag säga. Sen lite Vader, Slash, Sonic Syndicate, Mustasch, Mayhem, Deicide, Cannibal Corpse på det om man vill fylla ut riktigt...

Valvanto
2010-06-06, 19:06
Kommer kanske jobba på rockweekend i Mohed (Söderhamn) då jag bor i S-hamn. Bäst ni håller pli på er! ;)

Kabuto
2010-06-06, 19:21
Getaway rock, utan tvivel :)

skaparn
2010-06-06, 19:25
Kommer kanske jobba på rockweekend i Mohed (Söderhamn) då jag bor i S-hamn. Bäst ni håller pli på er! ;)

Inte ens i närheten, det kan jag lova redan nu.

Tricce
2010-06-06, 19:55
Så, nu är biljetter till Söderhamn inhandlade. Jag passade på att köpa ett 3-dagarspass medan det fortfarande var billigt, men kommer nog vaska lördagen till förmån för Gävle och Deicide.

Kanske man får spotta skaparn i sommar då!

TimId
2010-06-06, 22:22
Nordenator här på forumet var på Deep Purple i somras, och han sa att det var den värsta skit han varit på.

Skulle nog ej hålla med, men ett Purple utan Jon Lord och Ritchie Blackmore känns väl inte så angeläget. Bättre då när man såg dom 1985.

Nordenator
2010-06-06, 22:44
Skulle nog ej hålla med, men ett Purple utan Jon Lord och Ritchie Blackmore känns väl inte så angeläget. Bättre då när man såg dom 1985.

Ian Gillan slaktade deras klassiker helt hänsynslöst. Jag tycker om Deep Purple, men jag var tvungen att gå efter ett par låtar. Det var en riktigt dålig spelning. Den nya plattan är ju åtminstone anpassad efter hans nuvarande möjligheter som vokalist.

skaparn
2010-06-07, 07:17
Kanske man får spotta skaparn i sommar då!

Jepp! Du kan på fredag i närheten av Twisted Sister hålla utkik efter ett gäng män som fnittrar som 14-åringar och klär oss likadant som när vi var 21.

Tricce
2010-06-07, 18:58
Jepp! Du kan på fredag i närheten av Twisted Sister hålla utkik efter ett gäng män som fnittrar som 14-åringar och klär oss likadant som när vi var 21.

Jag tänkte hålla utkik efter nån som ligger så här brevid scen :D

http://img84.imageshack.us/img84/9011/p1010019kp0.jpg

skaparn
2010-06-11, 05:20
Jag tänkte hålla utkik efter nån som ligger så här brevid scen :D

http://img84.imageshack.us/img84/9011/p1010019kp0.jpg

Inte fullt lika fet hoppas jag.

skaparn
2010-06-11, 05:22
Jag börjar bli så peppad att det är osunt. Läs min plan så förstår ni

Söderhamn, torsdag-fredag
Venom, Annihilator, Obituary, Twisted Sister, Sepultura, Over the Rainbow,

Gävle, lördag
Vader, The Haunted, Deicide, Mayhem, Cannibal Corpse

I Gävle har de släppt spelschemat så där vet jag att inget krockar, Söderhamn är dock preliminärt fortfarande. Prioriterat är Venom, Twisted och Obituary.

Arf Pingvin
2010-06-11, 12:59
Skaparn för bövfelen. the Crown på lördag :hbang:

Tricce
2010-06-11, 13:01
Du vill se Sepultura i Söderhamn men du har inte skrivit upp Cavalera conspiracy i gävle? Eller är det fel dag dom lirar på i gävle kanske? :(

MrBoris
2010-06-11, 13:03
Ses i Gävle då :) kommer gå alla 3dagar och har bostad bara några hundra-meter därifrån :hbang:

skaparn
2010-06-11, 13:03
Skaparn för bövfelen. the Crown på lördag :hbang:

Ah! Riktigt tidigt spelar de ser jag nu. Kanske, men ändå kanske inte. Tror inte jag hinner till Gävle till dess.

skaparn
2010-06-11, 13:04
Ses i Gävle då :) kommer gå alla 3dagar och har bostad bara några hundra-meter därifrån :hbang:

Blame it on god!

Osten80
2010-06-11, 13:10
Haha, du låter skönt taggad, skaparn.

skaparn
2010-06-11, 13:48
Du vill se Sepultura i Söderhamn men du har inte skrivit upp Cavalera conspiracy i gävle? Eller är det fel dag dom lirar på i gävle kanske? :(


Ja, de spelar på torsdagen i Gävle. Lite lustigt för det finns ju en inte helt obefintlig sannolikhet att de kommer köra någon gammal Sepultura-låt - samtidigt som Sepultura gör det 8 mil inåt landet.

Haha, du låter skönt taggad, skaparn.

Ja!! Jag har spenderat dagen med att svära över hur mycket datorer/servrar kan jävlas och under omstarterna kompilerat en lista med namne Neodöds

Ni får den får att ni är värda det

Modern döds (spotify:user:skaparn_premium:playlist:2YXSSguV0wB 2d9qU2G56I9)

skaparn
2010-06-29, 08:53
fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Den 2:a juni fick vi via mail beskedet att Deicide och deras europeiska bokare inte längre jobbar tillsammans. Bandet hade enligt uppgift demolerat agenturens buss under Europaturnén i maj. Getaway Rock har sedan dess haft tät kontakt med Deicides amerikanska, globala agent som meddelade att Deicide kommer att göra tre Europeiska festivaler i sommar. En av dessa ska vara Getaway Rock. Vi förhandlade om nya förutsättningar som Deicide, genom agenten, accepterade.

Sent under midsommarhelgen meddelar Deicides agent att de inte längre representerar bandet, och att bandet inte kommer komma till Europa alls i sommar.

Vi beklagar detta, och lovar samtidigt att vi kommer jobba hårt för att hitta en värdig ersättare. Vi återkommer snarast med mer info i ärendet.

Tricce
2010-06-29, 18:10
fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Du hade tänk se dom på getaway och sen smita iväg till rockweekend eller blir det bara getaway för dig?

skaparn
2010-06-29, 18:21
Du hade tänk se dom på getaway och sen smita iväg till rockweekend eller blir det bara getaway för dig?

Söderhamn torsdag och fredag, Gävle lördag.

skaparn
2010-07-05, 09:49
Jag sitter och peppar nu med en lista där jag valt ut ett axplock låtar från de poporkestrar jag ska se i helgen.

sväng (http://open.spotify.com/user/skaparn_premium/playlist/3Csc2sb6Q4KGEopjICYouS)

tntballe
2010-07-05, 11:11
Hur kan jag ha missat dessa, någon som är bättre än den andra om man väljer att festa onsdag och torsdag.

skaparn
2010-07-05, 12:05
Hur kan jag ha missat dessa, någon som är bättre än den andra om man väljer att festa onsdag och torsdag.

Hur menar du? Är du i Söderhamn torsdagen ska du definitivt gå. Då spelar Obituary, Venom och Annihilator

Arf Pingvin
2010-07-05, 12:34
Torsdagen i gävle har Raubtier, Dark Tranquility, Cavalera Conspiracy och Megadeth.

tntballe
2010-07-05, 13:12
Hur menar du? Är du i Söderhamn torsdagen ska du definitivt gå. Då spelar Obituary, Venom och Annihilator

Att om jag åker så kommer jag dit på onsdagen och undrar vilket ställe som har bäst saker att erbjuda redan då.

stevebc
2010-07-05, 13:18
Jag sitter och peppar nu med en lista där jag valt ut ett axplock låtar från de poporkestrar jag ska se i helgen.

sväng (http://open.spotify.com/user/skaparn_premium/playlist/3Csc2sb6Q4KGEopjICYouS)Trevligt. Som att åka dit, fast på distans.

MrBoris
2010-07-05, 13:18
Att om jag åker så kommer jag dit på onsdagen och undrar vilket ställe som har bäst saker att erbjuda redan då.

Självklart Gävle eftersom Dead by april spelar på heartbreak på onsdagen (gratis entré för getawayrock-besökare) :hbang::hbang:

http://www.heartbreak.se/icms/calendar/calendar/228.html

tntballe
2010-07-05, 13:25
Självklart Gävle eftersom Adept spelar på heartbreak på onsdagen (gratis entré för getawayrock-besökare) :hbang::hbang:

http://www.heartbreak.se/icms/calendar/calendar/228.html

Så ser man detta :(
http://www.getawayrock.se/festival/biljetter/
1-dags biljett (gäller valfri dag tors-lör) 730 kr SLUTSÅLD
1-dags biljett (gäller valfri dag tors-lör) inkl camping 830 kr SLUTSÅLD
Får se hur man löser detta.

MrBoris
2010-07-05, 13:28
Så ser man detta :(
http://www.getawayrock.se/festival/biljetter/

Får se hur man löser detta.

menade Dead by april så klart sorry :) har själv 3dagars biljett men har jobb att göra så får se om jag ens kommer hinna gå alla dagar, men onsdagen är given iaf

MrBoris
2010-07-05, 13:30
"Vi får frågor om biljetter och möjligheten att köpa biljett i entrén. Om det finns biljetter kvar till försäljning vid festivalstart kommer dessa att säljas i entrén. Då vi är på ett inhängnat bebyggt område har vi en begränsad kapacitet och har ett max antal besökare vi får ta in per dag.

Välkomna!"

MrBoris
2010-07-05, 13:31
Såg att Deftones också kommer, spännande

"Getaway Rock Festival kan nu presentera ett plåster på såren för de som hade planerat att besöka Hultsfred. Deras i våra ögon tveklöst mest intressanta bokning, Deftones, är nu klara för Getaway Rock Festival! Tack vare en fantastisk biljettförsäljning har utrymmet skapats att bekräfta ytterliggare en världsakt. Det känns fantastiskt att ge vår publik detta, så här en knapp vecka innan festivalen."

Tricce
2010-07-05, 15:28
Såg att Deftones också kommer, spännande

"Getaway Rock Festival kan nu presentera ett plåster på såren för de som hade planerat att besöka Hultsfred. Deras i våra ögon tveklöst mest intressanta bokning, Deftones, är nu klara för Getaway Rock Festival! Tack vare en fantastisk biljettförsäljning har utrymmet skapats att bekräfta ytterliggare en världsakt. Det känns fantastiskt att ge vår publik detta, så här en knapp vecka innan festivalen."

Och rockweekend släpper in folk med hultan biljett :/

MrBoris
2010-07-05, 17:28
Och rockweekend släpper in folk med hultan biljett :/

ah coolt, vart var det du skulle i helgen?

Tricce
2010-07-05, 20:53
ah coolt, vart var det du skulle i helgen?

Fel ställe, mao rockweekend :/

MrBoris
2010-07-07, 10:07
Se så vilka ska se Dead by april ikväll? fan vad fint väder det är dessutom kommer kunna få en bra solbränna hoppas jag :)

skaparn
2010-07-11, 10:13
Tre dagar. Trettio grader. Trehundra pilsner. Tretusen huvudskakningar. Tre miljoner mygg.


Jag är brano tärd idag. Eller egentligen ganska gödd, men tärd. Fast det var det värt, riktigt roliga dagar har det varit. Toppade i Gävle.

MrBoris
2010-07-11, 11:16
Tre dagar. Trettio grader. Trehundra pilsner. Tretusen huvudskakningar. Tre miljoner mygg.


Jag är brano tärd idag. Eller egentligen ganska gödd, men tärd. Fast det var det värt, riktigt roliga dagar har det varit. Toppade i Gävle.

Ja jävlar vad kul jag hade, körde 4dagars med Dead by april som start på onsdaskvällen, men nu svettas jag alkohol så det skriker om det :( Degradead, Deftones och Engel var utan tvekan de bästa spelningarna jag såg

Arf Pingvin
2010-07-12, 06:07
Den absolut roligaste festival jag varit på någonsin. Till stor del tack vare ett gäng koloiter :D

MrBoris
2010-07-12, 06:10
Den absolut roligaste festival jag varit på någonsin. Till stor del tack vare ett gäng koloiter :D

vilken av festivalerna och vilka koloiter?:)

Kabuto
2010-07-12, 07:04
Corpsegrinder är den sjukaste headbangern någonsin! God damn.. Väldigt mycke bra musik blev det..

Arf Pingvin
2010-07-12, 07:24
vilken av festivalerna och vilka koloiter?:)

Getaway Rock. Bilar ner med A.Pahkamaa och några till. Moshar med Monstermatte och Swelabs på fredag och skaparn ansluter på lördag.

skaparn
2010-07-12, 08:30
Getaway Rock. Bilar ner med A.Pahkamaa och några till. Moshar med Monstermatte och Swelabs på fredag och skaparn ansluter på lördag.

Gävle kommer att sjunga ballader om våran insats för att göra festivalen till en festival. Tack för i lördags!

Arf Pingvin
2010-07-12, 20:35
Gävle kommer att sjunga ballader om våran insats för att göra festivalen till en festival. Tack för i lördags!

Tack själv! Utan dig och swelabs förmaningar hade jag förmodligen missat Vader och yrat iväg när kön utanför gasklockorna växte.

Btw. Jag visste inte hur roligt man kan ha på en mayhemspelning :laugh:

Arf Pingvin
2010-07-13, 20:33
En jäkla massa artiklar, bilder, webtv från Getaway: http://gd.se/noje/getaway

Våra grannar på campingen på första bilden, spritlarsson i mitten. Till vänster utanför bilden sitter vi och garvar åt larssons svar på journalistens frågor :) http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.2173131-campingen-naste-for-inbitna-hardrockare

Expressen: http://www.expressen.se/noje/musik/1.2057737/getaway-rock-ar-extremt-valorganiserad

DN: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/getaway-rock-festival-gar-mot-succe-1.1134347

Tricce
2010-07-13, 20:56
Rockweekend va en jävla flopp iaf! Rent arrangörsmässigt åtminstonde!
Knappt nå bajjamajjor alls, ingen skyltning och cp-skadade vakter för att nämna en del.

Tricce
2010-07-14, 00:14
p0G7myXeZWk

Efterfesterna va bra iaf ;)

Ape3
2010-07-14, 00:54
The Crown i Gävle! Fan i helvete satan.

Aja, har de återförenats en gång gör de kanske det igen.

Arf Pingvin
2010-07-14, 05:58
The Crown i Gävle! Fan i helvete satan.

Aja, har de återförenats en gång gör de kanske det igen.

Det kommer en ny skiva. De är bokade på ett gäng festivaler i tyskland. De kommer nog igen :)

skaparn
2010-07-14, 07:41
Rockweekend va en jävla flopp iaf! Rent arrangörsmässigt åtminstonde!
Knappt nå bajjamajjor alls, ingen skyltning och cp-skadade vakter för att nämna en del.

Jag måste tyvärr hålla med att döma av vad jag såg under mina två dagar. Bara en sådan enkelt grej som att när vi kom dit på torsdagen och frågade efter ett program såg varje person med funktionärsväst eller crew-tröja ut som ett frågetecken. Och när programmet sedan kom innehöll det feltryck och skit.