handdator

Visa fullständig version : Få hem tillskott från USA


MarcusDanielsson
2010-04-23, 20:20
Tjena. Som rubriken lyder, är det svårt att få med sig tillskott ifrån USA? Priserna där är ju på många ställen grymt mycket bättre.

MarcusDanielsson
2010-04-23, 20:50
Har en amerikans hemsida där många produkter ligger på 40-50% billigare i pris, gäller även kläder mm.. still, någon som vet om det är ett problem att få med sig hem?

Skaegge
2010-04-23, 20:56
Du kommer få tulla på det.

MarcusDanielsson
2010-04-23, 20:58
Du kommer få tulla på det.

Ja okej, men kommer detta vara något dom kommer ta ifrån då? beror förstås på vad för produkter. Men Aminosyror, NO-produkter och dylikt.

Skaegge
2010-04-23, 21:04
Ja okej, men kommer detta vara något dom kommer ta ifrån då? beror förstås på vad för produkter. Men Aminosyror, NO-produkter och dylikt.

Ja.

MarcusDanielsson
2010-04-23, 21:05
Ja.

Enligt egna erfarenheter eller?

Skaegge
2010-04-23, 21:07
Enligt egna erfarenheter eller?

Enligt andras. Jag har inte lagt några beställningar då jag räknat på det och det är inte värt besväret. Det här med att "skriva ner värdet" eller skriva "gåva" från företagets sida kan du inte räkna med.

mtlca
2010-04-23, 21:09
Visst är kostillskott grymt mycket billigare där men med den hutlösa frakten så blir det ganska dyrt i slutändan.

JohnRick
2010-04-23, 21:11
Kolla upp brittiska sidor när du ändå är igång. Pundet är lika lågt nu som i mitten på 90-talet. Slipper omkostnader också i och med att man är innanför tullarna - so to speak.

Apjavel
2010-04-23, 21:14
Jag har beställt hem från USA utan problem. Visst fick jag betala tullavgift och moms men det var ändå lönsamt i förhållande till priserna hemma.

Skaegge
2010-04-23, 21:33
Visst är kostillskott grymt mycket billigare där men med den hutlösa frakten så blir det ganska dyrt i slutändan.

Du vet inte vad du pratar om va? :)

HulkH
2010-04-23, 22:28
Har hört att många saker är billigare i usa, och bli även billigare om man inkluderar tullavgift, frakt o.s.v

xplorer
2010-04-24, 05:18
funderade själv på att köpa med mig ett par burkar NO-xplode när jag ska tillbaka till sverige, halva priset här!
Tror ni det kan bli nåt problem att ha med sig i incheckade resväskan? har en öppnad burk jag tänkte lämna här men förseglade borde väl funka eller?

Rahf
2010-04-24, 06:42
funderade själv på att köpa med mig ett par burkar NO-xplode när jag ska tillbaka till sverige, halva priset här!
Tror ni det kan bli nåt problem att ha med sig i incheckade resväskan? har en öppnad burk jag tänkte lämna här men förseglade borde väl funka eller?

Annat än att du får tulla, nej det tror jag inte är något problem. Se till att fylla i rätt när du blir ombedd att förtulla.

För övrigt har jag inte sett något som kommer upp i samma standard som Rage.

xplorer
2010-04-24, 18:14
Annat än att du får tulla, nej det tror jag inte är något problem. Se till att fylla i rätt när du blir ombedd att förtulla.


Varför skulle jag behöva tulla? Gränsen för att behöva tulla går ju för varor värda mer än 4300kr. Har jag missat nåt?

siimon89
2010-04-24, 19:25
Du kommer få tulla på det.

Inte nödvändigtvis. Jag har beställt kosttillskott från USA vid två tillfällen utan att betala ett öre i skatt.

Skaegge
2010-04-24, 20:16
Inte nödvändigtvis. Jag har beställt kosttillskott från USA vid två tillfällen utan att betala ett öre i skatt.

Då är det bara att chansa då.

mtlca
2010-04-25, 09:27
Du vet inte vad du pratar om va? :)

Frakten är ju dyr? Du har ingen aning om vad du pratar om. Beställer man med ett gäng polare kan det självklart spara in några stålar skulle jag tro.

Angående tullen så är det bara att chansa, vissa gånger får man betala andra inte.

HulkH
2010-04-25, 10:19
Frakten är ju dyr? Du har ingen aning om vad du pratar om. Beställer man med ett gäng polare kan det självklart spara in några stålar skulle jag tro.

Angående tullen så är det bara att chansa, vissa gånger får man betala andra inte.

Frakten brukar oftast inte vara så dyr, det totala priset brukar oftast bli billigare. Iaf när man köper kläder och andra varor, ingen aning om kosttillskott, men borde vara något liknande :)

Hejnomax
2010-04-25, 11:05
Trådkommentatorn: Här ser vi en tråd där ingen fattar att OP tänker resa och ta med hem på planet. Spännande fortsättning följer!

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00236/ANDRA_G_NGEN_236943w.jpg

Apjavel
2010-04-25, 12:08
Jag var i LA och köpte med mig Multivitamin och NO-xplode. Fick inte fylla i något formulär eller något sådant. Så det är bara att tuta och köra. För att vara på den säkra sidan så köper du produkter som redan säljs i Sverige.

Skaegge
2010-04-25, 13:05
Frakten är ju dyr? Du har ingen aning om vad du pratar om. Beställer man med ett gäng polare kan det självklart spara in några stålar skulle jag tro.

Angående tullen så är det bara att chansa, vissa gånger får man betala andra inte.

Frakten är dyr om du bara köper en pillerburk, ja. Men inte om du lägger en stor beställning och slår ut frakten på antal objekt. :MrT:

cero
2010-04-25, 13:47
Frakten är dyr om du bara köper en pillerburk, ja. Men inte om du lägger en stor beställning och slår ut frakten på antal objekt. :MrT:

Han ska fortfarande åka dit och ta med det på planet.

mtlca
2010-04-25, 13:50
Han ska fortfarande åka dit och ta med det på planet.

Jo vi fattar det nu, missförstod TS bara.

OnT: Är det inte känsligt att ta med sig massa olika pulver på planen?

Infinity
2010-04-25, 15:22
Jo vi fattar det nu, missförstod TS bara.

OnT: Är det inte känsligt att ta med sig massa olika pulver på planen?

att ta med pulver på planen e inget prob, när jag reser blir det alltid en påase whey och nu senast blev det till o med en EAA burk med, jag blev då oxå stoppad i tullen och alla väskor igenomsökta, men det va inga problem, bara ett upphöjt ögonbryn då dom såg min whey-fx choklad smak i en vanlig 5 liters fryspåse.

väldigt likt horse ;)

Skaegge
2010-04-25, 17:33
Han ska fortfarande åka dit och ta med det på planet.

Men din... Så bara för att det är klargjort att vi missförstod hur pulvret skulle fås hem, så ska man inte svara på ev frågetecken som uppkommit? :devil:

cero
2010-04-25, 18:13
Men din... Så bara för att det är klargjort att vi missförstod hur pulvret skulle fås hem, så ska man inte svara på ev frågetecken som uppkommit? :devil:

Jo, det har du rätt i. :(

Rasmusbjork
2010-04-27, 16:40
Jag pluggar just nu i USA och bestallde en burk men rakade skicka den till sverige, frakten var 11 dollar och jag behovde inte betala tull eller nagot pa den.

Var nyss hemma och halsade pa och hade kosttilskott med mig i resvaskan bade pa vagen till sverige och tillbaka till USA och hade inga problem med det :)