handdator

Visa fullständig version : Sträckning sida mage/rygg


tano
2010-04-23, 14:34
Körde BJJ i tisdags. Övade på att brygga och svepa. Tog nog i för mycket garanterat varm var jag iaf) för efter övningen kände jag att det gjorde ont i sidan, förstod att det var en sträcknng det handlade om. Har dock inte stor erfarenhet av dessa och körde vidare passet. Gick okej.

Dagen efter var det styrketräning, benböj på schemat. Gjorde lite ont så körde lättare än tänkt. Men det mesta gick bra och det blev garanterat inte värre.

Igår var det BJJ igen. Kändes mycket bättre under dagen så tänkte jag tar det bara lite lungt. Största delen av passet gick bra, men sedan skulle vi räka, och den övningen gör mer ont. Tog det riktigt lungt men lyckades väl göra mig mer illa för idag har det blivit lite värre (inte farligt men lite mer ont helt enkelt).

Det gör ont när man trycker i sidan vid nedre revbenen, men spceillt ont gör det när man försöker spänna latsen. Att göra en pullup är helt omöjligt, fick jag erfara igår.

Så min fråga är väl mer hur försiktig man ska vara med träningen nu framöver? Läste runt på internet och blev förskräckt vad folk skrev, hade tänkt mig några dagars lättare träning men några pratade om månader. Men det måste ju handla om folk som nästan slitit av muskeln?

Någon här som råkat ut för liknande sträckning och kan berätta om sina erfarenheter?