Visa fullständig version : Kvarg med smak!
Nu finns ju kvarg med smak också på lidl jordubb, vanilj och nån mer. Eller är jag sent ute? Jag har aldrig sett den förr. Dock mer kcal och mkt mindre protein, men god iaf!
500gram
435kcal
32g protein
Riktigt god!
Christyle
2010-04-23, 12:43
Funkar som ett skönt kvällsmål har ej smakat på jordgubb dock bara vanilj
Käkade vanilj nyss, skit god :)
tigerofsweden
2010-04-23, 13:03
Dessertkvarg är ju en given klassiker, mkt "sämre" näringsvärde men såå god *drool* Mina favoriter är körsbär och vanilj!
Tjackade körsbär och den smakade bra, men det va dubbelt så mycket kolhydrater vs protein om jag inte minns fel...
Nu finns ju kvarg med smak också på lidl jordubb, vanilj och nån mer. Eller är jag sent ute? Jag har aldrig sett den förr. Dock mer kcal och mkt mindre protein, men god iaf!
500gram
435kcal
32g protein
Riktigt god!
Japp, alla smaker är goda även fast jag gillar körsbär och passionsfrukt mest. Perfekt som mellanmål efter träning.*drool*
Fruktkvargen har väl funnits på Lidl i alla fall tre- fyra år nu.
Passionsfrukten och Vaniljen , GALET goda!
Smidigt som fan med locket=)
3-4år? Ojdå :D Då har jag verkligen missat dem totalt :D
Alter ego
2010-04-23, 13:33
Såg det när jag tappade min Lidl-oskuld i går men lät dom ligga kvar pga det mycket sämre proteinvärdet.
Najs, inte sett det än. :P
isterbuk
2010-04-23, 16:35
Körsbär och vanilj är förbaskat goda! Brukar blanda det med naturell kvarg.
Alfred Nobel
2010-04-23, 18:31
Tänker du på fromage?
http://4.bp.blogspot.com/_O8bFNq07BXc/S0TFVuNPbWI/AAAAAAAAEWc/mLrTuoFFTKA/s320/Bild2749.jpg
Tänker du på fromage?
http://4.bp.blogspot.com/_O8bFNq07BXc/S0TFVuNPbWI/AAAAAAAAEWc/mLrTuoFFTKA/s320/Bild2749.jpg
Det där ni snackar om, är det den? har aldrig sett något smaksatt kvarg på lidl *grr*
Japp det är den!
Och det står (smaksatt kvarg) på lappen över.
hejhopp79
2010-04-25, 22:54
Priset?
Hur stora är förpackningarna? :)
krakowww
2010-04-26, 15:41
500g
Möcke gött. Jordgubb är finfin.
LillSkalman
2010-04-28, 06:34
Fan news för mig, fest! Mumsade jäkligt mkt neutral förut men ledsnade på allt kockande med saft/oboy. Detta ska definitivt provas i eftermiddag, niice!
Tack för tipset.
Mumsade just en burk jordgubblime-kvarg, 7.5 % fett, från Arlaköket. Farligt god!
Fabritzio
2010-04-29, 07:24
Håller med Buljong om Kesella JordgubbLime. Så löjligt god att man ångrar att man inte köpte en till när man är klar! :D
Jag är förvirrad, men måste fråga er en fråga; äter ni kvarg/kesella direkt ur burken (dvs HELA, rent) eller ska man ha det som pålägg på mackan/till matlagningen?
Kanske framstår som en idiot men undrar ju liksom..
Sen, om svaret nu är att man kan äta kvarg direkt ur burken (jag förstår att man KAN göra det, men om det är att rekommendera, rent hälsosamt) vad är det då man proppar i sig, vad jag fattat det som så är det protein men har blivit tveksam.
duenorth
2010-04-29, 10:59
Jag är förvirrad, men måste fråga er en fråga; äter ni kvarg/kesella direkt ur burken (dvs HELA, rent) eller ska man ha det som pålägg på mackan/till matlagningen?
Kanske framstår som en idiot men undrar ju liksom..
Sen, om svaret nu är att man kan äta kvarg direkt ur burken (jag förstår att man KAN göra det, men om det är att rekommendera, rent hälsosamt) vad är det då man proppar i sig, vad jag fattat det som så är det protein men har blivit tveksam.
Kvarg FAQ (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58325)
Hur står sig keso med smak i jämförelse med kesella/kvarg med smak? Näringsmässigt så innehåller det väl mindre fett, men är det lika gott?
Kvarg FAQ (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58325)
Står inget om ifall det är tänkt att äta det rent ur burken eller ifall man ska ha det som exempelvis pålägg.
Jag blandar vasslepulver med mjölk, riktigt tjockt och sen vispar runt med vanlig kvarg. Blandprotein med smak.
Jag kör kolozzum pure whey choklad 40gram
Kvarg 250gram
mjölk 2-3dl
1banan
fifan va gott!
hejhopp79
2010-04-29, 22:51
Jag är hardcore och blandar kvarg med en burk tonfisk och downar det. Det smakar inget alls men det gör mig inget.
rajjan_dammit
2010-04-30, 00:46
Står inget om ifall det är tänkt att äta det rent ur burken eller ifall man ska ha det som exempelvis pålägg.
Tror du helt ärligt att det är någon skillnad? :smash:
Tror du helt ärligt att det är någon skillnad? :smash:
Jag syftar mer på ifall det blir "för mycket" och vad som är lagom mängd.
Om vi tex tar ett smörpaket som exempel så gör de ju ganska stor skillnad ifall jag äter flera paket om dagen eller om jag tar lite som pålägg.
Hur svårt ska det vara :p det enda jag undrar är hur NI, forumfolk, äter er kvarg.
Eddie Vedder
2010-04-30, 06:40
Jag är hardcore och blandar kvarg med en burk tonfisk och downar det. Det smakar inget alls men det gör mig inget.
Tonfiskröra är ju gott. Lite kryddor i det där så är det ju inga konstigheter.
duenorth
2010-04-30, 08:22
Hur svårt ska det vara :p det enda jag undrar är hur NI, forumfolk, äter er kvarg.Hur svårt kan det vara att söka? :p
1000 och 1 sätt att äta kvarg (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=57828)
PepzAdept
2010-04-30, 09:21
Brukar äta vaniljkvargen tillsammans med crunchys äpple/kanel, jäkligt gott :D
och jag biter ihop och äter den med mycket protein i. Har ju blivit en vana nu.
Fugitive
2010-04-30, 09:32
Blanda 50/50 lättvarianten med smaksatt så är det kanon ur alla synpunkter :thumbup:
Inhandlat 2 paket Lidl kvarg nu.
Kommer dock på en grej, jag vill ju ha något som ska ersätta vassleproteinpulvret jag dricker då jag får makalöst mycket finnar av skiten - är inte kvarg också vassleprotein?
MVH
Inhandlat 2 paket Lidl kvarg nu.
Kommer dock på en grej, jag vill ju ha något som ska ersätta vassleproteinpulvret jag dricker då jag får makalöst mycket finnar av skiten - är inte kvarg också vassleprotein?
MVH
Kvarg är kasein protein om jag inte läst helt fel någonstans.
Eddie Vedder
2010-04-30, 12:59
Kvarg är kasein protein om jag inte läst helt fel någonstans.
Det stämmer. Alla typer av ost förutom mesost har nästan bara kasein.
Beefcake!
2010-04-30, 17:56
Här i Norge har vi Skyr. Smakar ungefär som en lite fastare yoghurt. Helt suveränt god och ca 11 g protein, 4 g kolh. och 0 g fett pr. 100 g i de smaksatta varianterna och något mindre kolh. i den naturella.
http://www.kavli.no/wps/wcm/resources/file/eba10e074c4d814/skyr_artikkelbilde.jpg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.