handdator

Visa fullständig version : Lämna bort framsia lår?


von huff
2010-04-23, 12:07
Hej, jag funderar på att lämna bort alla böj-övningar.Orsaken är att jag inte vill ha större framsida lår och att jag har breda höfter i stora/större ben ger ett feminint intryck på nåt sätt.Jag tänker istället köra marklyft och raka marklyft för benen.Vaderna tränas ochså.Jag är lite rädd att det påverkar marklyften negativt men är inte så orolig då jag endå härtills har ökat någorlunda då jag har tränat marklyft(i förhållande till alla andra benövningar) seriöst.Hurdant värde har olika benpressar(knäböj osv för den övriga träningen?

Keep it real

Degpekka
2010-04-23, 12:46
Haha, trodde tråden skulle handla om att du funderade på att donera muskler eller nåt. :D

Men kan du inte slänga upp en bild på hur du ser ut? Vad gäller kroppsform så nojar man ofta i onödan och är tenderar att vara väldigt självkritiskt.
Rent logiskt så känns det ju som att formen på kroppen blir mer feminin om du har breda höfter och smala ben... eller?

Joe Hardgainer
2010-04-23, 12:50
Om du inte vill ha bredare midja ska du ju plocka bort marken med tycker jag. Benpress, hacklift och benspark för framsida. Olika lårcurl för baksidan. Rectus spinae kan du få med genom lite viktade ryggextensioner.

von huff
2010-04-23, 12:50
Har inga bilder nu men det syns bra i t.ex db bakifrån.Benen har aldrig sett särskilt muskulösa ut, de har väl mätt strax under 70 cm och har inte nån bred rygg=(

von huff
2010-04-23, 12:52
Om du inte vill ha bredare midja ska du ju plocka bort marken med tycker jag. Benpress, hacklift och benspark för framsida. Olika lårcurl för baksidan. Rectus spinae kan du få med genom lite viktade ryggextensioner.

Nja det är höftbenen som är breda.Röven växer ochså lite för bra av benträningen...Jag tänkte endå om man skulle ha med raka marklyft iaf

Degpekka
2010-04-23, 12:55
Svårt att säga med just dubbel biceps bakifrån då det är mkt teknik när man poserar den. Du kan ju testa själv genom att stå ganska bredbent samt utåtrotera främst bakre benet när du slår en dubbel biceps bakifrån så får du se på rejäl visuell skillnad.

von huff
2010-04-23, 12:57
samma resultat:)

siimon89
2010-04-23, 13:07
Du kan ju fokusera på marklyft närmsta tiden och ha raka marklyft och bencurl t.ex. som komplement i 2-3månader för att jämna ut balansen.

chrilledude
2010-04-23, 15:03
Jag tränar knappt ben jag heller då jag inte vill ha dem större än dem är fören överkroppen har vuxit till sig så det ser bättre ut. Gör som du vill. :)