handdator

Visa fullständig version : OS-Guldmedaljör fast för doping ville förlänga penis


tano
2010-04-22, 22:33
http://latimesblogs.latimes.com/olympics_blog/2010/04/merr.html

Okej kortfattat: Amerikanske 400m löparen Lashawn Merrit har åkt dit för doping. Ursäkten är att han tagit ett medel som sak förlänga hans penis. Just dem två substanser ahn åkt fast för finns också i detta "penis förlängar" preparat. Men det spelar ingen roll för utgången, eftersom idrottare ska ha koll på vad dem stoppar i sig.

Kan någon förklara för mig hur man tänker? Eller hur man INTE kan tänka alls? Jag förstår inte, hur många hjärnceller är det som agerar i denna persons huvud?

"To know I have tested positive as a result of a product I used for personal reasons is extremely difficult to wrap my hands around,'' Merritt said in the statement. "I hope my sponsors, family, friends and the sport itself will forgive me for making such a foolish, immature and egotistical mistake.

OM det är så att han inte tagit annan doping. Alltså steroider etc som verkligen skulle hjälpa honom i idrottsutövandet, så måste ju detta vara bland det mest pinsamma någon någonsin har gjort.

I princip slänger han bort en gyllene idrottskarriär där han kunnat bli en av dem bästa i historien (så ung och sådan talang som han visat. På senaste två åren krossat Jeremy Wariner som sågs som den som skulle dominera 400m framöver). Dessutom alla i hans närhet som han tränare, familj träningspartners, spnsorer etc. Han kommer ju alltid ses som en fuskare, inga bortförklaringar (oavsett sanningshalt) kommer förändra det.

Och allt som krävts för att förhindra detta är att han kollat på innehållet. Alltså han tar förfan ett preparat som ska förlänga hans penis. Slår det inga varningsklockor... Som sagt vars är hjärncellerna?*screwy*

Som gammal 800m och 400m löpare vet jag hur slitit det är. Allt det jobb man lägger ned och så kastar man bort det för att man inte var nöjd med sin snopp???

Hur stort ego behöver man fylla då (eller hur liten snopp har man?)? Räcker det inte med att vara dubbel OS guldmedaljör och mångmiljonär?

LoTiX
2010-04-22, 22:41
Eller så ljuger han och hoppas att en riktigt pinsam lögn gör den mer trovärdig.

L-Sami
2010-04-22, 22:44
Tråkigt för honom om han nu gick på marknadsföringen och riskerar nu 2års straff på grund av en sån sak. Med tanke på all kosttillskott som folk köper där ute så är det inte förvånande om såna grejer säljer också.

L-Sami
2010-04-22, 22:45
Eller så ljuger han och hoppas att en riktigt pinsam lögn gör den mer trovärdig.

Men det han åkte fast för är väl inget speciellt prestationshöjande? Utan endast dopingklassad?

edit. Eller jo. Det kanske det är.

Yes
2010-04-22, 22:45
Fick han större penis då?

dupper
2010-04-22, 22:46
Tror mer på att han ljuger till det för att verka oskyldig... Annars är det väldigt nonchalant att använda preparat, oavsett vad det är till, som kan leda till dopingavstängning när man är på den nivån. Man ska fan ha koll på vad det är man använder sig av, såna här "misstag" ska inte få ske...

L-Sami
2010-04-22, 22:48
Jag tycker nästan att det är värre att berätta att han har åkt fast för ExTense för att han ville förlänga sin penis än något kosttillskott som innehöll DHEA. Det känns lite underligt.

eternallord
2010-04-22, 22:54
Jag tycker nästan att det är värre att berätta att han har åkt fast för ExTense för att han ville förlänga sin penis än något kosttillskott som innehöll DHEA. Det känns lite underligt.

pinsamhetsnivån är klart värre, men det kan vara fördelaktigt för sponsorer och så. Det är ju en ekonomisk fråga för honom, jag tvivlar på att han bryr sig om några random personer kommer ihåg att han tagit sånt preparat.

Jag tror definitivt han ljuger. Det är ofta bättre att ljuga om något pinsamt för att det är större risk att folk tror att man talar sanning.

tano
2010-04-22, 23:01
Ja visst kan han ljuga, men det är en ganska långsökt ursäkt att komma på om man åkt dit för två substanser som finns i just den produkten. Det låter ganska sannolikt att han dragit 1+1=2 när han åkt fast och samtidigt börjat använda ett preparat. Synd att ahn inte kunde tänka lite före och kolla vad dne innehöll...

Men visst nog kan han ha dopat sig också och detta är någon sorts intrikat ursäkt. Dock som jag skrev, slutresultatet blir detsamma. För allmännheten ses det bara som en ursäkt och han klassas som fuskare.

Annat vore väl om det inte alls hade någon prestationshöjande effekt som typ cannabis. För DHEA är väl något sorts hormon?

tano
2010-04-22, 23:03
Fick han större penis då?

Vid närmare eftertanke är nog det här den viktiga frågan.

L-Sami
2010-04-22, 23:05
DHEA är väl inget någon brukar åka fast för när de dopar sig. Var en basketspelare i NBA förra året som åkt fast för det då han köpte ett "kosttillskott" som innehöll ämnet dock. Så lölligt som det brukar vara med proffsidrottare så fick han bara 10 matchers avstängning och ingen lön under den tiden, off-topic men ändå.

Matsa
2010-04-22, 23:08
extremely difficult to wrap my hands around

Det verkar alltså ha funkat...

L-Sami
2010-04-22, 23:11
DHEA
It is frequently used to combat fatigue
http://sports.espn.go.com/nba/news/story?id=4381822

Kanske inte så konstigt då för en 400-800m löpare.

hultman
2010-04-22, 23:36
DHEA

http://sports.espn.go.com/nba/news/story?id=4381822

Kanske inte så konstigt då för en 400-800m löpare.

DHEA är en mer eller mindre verkningslös prohormon. Antingen har Merritt dålig koll på vad preparatet har för effekt och spårningsmöjligheter eller så är hans story sann. Jag tvivlar på det sistnämnda.

Det är alltid så jävla lustigt när elitidrottsmän åker fast i dopingkontroller. Antalet som torskat för nandrolon (deca. går att spåra upp till ~18 månader) är helt sanslöst stort, samtidigt som de påkomna alltid skyller på kosttillskott eller liknande. Lustigt med tanke på att det alltid administreras intramuskulärt. (Det går förvisso att stansa till tabs men jag har aldrig hört talas om att folk använt det.)

Det finns en uppsjö preparat som inte går att spåra i dopingkontroller. Mig veterligen finns det inga tillförlitliga tester för tillväxthormon, SARMS, insulin eller peptider. Jag utgår från att elitidrottarna laborerar med det mesta som går att komma undan med. Dessutom finns det ett flertal testosteronderivat som inte ger utslag särskilt lång tid efter intag.

bigtraps
2010-04-23, 06:13
Män med hans hudfärg är väl inte kända för att behöva förstora organet:)


OBS! Inget rasistiskt!

Kek
2010-04-23, 06:16
Frågan är ju om man inte hellre tar den upp i arslet istället för att komma på någon sådan lögn. Lär ju inte vara nådigt för honom att ragga sen. "Aha du är löparen som förlängde din penis"

Kek
2010-04-23, 06:18
Män med hans hudfärg är väl inte kända för att behöva förstora organet:)


OBS! Inget rasistiskt!

Större är väl alltid bättre... eller?

creperiet
2010-04-23, 06:27
Shit, tack för den här updaten!

Sheogorath
2010-04-23, 06:38
Det verkar alltså ha funkat...

Exakt min tanke! :D

emi23j
2010-04-23, 06:59
Jag synar lögnen.

Är det möjligt att detta preparatet kan "dölja" användning av andra otillåtna medel?
Jag har väldigt svårt att tro att någon kan vara så jävla dum att åker dit för att försöker förstora sin penis. Men i ofs är han ju amerikan. Fast amerikanske idrottare är väl kända för att göra vad man blir rekommenderar, tänker dem på egen hand brukar det oftast gå åt helvete.

emi23j
2010-04-23, 07:02
DHEA är väl inget någon brukar åka fast för när de dopar sig. Var en basketspelare i NBA förra året som åkt fast för det då han köpte ett "kosttillskott" som innehöll ämnet dock. Så lölligt som det brukar vara med proffsidrottare så fick han bara 10 matchers avstängning och ingen lön under den tiden, off-topic men ändå.

+1!

Vem fan dopar sig inte om man riskerar 10-dagars avstängning och ett litet löneavdrag?? Resultatet av att knapra kan sluta i grova ekonomiska vinster. Just Lewis har väl ett jävligt saftigt kontrakt, om jag inte minns fel.

MasterChief
2010-04-23, 07:10
Lär ju inte vara nådigt för honom att ragga sen. "Aha du är löparen som förlängde din penis"

Större är väl alltid bättre... eller?

Du säger ju emot dig själv här. ;)

Yes
2010-04-23, 07:40
Men i ofs är han ju amerikan
Svart dessutom! De är ju lite som apor, dom där; klättar mest i träd och äter banan.

Nitrometan
2010-04-23, 08:59
Svart dessutom! De är ju lite som apor, dom där; klättar mest i träd och äter banan.

Det är vattenmelon de äter. Iaf i USA.

Han kanske satsar på att få en ny sponsor?

L-Sami
2010-04-23, 09:02
Det är vattenmelon de äter. Iaf i USA.



Och dricker Kool Aid. Vilket smakar bra, speciellt körsbärssmak.
Obama diggar :D

http://i40.tinypic.com/riroqv.gif

stevebc
2010-04-23, 14:36
Hahaha humorn i detta är galen. Hade fan hellre åkt fast för AAS eller vad man nu kan behöva för att springa snabbt.

renad
2010-04-23, 18:59
Fick han större penis då?
+1 är väll egentligen det väsentliga.

Landström
2010-04-23, 19:53
Fick han större penis då?

+1 är väll egentligen det väsentliga.

Nja, tveksamt. Han borde satsat på silikoninlägg i tuttarna istället med tanke på att tiden vid målgången tas över bröstet.

Men detta öppnar upp möjligheterna för Jeremy Wariner att få visa lite stake och återuppta läget som alfahanne bland 400 meters-löparna.

Baan
2010-04-23, 20:34
Hahaha humorn i detta är galen. Hade fan hellre åkt fast för AAS eller vad man nu kan behöva för att springa snabbt.

Han har åkt fast för några mer traditionella substanster, men dessa återfinns även i penisförstorarpreparatet.

Förresten, vad är det för full ryss på din avatar?

stevebc
2010-04-23, 20:45
Han har åkt fast för några mer traditionella substanster, men dessa återfinns även i penisförstorarpreparatet.

Förresten, vad är det för full ryss på din avatar?Haha. Funkar ens sådana piller? Hur gjorde han? Fick han ett spam i inboxen en gång och slog till?

Personen på bilden är undertecknad och tyvärr ej av rysk härkomst. Undrar om man kan bifoga den till CV:t vid ansökningar som ett slags ironiskt skämt. "Humor skadar väl aldrig på en arbetsplats?" kanske rekryterarna tänker.

tano
2010-04-23, 22:09
Haha. Funkar ens sådana piller? Hur gjorde han? Fick han ett spam i inboxen en gång och slog till?



Tydligen görs det reklam för produkten på Amerikansk tv. Det verkar finnas stort behov där. Vi får väl se när det kommer till Sverige. :) Fast det kanske är förbjudet här iof...

joriice
2010-04-23, 23:06
Den viktigaste frågan är som sagt, blev hans penis längre?

hanushans
2010-04-23, 23:12
Den borde ju mätas nu.

Baan
2010-04-23, 23:32
Haha. Funkar ens sådana piller? Hur gjorde han? Fick han ett spam i inboxen en gång och slog till?

Personen på bilden är undertecknad och tyvärr ej av rysk härkomst. Undrar om man kan bifoga den till CV:t vid ansökningar som ett slags ironiskt skämt. "Humor skadar väl aldrig på en arbetsplats?" kanske rekryterarna tänker.

Om det funkar eller inte klargjordes tidigare i tråden då händerna inte räckte till längre.

Det kan du nog göra, nej, det bör du nog göra. Skriv även att du kallas Vladislav av polarna. Bilden förklarar varför.

Eddie Vedder
2010-04-24, 07:02
Vore ju onekligen kul om han friades och vid nästa tävling står där i tightsen på startlinjen med en kabanoss längs benet som radioprästen i Nile City.:D

stevebc
2010-04-24, 17:01
Tydligen görs det reklam för produkten på Amerikansk tv. Det verkar finnas stort behov där. Vi får väl se när det kommer till Sverige. :) Fast det kanske är förbjudet här iof...

Om det funkar eller inte klargjordes tidigare i tråden då händerna inte räckte till längre.

Det kan du nog göra, nej, det bör du nog göra. Skriv även att du kallas Vladislav av polarna. Bilden förklarar varför.Så det funkar verkligen alltså? Frågan är helt seriös (jag är ointresserad av produkten i vilket fall som helst).

Okej. Har läst i Campus att det gäller att sticka ut vid ansökningar till eftertraktade positioner. Ska testa den här infallsvinkeln.

Nitrometan
2010-04-26, 12:07
Vore ju onekligen kul om han friades och vid nästa tävling står där i tightsen på startlinjen med en kabanoss längs benet som radioprästen i Nile City.:D

Kommer du ihåg Linford Christie?

Han sa att han hade sin "lunch box" i brallan. :)

Nitrometan
2010-04-26, 12:08
Men detta öppnar upp möjligheterna för Jeremy Wariner att få visa lite stake och återuppta läget som alfahanne bland 400 meters-löparna.
Så Merritts problem var att Wariner hade större snåp?

Pirko
2010-04-26, 12:55
Så här gick det till:


http://img16.imageshack.us/img16/3786/namnlszg.jpg

Mental
2010-04-26, 12:57
Jävlar vad blek han blev när han fick den förolämpningen i plytet!

Landström
2010-04-26, 14:47
Så Merritts problem var att Wariner hade större snåp?

Ingen aning. Men däremot vet jag att Wariners problem var att Merritt var snabbare än honom. :)

Kek
2010-04-26, 14:59
Du säger ju emot dig själv här. ;)

Nej. Om han inte hade bustat hade ingen fått reda på att han förstorat snoppen och då hade det alltså bara gynnat honom att få större penis än vad han redan hade från början. Alltså större=bättre.

Eddie Vedder
2010-04-26, 15:00
Kommer du ihåg Linford Christie?

Ja fast inte SÅ ingående uppenbarligen.:D Jag minns bara hans scen efter att ha blivit diskad i en final (VM i Göteborg va?).

Tänk på att jag inte är så gammal som min tråkighet kanske antyder.:D

Nitrometan
2010-04-26, 15:05
Ja fast inte SÅ ingående uppenbarligen.:D Jag minns bara hans scen efter att ha blivit diskad i en final (VM i Göteborg va?).
Ah. Den. Kommer inte ihåg om det var i gbg.

Det jag tänkte på var en intervju i ett engelskt program där reportern helt plötsligt där de satt och pratade frågade "what's that in your pants?" :eek: och herr Christie bara skrattade och sa "it's my lunchbox".

Alter ego
2010-04-26, 15:17
Borde det inte gå fortare ifall man har en mindre penis? Hmm.....

ryss
2010-04-26, 15:17
wtFFFFF

Landström
2010-04-26, 15:20
Borde det inte gå fortare ifall man har en mindre penis? Hmm.....

Ja. Hellre liten och rapp än stor och slapp.

Nitrometan
2010-04-26, 15:22
Haha. Funkar ens sådana piller?
Beror på vad du menar med funkar.

Större snåp? Nej.

Fetare plånbok för den som säljer dem? Ja.


Så en viss funktion har de ju.

smeander
2010-04-26, 20:50
Har han tagit preparatet utan kännedom vad som fanns i och utan syfte att bli en bättre idrottsman så finns det ju en överhängande chans att han klarar sig.

Typ som Carl Lewis 1988 som åkte dit för doping men klarade sig på att han sa att effedrinet som fanns i hans prov kom från en hostmedicin som han tagit då han var sjuk. Han vann OS guld efter det:thumbup: