handdator

Visa fullständig version : Frågor ang. hantelpress!


timmey111
2010-04-22, 21:02
Nu är det så att jag klarar 20kg i hantelpress. Men när jag sedan ska öka till t.ex. 21kg så klarar jag lyfta upp vänstra hanteln från bröstkorgen, men inte den högra hanteln.(jag är vänsterhänt).
Det som är problemet är att jag inte klarar av att "pusha upp" hantlarna från början(1:a rep.) Men om jag får hjälp av en vän som hjälper mig att trycka upp den så klarar jag att köra 7-8 reps utan problem.

Så frågan är då vad jag kan träna extra/vilken muskel för att klara av att "pusha upp" hantlarna. Ifall jag klarar av det så kan jag fixa resten utan problem.

Förklarar kanske inte så bra, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Tack!

hejhopp79
2010-04-22, 21:05
Nu är det så att jag klarar 20kg i hantelpress. Men när jag sedan ska öka till t.ex. 21kg så klarar jag lyfta upp vänstra hanteln från bröstkorgen, men inte den högra hanteln.(jag är vänsterhänt).
Det som är problemet är att jag inte klarar av att "pusha upp" hantlarna från början(1:a rep.) Men om jag får hjälp av en vän som hjälper mig att trycka upp den så klarar jag att köra 7-8 reps utan problem.

Så frågan är då vad jag kan träna extra/vilken muskel för att klara av att "pusha upp" hantlarna. Ifall jag klarar av det så kan jag fixa resten utan problem.

Förklarar kanske inte så bra, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Tack!

Framsida axlar, triceps.

timmey111
2010-04-22, 21:11
Framsida axlar, triceps.

Okej, tack!

DH_89
2010-04-22, 22:03
Det här kanske kan hjälpa:

http://www.youtube.com/watch?v=622ku8i0M14&feature=related

Har också det problemet, så tänkte testa den här varianten något pass framöver:)