handdator

Visa fullständig version : Utåtstående mage av kreatin och mat?


Underhuggaren
2010-04-22, 18:15
Tjena!
Undrar över en sak som oroar mig väldigt mycket.
Jag tar kreatin sedan en månad tillbaka och brukar käka mycket, inte lika mycket som förut men fortfarande lagom mycket. Kreatinet gör ju att jag dricker väldigt mycket vatten. Eller jag vet inte om man gör det automatiskt av kreatin, men jag dricker iaf mycket vatten.
Har alltid varit smal och inte haft något större problem med fett och sådant.
Men min mage har på senare tid blivit väldigt utåtstående. Den sticker verkligen ut, och jag har fått flera anmärkningar på detta :P Om jag spänner magen så blir den som rak upptill men fortfarande ganska utåtstående nertill... Kan det vara att magsäcken är full med så mycket vatten och mat att den står ut så pass mycket?
När jag tar tag i magen när den är spänd för att känna om det är fettet som gör att den står ut, så är det inte så mycket fett alls. Verkligen inte så mycket att den ska kunna stå ut så mycket som den gör!
Det kanske är vanligt när man tar kreatin? För även när jag vaknar på morgonen (När magsäcken är ganska tom?) så står den ut ganska mycket. Men inte lika mycket som när jag har ätit och druckit..
Vad kan det bero på?

GoS
2010-04-22, 18:37
provat att dricka mindre då?

Icefire
2010-04-22, 18:50
Det är svårt att säga, men det är knappast magsäcken. En gissning är gaser i tarmarna.

Underhuggaren
2010-04-22, 19:19
Blir ingen större skillnad om jag dricker mindre... Det kan inte varit så att magsäcken har utvidgats mycket under perioden då jag ätit mer? Och sedan fått rundare mage?
Gaser i tarmarna, hmm... Har helt klart blivit gasigare under perioden då jag ätit mycket :P, men har inte känt av det på ett tag.

Vanish
2010-04-22, 19:39
Kolhydratmängden? Jag blir "uppblåst", gasig och sockersug av "för mycket" kolhydrater

Underhuggaren
2010-04-22, 20:04
Tror inte det är kolhydraterna... Har knappt ätit några kolhydrater de senaste dagarna, för att få bort allt fett.. Har mest käkat protein... Fattar inte vad det kan vara :( Är ganska läskigt!

HyunJin
2010-04-22, 20:06
Kan vara att du har underutvecklade ben/höfter som gör att du skjuter fram höfterna...

Underhuggaren
2010-04-22, 20:17
Hmm... Känns som att det är när jag verkligen verkligen slappnar av och inte tänker på det som den blir som störst... Men när jag kollar i spegeln och så så brukar jag hålla in den automatiskt... och när den är indragen så utvidgas den inte förrens jag verkligen slappnar av igen... Helt mystiskt...

SeTi
2010-04-24, 00:54
Käkar du mycket proteinpulver eller dricker litervis med mjölk?

Nils.R
2010-04-24, 01:54
Du har inte gått o blivit laktosintolerant?

Eddie Vedder
2010-04-24, 06:32
Deffar du eller inte?

Underhuggaren
2010-04-24, 10:53
Har ingen gainer eller whey kvar, så jag käkar inte mycket sånt. Mjölk dricker jag inte mycket...Käkar yoghurt varje morgon. Det är nog den enda mjölkprodukten... :P
Tvivlar på att jag blivit laktosintolerant, borde nästan märkt det nu?
Jag deffar så gott jag kan. Försöker hålla högt proteinintag och mindre kolhydrater för att få bort det fett jag har...

SeTi
2010-04-24, 17:10
Hur är det med fibrer i kosten? Käkar du grönsaker och sånt i tillräcklig mängd?
Är du bra i magen i övrigt? Skiter bra och så? ^^

Underhuggaren
2010-04-24, 20:24
Hur är det med fibrer i kosten? Käkar du grönsaker och sånt i tillräcklig mängd?
Är du bra i magen i övrigt? Skiter bra och så? ^^

Nja, grönsaker käkar jag väl inte särskilt mycket... Är lite osäker på vad som innehåller fibrer så jag vet inte riktigt, men skulle inte tro att jag käkar mycket.
Aa, brukar vara bra i magen annars :P Skiter kanske 2 ggr om dan utan problem, haha :P

SeTi
2010-04-24, 21:48
Så i vilken form äter du all protein? Om det inte är pulver eller mjölk?

Masterpan
2010-04-24, 22:21
Det kallas mat xD

Underhuggaren
2010-04-25, 10:54
Kött och framförallt tonfisk. Lax, kyckling och liknande...

Underhuggaren
2010-04-27, 14:46
Står inte ut lika mycket när jag inte käkat på ett tag, men när jag käkar mycket står den ut vääldigt mycket..

Kauppi
2010-04-27, 14:50
Står inte ut lika mycket när jag inte käkat på ett tag, men när jag käkar mycket står den ut vääldigt mycket..

ja det är väl ganska självklart haha....

Underhuggaren
2010-04-27, 15:01
ja det är väl ganska självklart haha....

menar att den står fortfarande ut en del när jag inte har käkat. Och om jag käkar normalt så står den ut som fan

Pepz
2010-04-27, 15:11
Magsäcken sitter väldigt högt, botten av den ligger en bit ovanför naveln.

Står magen ut under naveln är det knappast magsäcken som är full

http://www.lofric.se/images/379870.jpg

Underhuggaren
2010-04-27, 16:52
Magsäcken sitter väldigt högt, botten av den ligger en bit ovanför naveln.

Står magen ut under naveln är det knappast magsäcken som är full

http://www.lofric.se/images/379870.jpg

Intressant.. Hade inte koll på det. Kan det vara tarmarna eller något sådant?