handdator

Visa fullständig version : bässta träningen för volym, massa??


sungam
2003-10-05, 11:06
vad har ni för rekomendationer för att öka volym o massa? har tränat efter max ot nu o är besviken på resultaten mycket styrka men ingen volym alls... :devil: tycker även att efter 8 veckor ska det ändå ge volym att träna 4 reps typ.. men har ni nåra bra tips? ska man öka repsen lr variera sina övningar o reps o set? :bpump:

DrP
2003-10-05, 11:10
Har du tränat efter OT i 8a veckor? Kanske får ge det lite mer tid. Det är ju inte så att massan bara exploderar utan det tar ju tid att lägga på sig muskler. Sen måste du sköta de andra delarna, kost och sömn.

sungam
2003-10-05, 11:15
Originally posted by DrP
Har du tränat efter OT i 8a veckor? Kanske får ge det lite mer tid. Det är ju inte så att massan bara exploderar utan det tar ju tid att lägga på sig muskler. Sen måste du sköta de andra delarna, kost och sömn.

det är ju inte från nystart dom där 8 veckorna är jag har tränat 1 år oseriöst innan också.. polaren har tränat efter ot i 14 veckor o han är lika missnöjd.. men han har ökat massa styrka typ du kan kolla medlemsbilder så har jag lagt upp bilder på han där.. finnes även stats med mera.. men nåra tips på volym? är det bättre att öka repsen lr ska man fortsätta med 4or ibland 6or?

Officer
2003-10-05, 11:22
Varje individ måste inte få bäst volymökningar genom 4 reps..

Variera din träning vetja! Testa köra pyramid. Börja på 10, och sänk sedan repsen med seten.
10-8-6-4 brukar funka bra för mig som variation när jag hamnar i svackor. Iofs tränar jag mest pyramid nu men ändå.

Variera!

DrP
2003-10-05, 11:25
Ja testa något annat ett tag. Pyramid är ju en form som enligt OT är "det västa/sämsta" du kan göra". Så det är ju tvärtemot OT iaf.

Greenman
2003-10-05, 12:13
kroppen vill inte bygga muskler i onödan, den kommer i första hand försöka utnyttja de muskler som redan finns effektivare, men gör du konstanta styrkeökningar är det ofrånkomligt att du blir större till slut. Hur ser din kost ut? Har du ökat fördointaget rejält när du har höjt träningsintensiteten? annars är det med nästan total sannolikhet anledningen till att vågen står still.

mvh Greenman

sungam
2003-10-05, 12:26
okej tack för alla bra svar.. jag äter som en gris all mat jag får tag i ... dricker massa whey 80 och gainer med mera.. är ju rätt lång o väger endast 82 kilo men tycker vågen står still ändå.. men rutorna har faktiskt försvunnit iaf... mera bra svar tack... :eating:

shirunai
2003-10-06, 09:50
då äter du inte tillräckligt mycket !

herregud, folk tror de äter så mycket , du kanske äter lite mer än en medelsvensson men inte tillräckligt !

Assazel
2003-10-06, 10:34
man måste äta tills vågen rör sig. Lägg upp ett regelbundet kostschema. Sen väger du dig varje vecka på samma tid och kollar. Ligger du kvar på samma vikt, ja då skickar du ner ett par extra bananer och ägg per dag.. (exempelvis)

svårare än så är det inte!
:thumbup:

Nils
2003-10-06, 10:44
Originally posted by sungam
okej tack för alla bra svar.. jag äter som en gris all mat jag får tag i ... dricker massa whey 80 och gainer med mera.. är ju rätt lång o väger endast 82 kilo men tycker vågen står still ändå.. men rutorna har faktiskt försvunnit iaf... mera bra svar tack... :eating:
Vänta lite här. Du menar att rutorna försvinner UTAN att vikten ökar?!
Så du får alltså MINDRE muskler!
Det verkar inte så bra..
Nils