handdator

Visa fullständig version : Smalare armar


Tusseliten
2010-04-22, 08:19
Ja, som rubriken säger... hur "får" man smalare armar?
Förstår att man inte kan punktförbränna, men nåt måste väl ändå gå att göra? Annars känns det som att samtliga med oproportionerlig dispositon av fett skulle fettsuga sig. Jag är ute efter ett långsiktigt alternativ. Jag vill kunna förändra min kropp på egen hand.

Mitt problem: mycket fett baksida överarm. Detta förvärras i och med att jag inte har speciellt mycket axlar att prata om. Blir som en "bulle" som går ut på armen. Det är inte muskler. När jag håller ut armarna från kroppen, blir det som s k "gäddhäng", fast utan det lösa skinnet. Jag har helt enkelt mycket fett på armarna.

Detta ser som sagt var konstigt ut, då jag har en ganska nätt överkropp. Små bröst, nätta axlar, smal midja.

Eller är det bara så att jag helt enkelt ska kasta in handduken och boka en tid för operation? :em:

Numse
2010-04-22, 08:26
Jag vet inte om det finns något annat alternativ än att helt enkelt banta tills det försvinner. Problemet är att om det sista fettet som försvinner på just din kropp är på armarna, så kommer du vara jävligt smal innan du är nöjd.

Sen kan du börja "punktbygga" muskler istället, för att skapa en mer proportionerlig kropp.

Ett mycket långsiktigt alternativ :) men som sagt, jag vet inte om det finns något annat. Alla har vi ju olika gener.. mitt fett sätter sig på magen t.ex. *cry*

Yes
2010-04-22, 08:35
När jag håller ut armarna från kroppen, blir det som s k "gäddhäng", fast utan det lösa skinnet. Jag har helt enkelt mycket fett på armarna.
Om du spänner armen, är det då slappt och hängigt?

Tusseliten
2010-04-22, 08:40
Jag vet inte om det finns något annat alternativ än att helt enkelt banta tills det försvinner. Problemet är att om det sista fettet som försvinner på just din kropp är på armarna, så kommer du vara jävligt smal innan du är nöjd.

Sen kan du börja "punktbygga" muskler istället, för att skapa en mer proportionerlig kropp.

Ett mycket långsiktigt alternativ :) men som sagt, jag vet inte om det finns något annat. Alla har vi ju olika gener.. mitt fett sätter sig på magen t.ex. *cry*

Åh befarade att det var så. Har gått upp och ner en del i vikt, och armarna är det ett av de sista områdena som det försvinner ifrån. Jag vill ändå inte lägga ner hela mitt liv på träning... det känns som att det är det som gäller :cryout:

fiskebulle
2010-04-22, 08:40
Om du spänner armen, är det då slappt och hängigt?

Jag älskar nivån vi börjar på här! *cupid*


Som svar: Tyvärr suger ju kroppen. Mitt fett sitter på låren och magen. När jag går ner i vikt försvinner det på låren men magen tar evig tid. Tyvärr finns det inget man kan göra åt saken egentligen. Du pratar om en långtidslösning - Fettsugning är ingen sådan. Så fort du lägger på dig lite vikt igen kommer det ju hamna på armarna. Tycker du ska ta Numses råd och börja "punktbygga" eller bygga lite rent allmänt, det gör under för självförtroendet också. Känner på mig att det kanske också behövs.

Tusseliten
2010-04-22, 08:42
Om du spänner armen, är det då slappt och hängigt?

Bara lite. Men inte mycket alls. Mest slappt är det precis där armen börjar, alltså från armhålan och en bit ut på armen, om du förstår hur jag menar? :em:

Numse
2010-04-22, 08:47
Jag vill ändå inte lägga ner hela mitt liv på träning... det känns som att det är det som gäller :cryout:

:) disciplin och diet samt 4-5 timmar i veckan på gymmet och du kommer vara nöjd över kroppen inom ett halvår. Med rätt träning så blir kroppen hårdare och även om du inte förlorar så mycket fett så kommer du märka en stor skillnad på armarna. De blir fastare helt enkelt.

Lycka till

Tusseliten
2010-04-22, 08:49
Ville bara tillägga att jag har en bild på http://kanselsprot.blogg.se där jag var typ som allra smalast. Har tre bilder där. Den jag menar är den där jag har grön klänning. Där trycks ju armen ihop för att klänningen är så tajt, så det ser väl "ok" ut. Men trots det gillar jag ändå inte utseendet riktigt. Kan aldrig ha linnen eller t-shirts. Ser hemskt ut. Är medveten om att mitt självförtroende inte är det bästa.

chrilledude
2010-04-22, 08:50
Ville bara tillägga att jag har en bild på http://kanselsprot.blogg.se där jag var typ som allra smalast. Har tre bilder där. Den jag menar är den där jag har grön klänning. Där trycks ju armen ihop för att klänningen är så tajt, så det ser väl "ok" ut. Men trots det gillar jag ändå inte utseendet riktigt. Kan aldrig ha linnen eller t-shirts. Ser hemskt ut. Är medveten om att mitt självförtroende inte är det bästa.

Ser inget fel. :)

Ser bra ut imo.

z_bumbi
2010-04-22, 08:54
Jag skulle jobba mer på självförtroendet än en liten detalj som du verkar vara betydligt mer fixerad vid än vad som är riktigt bra.

Numse
2010-04-22, 08:54
Ditt självförtroende ljuger för dig. Riktigt snyggt proportionerad kropp på den bilden där du har klänningen, och jag är övertygad om att den inte trycker in dina armar speciellt mycket. Fan du har ju inget att oroa dig över.. hawt :thumbup:

Vezzlan
2010-04-22, 08:55
Ville bara tillägga att jag har en bild på http://kanselsprot.blogg.se där jag var typ som allra smalast. Har tre bilder där. Den jag menar är den där jag har grön klänning. Där trycks ju armen ihop för att klänningen är så tajt, så det ser väl "ok" ut. Men trots det gillar jag ändå inte utseendet riktigt. Kan aldrig ha linnen eller t-shirts. Ser hemskt ut. Är medveten om att mitt självförtroende inte är det bästa.


Det ser jättebra ut! Jobba på ditt självförtroende.

Hur tränar du idag?

Yes
2010-04-22, 09:02
Bara lite. Men inte mycket alls. Mest slappt är det precis där armen börjar, alltså från armhålan och en bit ut på armen, om du förstår hur jag menar? :em:
Okej, jag tror jag förstår. "Gäddhänget" är med största sannolikhet din triceps. Med tanke på att man inte kan flexa fett så, sträcker du ut armen och spänner den och den plötsligt inte är så hängig längre... tja, då kan det inte gärna vara fett som du upplever som "gäddhäng".

Du vore inte heller den första tjejen som misstagit en avslappnad triceps för "gäddhäng".

Sen kan du ju för all del fortfarande vilja ha fastare armar. I sådana fall är styrketräning väldigt bra(vilket såkkart gäller även för resten av kroppen).

Yes
2010-04-22, 09:04
Nu när jag sett bilderna vill jag ändra "med största sannolikhet" till "garanterat!".

filmjölk
2010-04-22, 09:16
Efter att ha sett bilderna på dig skulle jag rekommendera hård tung progressiv styrketräning, där du tränar igenom hela kroppen 2ggr/vecka enligt något vettigt upplägg, ingen cardio whatsoever och en "normal" inställning till kost, där du äter 4-6ggr om dagen, 3 stora mål (frukost-lunch-middag) och några mellanmål bestående av ett proteintillskott och frukt.

Utan att vara elak, bara ärlig, dina armar är som spaghetti i dagsläget, hela du är jättesmal, du skulle se jättebra ut med mer fett och mycket mer muskler på kroppen.

Tusseliten
2010-04-22, 09:17
Tack alla. Nu känns det bättre! Jag är väl inte riktigt rättvis mot mig själv. Nu har jag mycket mer fett på armarna, men det är för att jag varit helt inaktiv i typ två år. I princip bara sovit och suttit hemma.

Nu har jag äntligen börjat komma igång med träning, sen en månad tillbaka. Har börjat med snabba promenader, blir mellan 4-6 mil per vecka. Äter enligt lchf. Kan man träna styrketräning på den "dieten"?

Vill börja träna på gym men kan fan inget. Har suttit och läst en hel del här kring träning. Jag undrar om det "räcker" att köra maskiner på gym och inte fria vikter? Är väldigt rädd för att lyfta fel, och då känns det mer säkert med maskiner. Och så funderar jag på hur många set och repetioner är bäst? Har tränat lite på gym tidigare, och då körde jag 12 x 3 har jag för mig.

Tack som sagt. Fint bemötande man får här :)

Tusseliten
2010-04-22, 09:23
Efter att ha sett bilderna på dig skulle jag rekommendera hård tung progressiv styrketräning, där du tränar igenom hela kroppen 2ggr/vecka enligt något vettigt upplägg, ingen cardio whatsoever och en "normal" inställning till kost, där du äter 4-6ggr om dagen, 3 stora mål (frukost-lunch-middag) och några mellanmål bestående av ett proteintillskott och frukt.

Utan att vara elak, bara ärlig, dina armar är som spaghetti i dagsläget, hela du är jättesmal, du skulle se jättebra ut med mer fett och mycket mer muskler på kroppen.


Det blir lite fel, eftersom jag inte ser ut sådär nu, inte alls :) Känns jobbigt att skriva om vikt, men vill bara ge en tydlig bild. På bilderna vägde jag mellan 50-55 kg nånting, är 162 cm. För ungefär ett år sen var jag uppe på 70 kg och vände. Nu väger jag runt 61, och det är inte mycket muskler eftersom jag varit helt inaktiv.

Det är ärlighet jag vill ha, så tack! Jag skulle gilla att ha mer fett och muskler, snyggt som fan att vara kurvig och samtidigt ha lite muskler tycker jag. Men då handlar det ju om att radikalt förändra kroppen. Jag har varit mullig och det är inte så jävla hett. När allt sitter på "rätt" ställe däremot är det en annan sak. Men det vet jag inte hur man fixar :)

WHITEFOLKS
2010-04-22, 09:27
Ja du kan styrketräna på LCHF.

Maskiner går bra det också om man inte vill ge sig på fria vikter.

Numse
2010-04-22, 09:33
Kan man träna styrketräning på den "dieten"

Absolut. Fett och protein är allt du behöver.


Vill börja träna på gym men kan fan inget. Har suttit och läst en hel del här kring träning. Jag undrar om det "räcker" att köra maskiner på gym och inte fria vikter? Är väldigt rädd för att lyfta fel, och då känns det mer säkert med maskiner. Och så funderar jag på hur många set och repetioner är bäst? Har tränat lite på gym tidigare, och då körde jag 12 x 3 har jag för mig.

Jag tycker inte att det räcker, faktiskt. Fria viker är helt enkelt överlägset, och inte alls svårt att lära sig. Be om hjälp angående ett program och sen så kollar du instruktionsvideos på youtube angående övningarna du inte känner till. Om det är något du är osäker på så fråga oss så får du hjälp.
Men visst, man kan bara använda sig av maskiner om man vill det.

Övningar med fria vikter som kan skada dig är exempelvis axelövningar, men där är maskinerna likadana. Om du gör överdrivna rörelser så skadar du mjukdelarna i axlarna exempelvis, något som är väldigt lätt att undvika.
Marklyft skulle var den andra övningen som lätt ger skador, men den behöver du inte ens göra. De flesta andra är relativt ofarliga och lätta att göra rätt.

Tusseliten
2010-04-22, 10:38
Absolut. Fett och protein är allt du behöver.




Jag tycker inte att det räcker, faktiskt. Fria viker är helt enkelt överlägset, och inte alls svårt att lära sig. Be om hjälp angående ett program och sen så kollar du instruktionsvideos på youtube angående övningarna du inte känner till. Om det är något du är osäker på så fråga oss så får du hjälp.
Men visst, man kan bara använda sig av maskiner om man vill det.

Övningar med fria vikter som kan skada dig är exempelvis axelövningar, men där är maskinerna likadana. Om du gör överdrivna rörelser så skadar du mjukdelarna i axlarna exempelvis, något som är väldigt lätt att undvika.
Marklyft skulle var den andra övningen som lätt ger skador, men den behöver du inte ens göra. De flesta andra är relativt ofarliga och lätta att göra rätt.

Hmm ok. Får försöka ge mig på fria vikter. Tycker det är så jäkla jobbigt på gym bara. No offense, men känner mig alltid så utstirrad av killar som är vana styrketränare och så kommer lilla jag in som är helt osäker och nervös och blir ännu mer nervös när jag upplever att alla kollar. Det är säkert bara i mitt huvud som med allt annat :em: Låter som att jag tror att världen kretsar kring mig, men det är ett vanligt tankesätt för en socialfobiker (som jag är.)

Men får försöka jobba med mina tankar.

Tänkte i vilket fall som helst försöka börja utsätta mig rätt snart, först med maskiner och sen när jag känner mig mer modig ge mig på fria vikter. :)

Numse
2010-04-22, 10:46
Tänkte i vilket fall som helst försöka börja utsätta mig rätt snart, först med maskiner och sen när jag känner mig mer modig ge mig på fria vikter. :)

Låter som en bra idé. Jag tror att alla känner likadant när de kommer till gymmet för första gången, eller första gången efter ett långt uppehåll. Det tog en månad för mig innan jag började känna mig mer säker på gymmet. Sen när man väl kommer igång, är säker på vad man sysslar med och är mer nöjd över hur man ser ut så börjar man istället uppskatta blickarna man får ifrån andra. Kämpa för att nå dit, då är gymmet underbart :)

lina03
2010-04-22, 11:06
Hmm ok. Får försöka ge mig på fria vikter. Tycker det är så jäkla jobbigt på gym bara. No offense, men känner mig alltid så utstirrad av killar som är vana styrketränare och så kommer lilla jag in som är helt osäker och nervös och blir ännu mer nervös när jag upplever att alla kollar. Det är säkert bara i mitt huvud som med allt annat :em: Låter som att jag tror att världen kretsar kring mig, men det är ett vanligt tankesätt för en socialfobiker (som jag är.)

Men får försöka jobba med mina tankar.

Tänkte i vilket fall som helst försöka börja utsätta mig rätt snart, först med maskiner och sen när jag känner mig mer modig ge mig på fria vikter. :)


Sådär tänker alla mina tjejkompisar också och tränar därför inte styrketräning. Låter ju rätt löjligt egentligen :) Jag tyckte också det var jobbigt i början, men jag bestämde mig för att strunta i det och fokusera på mig själv istället för allt runt omkring. Alla är så upptagna av sig själva ändå! Lite lättare när man har ett program att gå efter, då vet man vad man ska göra och behöver inte känna sig helt vilsen.

Morty
2010-04-22, 11:20
Min tjej är likadan om gymmet (och överarmarna, wut). Hon är helt övertygad om att största biffen ska lyfta 6-700 kilo i mark, vråla högt, sen stirra ut henne och sedan säga "Men stumpan, vad gör du här inne? Aerobics är där borta ->".

Hon vågar iofs köra ibland, hittils har hennes skräck inte inträffat.

Lite skivstång och mycket träning på självkänslan kan hjälpa.

BobaFett
2010-04-22, 11:25
Hmm ok. Får försöka ge mig på fria vikter. Tycker det är så jäkla jobbigt på gym bara. No offense, men känner mig alltid så utstirrad av killar som är vana styrketränare och så kommer lilla jag in som är helt osäker och nervös och blir ännu mer nervös när jag upplever att alla kollar.

De killarna tittar på dig men inte av samma anledning som du tror :)

De lägger förmodligen lite extra vikt på stången för att visa hur starka de är när du kommer in. Vanligt alfahannebeteende :D

Det är absolut ingen som tittar på om du är vältränad eller inte, det är bara att köra på. I stället för att bli nervös, fråga nån om de kan hjälpa dig med det som du är osäker på. Folk på gymmet är oftast väldigt hjälpsamma vilket är ganska förvånadsvärt, det enda stället egentligen då det är så, det är inte som på en buss t.ex. haha :thumbup: