handdator

Visa fullständig version : Sloowcarbs


Laan
2003-10-05, 08:51
Nu är det så, att jag tänkte köpa fairings sloowcarbs för att blanda i protte drink före träning osv... men innan jag skulle beställa så såg jag att den smakade citron...
går riktigt dåligt ihop med choklad å jordgubb :( .

Någon som vet en liknande naturell produkt??

Spike
2003-10-05, 09:59
Drick dom varförsig då ;)

z_bumbi
2003-10-05, 11:52
Laan: Fruktsocker finns på de flesta matvaruaffärer... eller så käkar du bara en eller flera frukter till drinken.

Pez
2003-10-05, 12:09
Originally posted by Laan
Nu är det så, att jag tänkte köpa fairings sloowcarbs för att blanda i protte drink före träning osv... men innan jag skulle beställa så såg jag att den smakade citron...
går riktigt dåligt ihop med choklad å jordgubb :( .

Någon som vet en liknande naturell produkt??

Nej nej nej.. den smakar faktiskt utmärkt blandat med jordgubb. De som provat blir glatt överraskade... :thumbup:

Choklad däremot kan jag tänka mig är vidrigt. :D

/pez

gasoliner
2003-10-05, 12:26
Nejdå Pez!

smakar utmärkt faktiskt,även med RR.. :cheers:

Laan
2003-10-05, 12:32
Är det bara fruktsocker???

(funderar lite på vitargo pure också..)

bra med svar änsålänge!

Fairing
2003-10-05, 13:01
Sloow Carbs innehåller följande i fallande skala: Fruktos , Maltodextrin , Citronsyra , Natriumklorid , Natriumfosfat , Kaliumcitrate , Kaliumfosfat.

Vid 6% lösning är drycken Hypoton .

Passar bra att blanda med dom flesta smaker:hbang:

Haggstar
2003-10-05, 13:59
Hypoton = ???

Spike
2003-10-05, 14:09
Flashit ord som används vid försäjning av smaksatt fruktsocker :notme:

Fairing
2003-10-05, 14:50
Hypoton är inget "flashigt" ord:D

Om en näringslösning har lägre osmolalitet än blod så är den hypoton.Destomer hypoton en lösning är desto snabbare lämnar den magsäcken och ner i tarmen där energiupptaget sker.

Lägre osmolalitet än blod = hypopton = irriterar ej mage :thumbup:

Käkar ni bara fruktsocker så kan risken finnas att man får magknip och dyl. Fördelningen mellan Fruktos & maltodextrin i Sloow Carbs är väl i det närmsta perfekt för att vara så skonsam för magen som möjligt.

/Lasse

MunsöHustla
2003-10-05, 19:49
Hur snabba är "slowcarbs"?, pris? Kan vara skönt att slippa ta med mackor till skolan ibland...

King Grub
2003-10-05, 20:12
Originally posted by MunsöHustla
Hur snabba är "slowcarbs"?, pris? Kan vara skönt att slippa ta med mackor till skolan ibland...

GI 53.

Haggstar
2003-10-07, 16:05
Originally posted by Fairing
Hypoton är inget "flashigt" ord:D

Om en näringslösning har lägre osmolalitet än blod så är den hypoton.Destomer hypoton en lösning är desto snabbare lämnar den magsäcken och ner i tarmen där energiupptaget sker.

Lägre osmolalitet än blod = hypopton = irriterar ej mage :thumbup:

Käkar ni bara fruktsocker så kan risken finnas att man får magknip och dyl. Fördelningen mellan Fruktos & maltodextrin i Sloow Carbs är väl i det närmsta perfekt för att vara så skonsam för magen som möjligt.

/Lasse

Okej, men då kom ett till sånt där knepigt ord in i bilden!!
Osmolalitet = ??

:notme:

Sverker
2003-10-07, 19:01
Osmolalitet = ?? = hur mycket vatten drycken/pulvret drar till sig och håller kvar.


Osmolalitet = ?? Är beroende av hur mycket salter och hur mycket enkla sockerarter som är med.

Har en dryck hög osmolalitet ( mycket socker och salt ) kommer den att dra till sig vatten från magsäcken och sänka tömningshastigheten från magen ned till tarmarna.



Har den låg osmolalitet kommer den inte att bry sig om vattnet i magsäcken utan snabbt komma vidare ned i tarmarna.

Nästa effekt nere i tarmarna blir att drycken kan dra till sig vatten från blodet ut i tarmarna. Det är först när man tagit upp sockret till blodet som vattnet kommer tillbaka.

Långa kedjor av kolhydrat som stärkelse eller maltodextrin har inte lika stark osmolalitet utan kommer snabbt ned i tarmarna.

Någon som hängde med


:confused:

Fairing
2003-10-08, 18:02
Pedagogiskt Sverker....pedagogiskt :thumbup:

Nitrometan
2003-10-09, 19:49
Jag visste att det var bra med sloow carbs i drinkarna! :D

Metal_boy_
2004-01-22, 02:27
Originally posted by Nitrometan
Jag visste att det var bra med sloow carbs i drinkarna! :D

inte jag heller så då ä det bra med måltidsersättare som återhämtningsdrink hehe bäst jag köper i diet pro från Star

Pez
2004-01-22, 02:52
Originally posted by Metal_boy_


inte jag heller så då ä det bra med måltidsersättare som återhämtningsdrink hehe bäst jag köper i diet pro från Star

Snart ska vi välja ut en testgrupp för ett betatest av det nya kollo-alkolåset, principen är som ett vanligt alkolås - allt fyllekörande av brädan förhindras och inga olyckor av liknande art som denna lilla inläggsspya behöver ske i framtiden.

Vad jag skulle komma till - ring inte oss, vi ringer dig.

PS. fattar nån vad det är han skrivit/menar med ovanstående inlägg? :confused:

/pez :smokin:

muskelbyggarn
2004-01-22, 07:56
Pezen, det är nästan tvångsomhändertagning på sådana inlägg, tror inte det har att göra med alkoholpåverkan utan att alla inte är hemma, de flesta verkar vara ute på grönbete :D


Vänl,,,
tobbe