handdator

Visa fullständig version : Superpump 250 Lågt blodtryck.


Granlund
2010-04-21, 17:12
Tja jag har precis fått hem mitt pre workout preparat Superpump 250. Jag använde det för första gången idag ca 30-40 min innan träning som det stod på burken. Jag doserade ca 30 g vilket är 10 g mer än rekommenderat intag vid första dosering.
Dagens pass var ben och efter bara ett par övningar så kände jag att jag fick lågt blodtryck efter varje set blev blek i ansiktet och kände mig halvt svimfärdig vilket var ganska obehagligt.
Är det någon som har haft liknande känslor vid användning av superpump 250?
Om det fortsätter bör jag kolla upp det hos en doktor eller dylikt?

Sverker
2010-04-21, 17:21
Skulle argininen i produkten öppna upp blodkärlen så mycket att blodtrycket blir lågt trots träning ?
Finns det inget koffein med som kan skynda på hjärtat ? Borde hjälpa annars.

Granlund
2010-04-21, 17:35
hmm på beskrivningen till superpump 250 står det:
Undvik att använda andra produkter för uppiggande ändamål tillsammans med SuperPump250™. Även om dramatiska effekter kommer märkas av redan första träningspasset, SuperPump250™ skall användas varje dag för att den fulla effekten av otrolig pump, muskelökning, styrkeökning och fettförbrännande egenskaper. Om produkten tas tillsammans med ett bra träningsprogram och en kost som innehåller mycket protein och kolhydrater, kan SuperPump250™ hjälpa tränande med sina mål med ökningar i styrka och massa.

I varningstexten står det
Före användning rådgör med läkare, speciellt om du har befintliga medicinska problem eller haft (inte bara innefattande): lågt eller högt blodtryck, hjärtsjukdom, leversjukdom, sjukdom på sköldkörteln, diabetes, sjukdom av Psykologisk karaktär, astma, perniciös anemi, ångest, depression, epilepsi, stroke.

Så min nästa fråga bör jag söka upp läkare eftersom jag kände av lågt blodtryck vid passet?
I det första stycket stod det att jag inte bör använda mig utav uppiggande preparat samtidigt som superpump 250 så extra koffein lär inte vara någon ide att ta tillsammans med det här.

GainoMax
2010-04-21, 18:00
Jag körde flera burkar i somras och jag började självklart med max dosen direkt vilket resulterade i att de första 1-3 passen fick jag huvudvärk innan jag vande mig.

sänk dosen eller fortsätt så löser det sig nog tillslut.

Granlund
2010-04-21, 18:04
Japp det får bli så jag sänker dosen och ser hur det känns.