handdator

Visa fullständig version : Ute å cyklar?


Lella
2002-06-17, 06:11
Eftersom det är så snablarns varmt hela tiden orkar jag inte följa inte min deffkost som planerat.. tänkte att jag skulle se till att få i mig massor med protein så löser det sig ändå tänkte jag. :rolleyes:

Käkar sedan 1 ½ vecka på ett ungefär såhär:
Halv protec, koffein.
Morgonprommis.
Gröt på hälften havregryn, hälften krossade linfrön, äggviteomelett (3 ägg),minimjölk vitaminpiller, fiskolja.
Lunch:400 g fisk (torsk, sej el likn) el kyckling, ½ dl okokta linser (kokar, ja..), grönsaker.
Mellis:kesella+päron el äpple.
Middag:Ett par burkar tonfisk, grönsaker, minimjölk.
Träning:styrka+30 min förbränning.
Stor Protec + banan.
Kvällsmål: Protein i form av fisk, fågel eller Protec.

Ligger på 2000 kcal +.
Har en ätardag per vecka då jag äter vad jag vill, oftast mkt protein då med men massor med frukt och bröd som jag älskar.

Nu är inte jag så kunnig inom näringslära :( , men jag tycker det fungerar bra - tappar sakta och jag upplevde tidigare (när jag åt lite mindre protein, har bytt ut lite kollisar mot protein nu alltså) muskelförlust men nu känns det bättre. Vet inte om det VAR så eller bara min fantasi.. Har inte behövt gå ner på vikterna än när jag tränar.

Nu såg jag nåt inlägg på kosttillskottssidan om ketodiet och det liknade det jag pysslar med. Kände då att det lät för avancerat för mig, finns det några risker med att äta som jag gör nu? :confused:

Det känns ju bra - kan jag fortsätta? Hur länge?

Tänkte bara kolla så att jag inte får någon brist eller nåt.. :)

The Dwag
2002-06-17, 08:15
Risker vet jag väl inte !

- Ät antioxidanter "Oxyguard eller liknande"
- Drick mycket vatten.

Sen får man väl använda huvudet lite...hur känner du dig på Dieten mm..? Mår du bra så är det väl bara att köra vidare!

Gillar din middag
-Några burkar tonfisk "mums" ;) :D

Lella
2002-06-17, 08:28
Känner mig.. hmm.. lite lugnare än vanligt? KAN ju vara att skolan är över också... ;)

Men det känns nästan som en avstressande kost också.. idisslar som värsta kossan.. :D Är lugn å fin å njuter av sommarn typ.. Tycker att konditionsträningen är ovanligt skön, kommer lätt in i "andra andningen" eller vad det heter.

Om det är dieten eller sommarn som får mig att känna mig harmonisk å må bra ska jag låta vara osagt, mår fiint å det är väl huvudsaken! :D Vatten häller jag i mig å förlorar massor också. Försöker dricka 4 liter för jag svettas som sjutton.

När det gäller tonfisken ÄR det ju rätt gott, det jag inte är så förtjust i är morgongröten som smakar mer linfrön än havregryn - sitter å kämpar i mig nu. Men linfrön är ju fett å höjer kcal, tappade för fort i början.

Finns väl bara ett problem med maten, lite väl dyrt. Men det är jag värd! :)

[ 17 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

The Dwag
2002-06-17, 08:57
Jappz man kan inte köra en Formel 1 på låg oktanigt bränsle... samma sak med kroppen !

Det kostar att bygga ;) :D