handdator

Visa fullständig version : Några benders här?


David_wigren
2010-04-21, 13:37
Hallå. Jag vet att det finns relativt många som tränar grepp här på kolo. Tänkte se om det fanns några här som sysslar med bending som träningsform. Antingen som kompliment till den "vanliga" träningen. Eller som jag då gör att helhjärtat syssla med bendingen, medan all "vanlig" träning gör jag som kompliment till bendingen.
Med bending så menar jag att man böjer spik, rundstång, hästskor osv.

Tog en bild av det som jag hittade liggandes i närheten för att bättre illustrera vad jag menar.
http://i41.tinypic.com/iw4yo8.jpg

Alter ego
2010-04-21, 13:44
Ja det finns då träningsformer för alla. xD Strongt böjt! (jag var inne före dåliga ordvitsar)

David_wigren
2010-04-21, 13:52
Ja det finns då träningsformer för alla. xD Strongt böjt! (jag var inne före dåliga ordvitsar)

Ja, jag böjer mycket hellre än att lyfta vikter, det är så tungt med vikter:D

Mineur
2010-04-21, 13:54
satan kan inte vara det lättaste att göra den där "skruven" på ena spiken! ;o

inte för att ngn ser direkt lätt ut men ;)

TheOne1994
2010-04-21, 13:56
Imponerade !!!

Snygga är dom oxå !

Alter ego
2010-04-21, 14:01
Jag kan tänka mig att benders är sådana som river itu telefonkataloger som partytrick. Brukar du göra det David? :)

Eriic
2010-04-21, 14:03
1:a skruven ser ju sjuk ut. Bra böjt!

Ungrim
2010-04-21, 14:09
ha ha, kom å tänka på reklamfilmen med magnus samuelsson när han står i köket och böjer sönder allt han kommer över...


Snygga Böjar!

David_wigren
2010-04-21, 14:09
satan kan inte vara det lättaste att göra den där "skruven" på ena spiken! ;o

inte för att ngn ser direkt lätt ut men ;)
Tackar. Jo det blir rätt teknisk när man ska försöka forma dom sådär. Normalt sett så brukar jag nöja mig med att bara böja dem till ett "U". Och när jag väl har böjt en spik, så går jag över till nästa som är svårare, och nästa, och nästa, så man progressivt blir bättre med tiden.
Imponerade !!!

Snygga är dom oxå !
Tack tack. Alltid sjysst med en trofé efteråt. Det är en fördel med bendingen. Man skulle ju inte kunna sno hem bänken med vikterna på så fort man persar i bänk på gymmet. Eller jo kan, kan man ju alltid, om man ger sig fan på att sno hem bänken. Men det uppskattas nog inte.
Jag kan tänka mig att benders är sådana som river itu telefonkataloger som partytrick. Brukar du göra det David? :)
Det har hänt. När den senaste telefonkatalogen kom så tog jag två st av örebros telefonkataloger på varandra och rev dem samtidigt. Fast det tog någon minut och var lite bökigt.
Men det är ett coolt party trick, som de flesta nog kan göra om de pluggar på tekniken. Kanske inte 2 st samtidigt men 1 iaf.

David_wigren
2010-04-21, 14:11
1:a skruven ser ju sjuk ut. Bra böjt!
Tackar
ha ha, kom å tänka på reklamfilmen med magnus samuelsson när han står i köket och böjer sönder allt han kommer över...


Snygga Böjar!

Haha, jo ana att jag uppmärksammade den reklamen. Bör tilläggas att jag oftast använder skydd i form av mocka läder när jag böjer. Än att bara plocka upp saker o böja dem "o-hej, o-hej"

TheOne1994
2010-04-21, 14:25
Tackar


Haha, jo ana att jag uppmärksammade den reklamen. Bör tilläggas att jag oftast använder skydd i form av mocka läder när jag böjer. Än att bara plocka upp saker o böja dem "o-hej, o-hej"

man blir slut enbart av att titta på filmen :) ser sjukt jobbigt ut !

detta var något jag aldrig sett förut , du gjorde nästan min dag idag....:)

Pelle

JimmyJoe
2010-04-21, 14:28
haha, skruvat

Doctor Snuggles
2010-04-21, 14:32
Jag brukade. Flera år sedan så jag har ingen närmre koll längre på progressionen i spikar/stål, men från vad jag såg på youtuben så ligger du mil framför vad jag någonsin låg.
Du kör överhandstekniken också, ser jag. Minns inte själv om jag var starkare där eller i reverse grip.
Antar du hängt en del på gripboard? ;)

Gorilla
2010-04-21, 14:33
Gänget i Löddeköpinge håller på en del med bending av diverse spikar och stänger. De har t.o.m. med bending när de anordnar tävlingar. Jag har en näve av deras stänger, men kan inte rubba dem det minsta.

Ungrim
2010-04-21, 14:36
Själv har jag varit sugen på att testa men inte vågat, För är det lika beroendeframkallande som att träna med grippers så kommer jag inte ha något tid över för Sl träning ;)

Doctor Snuggles
2010-04-21, 14:42
Själv har jag varit sugen på att testa men inte vågat, För är det lika beroendeframkallande som att träna med grippers så kommer jag inte ha något tid över för Sl träning ;)

Det är mer beroendeframkallande. Det finns en pervers njutning i att se det böjda stålet framför sig. ;)
Men som tur är så behöver man inte dedikera sammanhängande tid till det; jag brukade göra det hemma på kvällarna, emellan alla andra bestyr.

feyin
2010-04-21, 14:56
Min farfar var duktig på sånt där, med ingen styrketräning alls i bagaget. Jävligt roligt med sånt här, ska börja nöta för att klara bända en hästsko jag också.

David_wigren
2010-04-21, 15:09
Ja jag e nog lite av en stammis på gripboard och steelbenders.org
Jag har mest utvecklat överhandstekniken, även om jag började med reverse och underhandstekniken. Överhandstekniken är helt enkelt mer effektiv.

Gällande hästskor så finns de i alla storlekar och tjocklekar. Finns hästskor som alla friska män och starka kvinnor bör klara av. O det finns hästskor som du glatt kan hänga en lastbil på utan att den rubbas.

Löddeköping med Martin o Arne har jag hört. Hade till och med tänkt o vara med för ett par år sen när jag tränade greppet hårdare än vad jag gör nu.

Så länge som man inte gör det överdrivet så kan man böja samtidigt som man tränar SL. Känner flera som tävlar i SL och böjer, som förespråkar att böja medans man kör marklyft.

Jense
2010-04-21, 17:00
Hallå där, jag har sysslar lite på bending, då som träning inför grepptävlingarna i lödde. Jag har väl egentligen aldrig lustböjt, kanske en fast nyckel eller två, kanske ett armeringsjärn, några spikar, lite plattjärn, men inget speciellt :) Bending är trevligt när det går bra. jag brukar göra bättre resultat på tävlingar jmf med träningarna. Jag har så in i helvetes ont i handlederna efter tävling. Hade ett spik här hemma som var enormt, som jag knäckte förra veckan när jag provbockade.

Lucipha
2010-04-21, 17:12
Kul! Kanske måste beställa några yellow och bluenails. Har en rednail liggandes någonstans, men den känns ungefär lika samarbetsvillig som en coc#4

David_wigren
2010-04-22, 20:35
Hallå där, jag har sysslar lite på bending, då som träning inför grepptävlingarna i lödde. Jag har väl egentligen aldrig lustböjt, kanske en fast nyckel eller två, kanske ett armeringsjärn, några spikar, lite plattjärn, men inget speciellt :) Bending är trevligt när det går bra. jag brukar göra bättre resultat på tävlingar jmf med träningarna. Jag har så in i helvetes ont i handlederna efter tävling. Hade ett spik här hemma som var enormt, som jag knäckte förra veckan när jag provbockade.

Jo, jag upplever så oxå. Speciellt med DU/underhandsfattning, det brukar kunna bli ganska obehagligt när man inte hunnit bli van med det.

Luciphia, en red nail är betydligt lättare att uppnå än en coc4. Eller nja det beror nog på vilken teknik man använder. Med underhandsfattning som jag nämnde nyss så är det nog rätt svårt, men fullt möjligt om man ger sig fan för det.

Doctor Snuggles
2010-04-22, 20:49
JA, det är måånga fler som böjt en red nail än en cuk4. Möjligt att en några cm nedhyvlad red är motsvarande.

David_wigren
2010-04-22, 21:01
JA, det är måånga fler som böjt en red nail än en cuk4. Möjligt att en några cm nedhyvlad red är motsvarande.

omöjligt o jämföra såklart. Men jag skulle jag vara tvungen o tippa så vill jag påstå att en 10-11cm lång red nail böjd med smala läder skydd eller ironmind pads skulle motsvara en coc4. En vanlig red nail är ca 18 cm.

Mart|n
2010-04-22, 21:09
Vatusan David! Har du letat dit hit här också? Eller är det det årliga besöket? :)

Erazor
2010-04-22, 21:09
Ruskigt imponerade! =)

David_wigren
2010-04-23, 14:31
Martin, jag hittade hit för ett tag sen. Men det e först nu egentligen som jag blev intresserad av att kolla runt, då jag har uppmärksammat ett ökat svenskt intresse på andra forum.
Det verkar finnas betydligt fler svenskar som håller på med det än vad jag först trodde

Doctor Snuggles
2010-04-23, 16:49
Ngn borde göra en svensk sida med info om det stål som finns i sverige, progression osv...