handdator

Visa fullständig version : Rage och Kampsport


Hymer
2010-04-21, 09:10
Tja,

Jag tränar 6 pass mma träning i veckan. Blir 2h varje gång. Tänkte att jag skulle prova rage till det. Bror min kör "crack" vilket jag tycker funkar super men det är ju alltid kul att prova nått nytt.

Det jag blir lite fundersam på är den höga koffeinhalten. Jag har fått för mig att det kan vara farligt att träna med mycket koffein när man får upp en galen hög puls. Rätt eller fel? Eller ska jag satsa på KCG? Kan ju även tillägga att jag är en stor kaffe drickare och har inga problem med mycket koffein.

Nixon
2010-04-21, 09:27
Kan ju bli rätt jobbigt att träna med pumpen man får av Rage så jag hade nog kört KCG utav dom två.

Ang. koffeinet så ingen aning.

Ashenshugar777
2010-04-21, 09:38
Jag skulle undvika rage om jag var du. Många (Mig själv inkluderat) upplever en viss laxerande effekt. Och att bli extremt bajsnödig på ett mma pass är kanske inte det roligaste man kan bli :)

Granlund
2010-04-21, 17:14
Jag skulle undvika rage om jag var du. Många (Mig själv inkluderat) upplever en viss laxerande effekt. Och att bli extremt bajsnödig på ett mma pass är kanske inte det roligaste man kan bli :)

Är det inte så att i början kan man uppleva en laxerande effekt för att kroppen inte är van vid preparatet men med tiden så försvinner det?
eller är jag helt ute och cyklar?

toto2009
2010-04-23, 21:37
Är det inte så att i början kan man uppleva en laxerande effekt för att kroppen inte är van vid preparatet men med tiden så försvinner det?
eller är jag helt ute och cyklar?

Dom flesta läkemedel som ibland har biverkningar att man blir lös i magen brukar gå över efter ett tag. Dock har jag kört olika PWOS kanske under 6månaders tid och inte fan har det blivit bättre :D

Rahf
2010-04-25, 03:12
Tja,

Jag tränar 6 pass mma träning i veckan. Blir 2h varje gång. Tänkte att jag skulle prova rage till det. Bror min kör "crack" vilket jag tycker funkar super men det är ju alltid kul att prova nått nytt.

Det jag blir lite fundersam på är den höga koffeinhalten. Jag har fått för mig att det kan vara farligt att träna med mycket koffein när man får upp en galen hög puls. Rätt eller fel? Eller ska jag satsa på KCG? Kan ju även tillägga att jag är en stor kaffe drickare och har inga problem med mycket koffein.

Så länge du inte överdoserar koffeinet, med kallsvettningar och ångest som följd, så borde du klara dig bra. Koffein höjer vilopulsen, inte arbetspulsen.

Var aktsam dock, vissa tycker att Rage är ofördelaktigt under kampsportsträning. Som Nixon säger, man får pump i axlarna och blir trött i stående guard. Ha detta i åtanke.

Jorgen
2010-04-25, 07:40
Var aktsam dock, vissa tycker att Rage är ofördelaktigt under kampsportsträning. Som Nixon säger, man får pump i axlarna och blir trött i stående guard. Ha detta i åtanke.
:thumbup: http://www.kolozzeum.com/images/kcg.jpg

Rahf
2010-04-25, 21:12
:thumbup: http://www.kolozzeum.com/images/kcg.jpg

Jåk veel hå oppeegande oxo!

Rage funkade dugligt för mig när jag körde thaiboxning.

Jorgen
2010-04-26, 16:08
Jåk veel hå oppeegande oxo!

Rage funkade dugligt för mig när jag körde thaiboxning.

Ta koffein till då?