handdator

Visa fullständig version : ätardagar??


vwfanatiker
2003-10-04, 21:59
har sett att en del skriver att dom äter vissa grejer under sina ätardagar tänkte bara fråga vad som menas med ätardagar??




//henke

Action
2003-10-04, 22:49
Originally posted by vwfanatiker
har sett att en del skriver att dom äter vissa grejer under sina ätardagar tänkte bara fråga vad som menas med ätardagar??




//henke

Ätardag är något man lägger in under en diet. Man ligger lågt i kalorier under tex 6 av veckans dagar. Den 7:e äter man mycket mera mat. Vad man äter är som du märkt olika. Själv stoppar jag i mig mängder av allt möjligt onyttigt... :D

Mestadels är det psykologiskt för att tycka att en diet är lättare. Dessutom så ger det mycket energi till kroppen påföljande dagar. Själv tycker jag det känns som om förbränningen ökar dagarna efteråt. Kan ju bero på det ökade energitillskottet, men det finns visst inget vetenskapligt bevis för det... Gott e det iaf...

Hoppas det gav svar på frågan..

vwfanatiker
2003-10-04, 22:53
oki tack då förstår jag....



//henke

vwfanatiker
2004-01-07, 13:30
är det bara att vräka i sig mcdonald och pizza osv? bör man ha ätar dagar eller går det lika bra utan? när ska man börja lägga in ätardagar direkt första veckan eller ska man vänta ett par veckor?
hur bör man äta dagen efter?


mvh

King Grub
2004-01-07, 13:36
Originally posted by vwfanatiker
är det bara att vräka i sig mcdonald och pizza osv? bör man ha ätar dagar eller går det lika bra utan? när ska man börja lägga in ätardagar direkt första veckan eller ska man vänta ett par veckor?
hur bör man äta dagen efter?


mvh

Visst kan du tokbulka på allt du ser. The seefood diet. ;) Det är naturligtvis bättre att äta mycket av bra mat, i träningshänseende, och unna sig något man är sugen på utöver det, t ex ett par pizzor och en Big Pak glass eller liknande. Men många vräker i sig vad som helst, och de överlever ändå. ;)

Jag tror jag ätit 30 pannkakor med smör och lönnsirap till frukost en gång. :D

Personligen tycker jag var 10:e till vad 14:e dag under en diet är lagom. Att ha ätardag en gång i veckan är definitivt mentalt mer än något annat.

Dagen efter kan du snåla in på kolhydraterna. Det lär inte behövas lagras in mycket mer direkt efter. Och antagligen känns det bara skönt att inte trycka för mycket dagen efter en rejäl svullardag heller.

Jag tror jag ätit 15000 kcal som mest på en dag, men det är jag långt ifrån bäst med. Eller värst, kanske. :D

vwfanatiker
2004-01-07, 13:43
Originally posted by King Grub


Visst kan du tokbulka på allt du ser. The seefood diet. ;) Det är naturligtvis bättre att äta mycket av bra mat, i träningshänseende, och unna sig något man är sugen på utöver det, t ex ett par pizzor och en Big Pak glass eller liknande. Men många vräker i sig vad som helst, och de överlever ändå. ;)

Jag tror jag ätit 30 pannkakor med smör och lönnsirap till frukost en gång. :D

Personligen tycker jag var 10:e till vad 14:e dag under en diet är lagom. Att ha ätardag en gång i veckan är definitivt mentalt mer än något annat.

Dagen efter kan du snåla in på kolhydraterna. Det lär inte behövas lagras in mycket mer direkt efter. Och antagligen känns det bara skönt att inte trycka för mycket dagen efter en rejäl svullardag heller.

Jag tror jag ätit 15000 kcal som mest på en dag, men det är jag långt ifrån bäst med. Eller värst, kanske. :D


hehe oki tack, om ca 10 dagar då tar jag min första ätardag, ser redan fram i mot det...
15000 kalorier är rätt skappligt det.



mvh

Action
2004-01-07, 14:04
Originally posted by vwfanatiker



hehe oki tack, om ca 10 dagar då tar jag min första ätardag, ser redan fram i mot det...
15000 kalorier är rätt skappligt det.



mvh

Jag har nu snart dietat i 12 dagar och den 13:e blir min första ätardag är det tänkt. Men det är inte helt säkert att det blir så. Eventuellt ökar jag bara på de måltider jag redan äter en normal dietdag för att få lite extra energi. Kanske stoppar in lite cashewnötter etc.

tidigare är har jag haft grymma ätardagar med upp till 20.000 kalorier på en dag. Finns väl risk för att det blir så i år också. Det får tiden utvisa. Men inledningsvis tänkte jag ta det lite lugnt.

Lycka till med dieten!

ivandrago
2004-01-07, 14:53
Ett tips är att ta det väldigt lugnt med ätardagarna i början och vänta tills du verkligen känner att du måste äta lite extra. För de flesta spårar ätardagarna ur efter en tids dietande. Det är kroppens naturliga reaktion när den svälter: att äta allt sött och fett den kommer över.

kharon
2004-01-07, 15:02
Jag har tänkt försöka hålla mig ifrån ätardagar så länge det går, i den bemärkelsen att jag svullar i mig vadsomhelst hur mycket som helst (seefood-diet :D ).

Lite chips och nån bit godis kan jag ta på helgerna om jag är på fest/med tjejen om hon har köpt sånt. Men jag har tänkt försöka köra utan så länge som möjligt..

Men jag gissar att det blir att unleash the fury så småningom, speciellt nu då jag kom att tänka på denna tråd som jag startade för en tid sedan...
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=15912&highlight=godaste

(de flesta svar i den, utom det allra första, knäcker vem som helst på deff...)

DTH
2004-01-07, 17:54
Men går man inte upp i vikt om man tex dricker 5 liter olivolja var 14 dag? :-)

Castro
2004-01-08, 08:43
Under min förra diet visste jag inte att det fanns något som hette ätardagar ens en gång och jag klarade mig således utan dem, men nu när man vet vad det är kommer det bli svårare. Skall dock försöka klara mig utan dem så långt jag känner att jag det går. Efter drygt 2 veckors dietande på cirka 2300 kcal och inget socker så långt ögat kan nå känner jag fortfarande inget behov av det.

kharon
2004-01-08, 10:33
Originally posted by Castro
Under min förra diet visste jag inte att det fanns något som hette ätardagar ens en gång och jag klarade mig således utan dem, men nu när man vet vad det är kommer det bli svårare. Skall dock försöka klara mig utan dem så långt jag känner att jag det går. Efter drygt 2 veckors dietande på cirka 2300 kcal och inget socker så långt ögat kan nå känner jag fortfarande inget behov av det.

Kom igen Castro, you know you want it...
Unna dig en pizza nu, du har varit så duktig redan! Lite choklad hit eller dit, va? En bulle och kaka gör ingen skada!
Känn efter, du behöver något sött och gott nu!

mooaaahahahaa!! :D
:thefinger

vwfanatiker
2004-01-25, 14:31
ska man minsta kalori intaget för hela dagen efter en ätardag? jag ligger på ca 2600 kcal i vanliga fall. men i går åt jag så jag höl på att spricka... :eating:
ja så ska jag äta mindre idag då för man skulle ju dra ner på kolhydraterna eller ska jag då i stället öka på portein och fett så jag ändå kommer upp i 2600kcal??



mvh

King Grub
2004-01-25, 15:13
Det finns inga måsten. Antagligen har du fått i dig så mycket kolhydrater i går att du inte behöver ytterligare glykogeninlagring idag, så visst kan du dra ner på både kolhydrater och kilokalorier om du vill. Det kan till och med vara skönt att inte bubba i sig så mycket dagen efter man ätit sig späckfylld. Du kan lägga dig lite lägre än vanligt energimässigt, men det händer inget otäckt om du inte gör det heller.