handdator

Visa fullständig version : [REQ] Studie om mäns stress samband och vackra kvinnor


Inge Enveten
2010-04-20, 19:54
Ja som rubriken lyder så letar jag efter en studie som behandlade ämnet angående mäns stress samt sambandet om hur den minskade när de fick samtala med vackra kvinnor. Minns att jag läste denna i metro men det var ett tag sedan. Har googlat och kan inte finna...

Zakath
2010-04-20, 20:01
Kan tipsa om att det står en del om det och relaterade ämnen i valfri grundläggande psykologibok, kolla i kapitlen om attraktion/relationer. :)

Inge Enveten
2010-04-20, 21:09
Tack för tipset *BUMP*

Scorpionida
2010-04-20, 21:32
vad är sambandet med fula käringar då?

Granatgiraffen
2010-04-20, 21:37
vad är sambandet med fula käringar då?

Män blir stressade av spontankräkningar.

Loyndomsriss
2010-04-20, 21:37
Inte just stress men en studie:

http://blogs.discovermagazine.com/discoblog/2010/03/30/ncbi-rofl-the-presence-of-an-attractive-woman-elevates-testosterone-and-physical-risk-taking-in-young-men/

r3mpuh
2010-04-20, 22:38
SEVU-YLpM8A

Ashenshugar777
2010-04-20, 22:45
SEVU-YLpM8A

Världens bästa video xD

Wille005
2010-04-20, 22:53
Grymt skön r3mpuh, förvånad att man inte sett den tidigare! :D

stevebc
2010-04-21, 01:02
Så coolt! Precis som jag alltid trott! Ändrade min skrivbordsbakgrund till en vacker madame för några dagar sen, och min biceps har redan växt 2 cm. Testo, here we go!

Inge Enveten
2010-04-21, 08:22
Så coolt! Precis som jag alltid trott! Ändrade min skrivbordsbakgrund till en vacker madame för några dagar sen, och min biceps har redan växt 2 cm. Testo, here we go!

Har du råkat skriva i fel tråd?

hahavaffan
2010-04-21, 08:56
Har du råkat skriva i fel tråd?Har du råkat strunta i att läsa tråden? :thumbup:

stevebc
2010-04-21, 12:26
Har du råkat skriva i fel tråd?Jag är faktiskt halvt seriös. Jag tror det har en effekt att omgärda sig runt kvinnor som man attraheras och att vara "tänd", att det tillfälligt eller ej höjer testonivån.

För att ta ett litet löjligt exempel tror jag att män som har sex väldigt ofta med kvinnor har högre testonivåer än munkar i celibat.

Nitrometan
2010-04-21, 12:33
För att ta ett litet löjligt exempel tror jag att män som har sex väldigt ofta med kvinnor har högre testonivåer än munkar i celibat.
Känns rimligt på nån nivå. Men vad klassar du som ofta här?

När man har undersökt testonivåerna på avhållssamma män så har man märkt att de stiger under några dagar för att nå en topp efter 8 dagar, sen återgår de till basnivåer. För att stiga igen osv.

Män som har sex med män då? Hur påverkas deras testonivåer?

stevebc
2010-04-21, 13:34
Känns rimligt på nån nivå. Men vad klassar du som ofta här?

När man har undersökt testonivåerna på avhållssamma män så har man märkt att de stiger under några dagar för att nå en topp efter 8 dagar, sen återgår de till basnivåer. För att stiga igen osv.

Män som har sex med män då? Hur påverkas deras testonivåer?Har läst den studien. Det är nog f ö den mest lästa studien av oss kolo-medlemmar.

Vet inte, men, att man liksom kommer i kontakt med sin manliga natur och identifierar sig som man på de olika sätt som vår kultur definierar det. Jag vill minnas att jag läste en studie som visade på ett positivt samband mellan män som gjorde typiskt manliga aktiviteter och högre testonivåer. Sedan orsakssambandet vet jag inte. Var det de manliga aktiviteterna som gav en boost av testosteronet, eller var det de redan manliga männen som sysslade med manliga aktiviteter? :)

Män som har sex med män. Bra fråga. Jag vill ge ett svar här, men jag vågar nog inte. Jag svarar helt enkelt att jag tror "det beror på" och lämnar det där.

edit: svarar ändå. Tänk dig ett fängelse. Att bli tagen i duschen kräver inga testonivåer. Vem som helst kan drabbas av det. Men att som heterosexuell man ha sex med en annan man (=våldta), då krävs det nog ordentliga mängder testosteron innan det ska börja funka. Lite som de där avelshingstarna som ser en brun låda och liksom, blir galna av brunst och man får dra tillbaka dom av all kraft. Tänk oss människor sedan. Om någon hade satt fram en orange låda, säg 1,5*0,5*0,5 framför mig hade jag inte blivit tänd på att sätta på den, men det är kanske bara jag.

Nitrometan
2010-04-21, 14:07
Har läst den studien. Det är nog f ö den mest lästa studien av oss kolo-medlemmar.
Japp. ;)

Vet inte, men, att man liksom kommer i kontakt med sin manliga natur och identifierar sig som man på de olika sätt som vår kultur definierar det. Jag vill minnas att jag läste en studie som visade på ett positivt samband mellan män som gjorde typiskt manliga aktiviteter och högre testonivåer. Sedan orsakssambandet vet jag inte. Var det de manliga aktiviteterna som gav en boost av testosteronet, eller var det de redan manliga männen som sysslade med manliga aktiviteter? :)
Men en sån observation säger ju ingenting. Dels etableras inget orsakssamband. Dels kollade man väl inte testonivåerna innan respektive efter aktiviteterna?

Tänk oss människor sedan. Om någon hade satt fram en orange låda, säg 1,5*0,5*0,5 framför mig hade jag inte blivit tänd på att sätta på den, men det är kanske bara jag.
Orange låda funkar inte för mig. Men testa en rosa så ska du se... :D

Du verkar koppla sexualdrift och testonivåer hårt. Tror du att det finns ett sånt samband?

Edit: Det krävs säkert en viss miniminivå - men därifrån till att mer testo skulle ge starkare sexualdrift verkar steget rätt långt. Från de "rapporter" man kan läsa på diverse forum så verkar effekten snarare bli den motsatta över en viss nivå.

O_Wao
2010-04-21, 14:42
Lite som de där avelshingstarna som ser en brun låda och liksom, blir galna av brunst och man får dra tillbaka dom av all kraft.

Efter som "lådan" luktar brunstigt sto, och det är framförallt är rätt sorts lukter som signalerar brunst hos ston så vill hingsten betäcka. Men att jämföra mäns sexualdrift med hästars är nog lite att skjuta bredvid målet, iom att människor väljer sex på ett helt annat sätt än djur, som ser det som fortplantning.

stevebc
2010-04-21, 15:18
Du verkar koppla sexualdrift och testonivåer hårt. Tror du att det finns ett sånt samband?

Edit: Det krävs säkert en viss miniminivå - men därifrån till att mer testo skulle ge starkare sexualdrift verkar steget rätt långt. Från de "rapporter" man kan läsa på diverse forum så verkar effekten snarare bli den motsatta över en viss nivå.Jaha. Jag trodde effekten var stegrande hela tiden. Dock förstår jag att man kurar och "överdriver" den naturliga nivån så blir det ett helt annat läge pga negativ feedback osv. Trodde testosteron var den allra starkaste faktorn bakom sexdriften.

Efter som "lådan" luktar brunstigt sto, och det är framförallt är rätt sorts lukter som signalerar brunst hos ston så vill hingsten betäcka. Men att jämföra mäns sexualdrift med hästars är nog lite att skjuta bredvid målet, iom att människor väljer sex på ett helt annat sätt än djur, som ser det som fortplantning.Hmm, det är sant. Hur som helst skulle jag inte bli förvånad om djur uppvisar mer muskelmassa, styrka och testosteron än människor, att dessa två faktorer är något som minskat hos dagens homo sapiens de senaste hundra tusen åren.

coxie
2010-04-21, 15:19
Lite som de där avelshingstarna som ser en brun låda och liksom, blir galna av brunst och man får dra tillbaka dom av all kraft. Tänk oss människor sedan. Om någon hade satt fram en orange låda, säg 1,5*0,5*0,5 framför mig hade jag inte blivit tänd på att sätta på den, men det är kanske bara jag.

Vad sägs om en grön låda?

http://whatladder.files.wordpress.com/2009/10/yoda_fleshlight.jpg

stevebc
2010-04-21, 15:28
I'd hit it.

Inge Enveten
2010-04-21, 16:05
Har du råkat strunta i att läsa tråden? :thumbup:

Jag förstår inte relevansen i din frågeställning

Yllegarn
2010-04-21, 16:44
Världens bästa video xD

Regn, stress, sjuk dotter.... Och sedan detta.

*cupid*

Glad. :D

Fatcan
2010-04-21, 16:46
Ja som rubriken lyder så letar jag efter en studie som behandlade ämnet angående mäns stress samt sambandet om hur den minskade när de fick samtala med vackra kvinnor. Minns att jag läste denna i metro men det var ett tag sedan. Har googlat och kan inte finna...

Min stress minskar fan inte av att samtala med vackra kvinnor...