handdator

Visa fullständig version : 98kg ska bli 80kg!


Daxxar
2010-04-19, 22:36
Tjena alla. Tjejen hade tjejkväll i lördags och jag var förpassad till datorrummet. Fastnade här på kolozzeum för första gången på 2år. Fy satan vad man blir motiverad av alla före/efter bilder och dylikt. Jag har haft lite problem med min motivation sen jag flyttade hemifrån så varför inte start en journal som förhoppningsvis bör hjälpa mig på den fronten!

Bakgrund
I högstadiet vägde jag 107 kg för mina 180cm. Var kraftigt överviktig och räknade ut att mitt BMI låg som högst på 30,3.

Under 2005/2006/2007 bantade jag ner mig till som lägst 75kg för mina då 189cm. Vilket jag nu i efterhand kan känna var lite i det lägsta laget.

Flyttade hemifrån i maj 2008 och har sedan dess gått från ca 80kg till mina nuvarande 98kg. Beror mest på dåliga matvanor, snabbmat, och väldigt få men STORA portioner.

Idag
Vikt: 98.3kg
Längd: 189cm
BMI : 27.5

Kommer uppdatera med en ny bild varje vecka för att visa framstegen.

Mål
Att vid nyår 2010 väga 80kg. Jag ska satsa på att gå ner 3kg i månaden men jag både tror och hoppas att det kan gå snabbare. Vill inte sätta ett för svårt mål som jag inte kommer klara av. Följer jag dessa delmål kommer jag dessutom ha 2 extra månader på mig att klara mitt huvudmål på 80kg vid nyår.

20maj: 95.3kg
20juni: 92.3kg
20juli: 89.3kg
20augusti: 86.3kg
20september: 83.3kg
20oktober: 80.3kg

Jag ska försöka att promenera i rask takt åtminstone en timma om dagen. Kommer förmodligen inte gå alla dagar. Sikta mot stjärnorna så når man i alla fall trädtopparna.

För er som undrar varför jag inte tänker bygga muskler först så beror det att jag är väldigt nöjd med min kropp när jag kan gå på stranden utan att skämmas. När jag kan ha t-shirtar på mig utan att magen syns. Dessutom har jag en hel garderob med kläder som inte passar mig efter en uppgång på 20kg.

Om jag känner mig tillräckligt motiverad för att börja bygga muskler när jag nått 80kg kommer jag att ta tag i det då (i en ny journal). Nu blir det långa promenader och jogging på löpbandet för hela slanten.

Önska mig lycka till.

Daxxar
2010-04-19, 22:37
reserverad för före/efter bilder. =)