handdator

Visa fullständig version : Problem med höger skulderblad i snart ett år


Fatcan
2010-04-19, 22:32
Jag har problem med smärtor i musklerna (antagligen) på mitt högra skulderblad. Har bifogat en bild där jag ringat in ungefär vart det gör ont. Smärtan är av "molande" typ och blir ibland nästan olidlig, den uppstår inte när jag tränar utan kommer istället när jag utför lätta sysslor, t.ex. att sitta och skriva på datorn eller att borsta tänderna...trycker jag ihop skulderbladen kraftigt kan det göra ganska ont och det känns som nånting kläms ihop där jag har ont, som det är nått som inte får plats.

Nån som har nått hum om vad detta kan vara och vad jag kan göra åt det? Känner att jag måste gå till en naprapat lr nått ifall det inte upphör då smärtan bara blir värre och värre.

Lepras
2010-04-19, 22:39
Har exakt samma---Massa mjölksyra-knutor osv..en naprapat/massör kan fixa det..men blir dyrt i längden.
Brukar lägga en baseball mellan säng o rygg o pressa den där det strålar mest.Funkar tillfälligt iaf,,men har inge svar hur du blir av med det...

Remote
2010-04-19, 23:04
Jag hade ont på samma ställe i vintras, jag vilade ca 6 veckor och gjorde lätta rotatorcuff övningar med och utan motstånd i form av hantlar och gummiband. Jag besökte en sjukgymnast som sa att jag hade en triggerpunkt, som släpper om man trycker på den en längre tid. Om du väntat ett år med att skriva det där inlägget så kanske ett besök hos en naprapat alt. sjukgymnast med rätt utbildning är lämpligt?