handdator

Visa fullständig version : Thaiboxning och kreatin?


chr1z
2010-04-19, 17:48
Funkar det bra att ta kreatin när man tränar thaiboxning?
mvh

Nyback
2010-04-19, 18:10
finns ingen anldning varför de inte skulle?
möjligtvis att du kan gå up 1-2 kg, som kan vara negtivt om du tävlar och vill ligga kvar i samma viktklass

förmodar att du tar kreatin för att de ska gå bättre i gymmet, kreatin har inge betydelse för thaien

chr1z
2010-04-19, 18:15
finns ingen anldning varför de inte skulle?
möjligtvis att du kan gå up 1-2 kg, som kan vara negtivt om du tävlar och vill ligga kvar i samma viktklass

förmodar att du tar kreatin för att de ska gå bättre i gymmet, kreatin har inge betydelse för thaien

Så om jag bara kör thai och tar kreatin så är det onödigt? Gör det inget positivt? Tänkte på det här med att man ska orka mer?

haa
2010-04-19, 18:17
Jag känner att jag orkar pressa mig vid hårda träningar med kreatin, men som sagt går man upp av kreatin och det är inviduellt hur mycket men det kan vara negativt, beroende på vad du har för mål ;)

stridis
2010-04-19, 18:18
Enligt min erfarenhet: Ja. Hjälpte fint när vi körde vår runda med backar också.

Kände mig mer explosiv också.

Nyback
2010-04-19, 19:23
Vilka effekter på träningen och tävling får man av kreatin?
Kortsiktiga (1-2 veckor om man använt sig av uppladdningsfas): Kreatin förbättrar framför allt prestationen vid upprepade kraftiga/maximala kraftansträngningar. Effekten på 1RM varierar vid olika studier men för det mesta är resultaten negativa. Under uppladdningsfasen kommer man att tillsammans med kreatinet ta upp en del vätska, runt en till två liter. Denna vätska lägger sig i muskulaturen och INTE under huden. Kreatin har inga positiva effekter på uthålligheten i konditionsidrotter.

Kommer förmodligen inte hjälpa dig igenom dom där 3 minuters ronderna och kommer säkert inte bli lättare att mata 100-200 situps... men men alla upplever de väl olika, tror de sitter en del i huvet

L-Sami
2010-04-19, 20:09
Kreatin ger snabb energi och används främst under korta intensiva aktiviteter som varar mindre än ca 15 sekunder.

Mr.Sarkastisk
2010-04-19, 22:05
Om du tränar styrketräning också så är det ju en självklarhet.

Nyback
2010-04-20, 22:43
Om du tränar styrketräning också så är det ju en självklarhet.

Tror hans fråga var om de skulle ge nån fördel i thaiboxxningen.. men de är klart gymmar du på sidan om så är ju kreatin positivt

Sami said it

mattilainen
2010-04-20, 22:49
mer ork i sina små musklerzZZ

chr1z
2010-04-22, 21:31
mer ork i sina små musklerzZZ

förstår inte vad du menar?..