handdator

Visa fullständig version : Hotell i London?


Arnesson
2010-04-19, 08:24
Hej,

Kollar hotell i London:
Är Kensington ok att bo i?
Vilka stadsdelar rekomenderas annars?

Första gången jag är där (förutom massa utforskningar av deras flygplatser) och har ingen koll på vart man bör bo.

L Johnsson
2010-04-19, 08:31
Russel square är ett ganska trevligt ställe där åtminstone jag fick relativt humana priser. Kommer tyvärr inte riktigt ihåg var jag bodde, men du kan ju se om du hittar något i närheten där. Bra anslutningar med och ganska centralt :thumbup:

Arnesson
2010-04-19, 08:51
Russel square är ett ganska trevligt ställe där åtminstone jag fick relativt humana priser. Kommer tyvärr inte riktigt ihåg var jag bodde, men du kan ju se om du hittar något i närheten där. Bra anslutningar med och ganska centralt :thumbup:

Tack för tipset :thumbup:

L Johnsson
2010-04-19, 08:57
Tack för tipset :thumbup:

Så lite så, hoppas de kommer till nytta. Minns även att det var klart fördelaktigt att köpa något slags dagspass till tunnelbanan. Räckte att du åkte 2gånger/dag så hade du tjänat in pengarna på att köpa dagspasset. Så det var verkligen en höjdare tyckte jag. Var dock rätt klöddigt att få tag på det när jag var på Paddington station, men var säkert för att jag var en småstadsbo med lite koll i en stor, ny stad^^

skaparn
2010-04-19, 09:34
Så lite så, hoppas de kommer till nytta. Minns även att det var klart fördelaktigt att köpa något slags dagspass till tunnelbanan. Räckte att du åkte 2gånger/dag så hade du tjänat in pengarna på att köpa dagspasset. Så det var verkligen en höjdare tyckte jag. Var dock rätt klöddigt att få tag på det när jag var på Paddington station, men var säkert för att jag var en småstadsbo med lite koll i en stor, ny stad^^

Oyster Card. Köp ett sådant som du sedan laddar med pengar i automater i vilka du kan betala med kort.

https://oyster.tfl.gov.uk/oyster/entry.do

_Robbie_
2010-04-19, 09:40
Oyster Card. Köp ett sådant som du sedan laddar med pengar i automater i vilka du kan betala med kort.

https://oyster.tfl.gov.uk/oyster/entry.do

Ett veckokort är ännu billigare om du ska stanna en hel vecka..

L Johnsson
2010-04-19, 09:41
Oyster Card. Köp ett sådant som du sedan laddar med pengar i automater i vilka du kan betala med kort.

https://oyster.tfl.gov.uk/oyster/entry.do

Gott att någon har lite bättre koll än jag :thumbup:

Ett veckokort är ännu billigare om du ska stanna en hel vecka..
Så långt tänkte inte jag, var bara där 3dagar så...

Torwald
2010-04-19, 10:17
Jag har ett Oystercard som jag använder när jag är där och tankar på. Helvete vad dyrt det blir, men det är åtminstone lite billigare än att köpa biljetter styckvis. Tankar på med 20 pund så räcker det, vaddå, 3-4 åk??

Arnesson
2010-04-19, 17:00
Nog om t-banekort (även om jag uppskattar tipsen). Kan någon rekomendera ett prisvärt hotell?

Jag har hittat några i stadsdelen Kensington, är det ok läge?

Torwald
2010-04-19, 17:30
London är ju ganska stort, så om Kensington är bra läge beror ju på vart du ska åka. Beroende på var i Kensington det är skulle jag tippa på 40-60 minuters promenad till typ Oxford street/china town/soho.

Icefire
2010-04-19, 17:35
Vi bodde på Phoenix Hotel 2005, ett lugnt och trevligt hotell. Det kan jag rekommendera, tror knappast att det är bland de dyraste heller.

jocke12
2010-04-19, 17:43
Jag har ett Oystercard som jag använder när jag är där och tankar på. Helvete vad dyrt det blir, men det är åtminstone lite billigare än att köpa biljetter styckvis. Tankar på med 20 pund så räcker det, vaddå, 3-4 åk??

Är det inte runt 1,5 pund per resa i innersta zonen och ett tak på typ 5 pund om dagen?

Exhale_
2010-04-19, 17:45
Är du ute efter ett billigt och prisvärt ställe är St Athans mitt tips.

Rummen är väl inte de fräschaste men de har trevlig personal och en full english breakfast ingår i priset. http://www.booking.com/hotel/gb/athans.sv.html

Torwald
2010-04-19, 17:47
Är det inte runt 1,5 pund per resa i innersta zonen och ett tak på typ 5 pund om dagen?

Så känns det verkligen inte i alla fall, men det kan säkert stämma.

Arnesson
2010-04-19, 17:59
Jag är ute efter något prisvärt hotell men inte gemensamma toaletter och dyl (åker med damen). Runt 1200SEK per natt verkar man kunna hitta några olika ok alternativ för.

Datum: Ons 7 Juli - Sön 11 Juli.

tsp
2010-04-19, 18:11
Du kan köpa en T-banekort online som dem skickar hem till dig här i sverige. Så slipper du tänka på det när du är framme i england