handdator

Visa fullständig version : Kass mage av Rapid Recovery


-squat-
2003-10-04, 16:50
jag tycker Rapid Recovery känns stark och sur för magen. ibland blir jag akut lös i magen efter intag. vad beror detta på?

LunaSpice
2003-10-04, 17:04
Originally posted by -squat-
jag tycker Rapid Recovery känns stark och sur för magen. ibland blir jag akut lös i magen efter intag. vad beror detta på?

Känsligheten mot vissa proteinsorter kan vara orsaken. De flesta är olika framställda och kan ställa till det i magen. Jag tror att Eiselt kan svara på den frågan bättre dock.

z_bumbi
2003-10-04, 18:43
Fettet i den har visat sig kunna orsaka magbesvär under t ex cykellopp så helt omöjligt är det ju inte att det är fettet som är problemet.

Har inte läst så mycket mer om mct ännu.

-squat-
2003-10-04, 18:45
Originally posted by z_bumbi
Fettet i den har visat sig kunna orsaka magbesvär under t ex cykellopp så helt omöjligt är det ju inte att det är fettet som är problemet.

Har inte läst så mycket mer om mct ännu.

ok. grejen är den att jag har använt mct-fett förut... varje morgon under en längre tid. min mage reagerade inte på det då.

Rapid Lavemang borde man kalla den ;)

Pez
2003-10-04, 18:52
Har själv ganska känslig mage och det kan bli akut av vissa proteinbars eller proteinpulver (främst koncentrat) dock inte Exell..men Rapid Recovery har jag aldrig haft problem med. Blir riktigt kass av Dahlblads Swe-bar och Eiselts Cornybars t.ex. medans Steelbars, Vyopro, Wonderbars och Giant Blocks går utmärkt. Har även en rad andra "riktiga matsaker" som jag måste undvika om jag inte vill paralyseras av magknip osv...
Är inte laktoskänslig eller nåt vad jag vet. Det är säkert individuellt vad man är känslig för.

/pez :confused:

z_bumbi
2003-10-04, 18:59
-squat-: Då verkar Pez teori bättre, det är något i den som du inte tål helt enkelt.

-squat-
2003-10-04, 19:03
Originally posted by z_bumbi
-squat-: Då verkar Pez teori bättre, det är något i den som du inte tål helt enkelt.

jupp blir till att byta till en annan produkt.

Jarod
2003-10-04, 19:19
Jag va ute för exakt motsatsen... När jag blandade rent MCT i mina protte-drinkar så slog magen bakut... Men av Recoveryn känns inget (förutom att jag får enorma hunger-känslor i magen efter en stund).

Mvh

Pez
2003-10-04, 19:22
Originally posted by Jarod
Jag va ute för exakt motsatsen... När jag blandade rent MCT i mina protte-drinkar så slog magen bakut...

Säger killen som öste på med...vad var det - 4-5dl MCTfuel /dag? :laugh:

/pez

Jarod
2003-10-04, 19:25
Ja vaffan... If you have to do something wrong - DO IT RIGHT!! :hbang:

Mvh

Ps. Sen kom jag ju ihåg min ärtsoppe-bulk oxå...yeah... Ds.

-squat-
2003-10-04, 19:29
Originally posted by Jarod
Jag va ute för exakt motsatsen... När jag blandade rent MCT i mina protte-drinkar så slog magen bakut... Men av Recoveryn känns inget (förutom att jag får enorma hunger-känslor i magen efter en stund).

Mvh


hur mycket av rapid recovery tar du? jag tar 4 dl efter träning.

Jarod
2003-10-04, 19:36
brukar ligga på 2dl efter träningen...tillsammans med 1 dl exell...

Men sen eftersom det är så jäkla gott oxå så brukar jag "okynnes-äta" nån extra deciliter som mellanmål...:eating:

Mvh

EiseltUK
2003-10-04, 23:17
Det kan vara vad som helst i produkten som orsakar problem.... magnesium, amylopektin, hydrolysat, laktos, protein osv. Oavsett vilken ingrediens det är så kvarstår ju problemet.

/ Henrik

Fairing
2003-10-05, 13:07
Jag tror att du kanske äter för mycket av det "goda" på en gång.

Ofta om man börjar med en ny produkt så kan man få just magproblem innan magen har vant sig.

Nästan 900kcal i en drink kan nog vara för mycket för dom flesta.

Börja med 1dl och öka efterhand är nog mitt tips.

Medela mig gärna hur det funkar om du väljer att trappa ner på doseringen.

Mvh/Lasse

-squat-
2003-10-05, 13:09
Originally posted by Fairing
Jag tror att du kanske äter för mycket av det "goda" på en gång.

Ofta om man börjar med en ny produkt så kan man få just magproblem innan magen har vant sig.

Nästan 900kcal i en drink kan nog vara för mycket för dom flesta.

Börja med 1dl och öka efterhand är nog mitt tips.

Medela mig gärna hur det funkar om du väljer att trappa ner på doseringen.

Mvh/Lasse

nu är hinken slut. men jag ska testa det en annan gång, får se om det funkar på lägre doser.