handdator

Visa fullständig version : Hur hanterar ni det här?


klofast
2010-04-18, 20:19
Hej kära byggare =)

Efter en helg med krogrundor och duktigt drickade så har jag en fråga.

Hur hanterar ni situationen om ni står i kön till ett ställe (som ni inte ens vill in på) men så är det någon liten jävla tjockis som börjar tjafsa med dig?

Det som hände var att jag och mina kompisar stod där och pratade lite i väntan på att komma in, Då säger en äcklig typ: Sluta spänn dig din jävla tönt. Jag blir lite chockad först men börjar sedan skratta åt honom. Killen blir jävligt sur och man vet att han bara är där för att han vill slås.

GO!

omnibus
2010-04-18, 20:20
Sluta spänn dig då.

Yes
2010-04-18, 20:20
Propp eller slam.

/Tråd låst.

von huff
2010-04-18, 20:21
Sluta spänn dig kanske???Klart han blir förbannad på folk som gårmed stora biceps och pike i storlek s för att vara extra tajt...

ceejay
2010-04-18, 20:23
Spännis!

shape
2010-04-18, 20:24
Hej kära byggare =)

Efter en helg med krogrundor och duktigt drickade så har jag en fråga.

Hur hanterar ni situationen om ni står i kön till ett ställe (som ni inte ens vill in på) men så är det någon liten jävla tjockis som börjar tjafsa med dig?

Det som hände var att jag och mina kompisar stod där och pratade lite i väntan på att komma in, Då säger en äcklig typ: Sluta spänn dig din jävla tönt. Jag blir lite chockad först men börjar sedan skratta åt honom. Killen blir jävligt sur och man vet att han bara är där för att han vill slås.

GO!
Jag ljuger och säger att jag är polis, visar mitt häftiga "kan åka inom EU"-ID, och frågar om han vill fortsätta diskutera?

Larsson85
2010-04-18, 20:24
Hej kära byggare =)

Efter en helg med krogrundor och duktigt drickade så har jag en fråga.

Hur hanterar ni situationen om ni står i kön till ett ställe (som ni inte ens vill in på) men så är det någon liten jävla tjockis som börjar tjafsa med dig?

Det som hände var att jag och mina kompisar stod där och pratade lite i väntan på att komma in, Då säger en äcklig typ: Sluta spänn dig din jävla tönt. Jag blir lite chockad först men börjar sedan skratta åt honom. Killen blir jävligt sur och man vet att han bara är där för att han vill slås.

GO!

Det finns verkligen inget annat att göra än att ignorera och kanske skratta lite så som du gjorde. Orka bry sig.

klofast
2010-04-18, 20:25
Eftersom många hängde upp sig på att han sa att jag spännde mig så kan jag tillägga att jag inte spännde mig och att jag hade en jacka på mig.

G_lund
2010-04-18, 20:25
tona ner din ils lite.. :D

Medusa
2010-04-18, 20:26
gör byggartummen och flexa din biceps samtidigt som du vrålar nothing but a peanut..

shape
2010-04-18, 20:26
Jag ljuger och säger att jag är polis, visar mitt häftiga "kan åka inom EU"-ID, och frågar om han vill fortsätta diskutera?

Nä ok så får man inte göra. Jag skulle fråga honom om han är bögen i buren och invänta svar.

Larsson85
2010-04-18, 20:26
Jag ljuger och säger att jag är polis, visar mitt häftiga "kan åka inom EU"-ID, och frågar om han vill fortsätta diskutera?

Hur ser en sån bricka ut? Finns det verkligen möjlighet att det kan förväxlas med en polisbricka?

The Swedish Oak
2010-04-18, 20:28
Fortsätter samtalet och ignorerar snubben totalt, eventuellt tar av mig tröjan o gör en krabba.

Dreas
2010-04-18, 20:28
Jag tror jag hade skrattat, tagit det som en komplimang och sedan inte sagt något mer till honom. Hade han fortsatt tjafsa hade jag sagt att det är såhär jag ser ut och inget annat sedan vänt mig. Hade han fortsatt efter det så hade nog en argumentation uppstått och där kan det sluta på två sätt, ett han ger sig, två han vevar (antingen hoppar vakterna in här eller så är det igång...).

Matsa
2010-04-18, 20:28
Krabba...

shape
2010-04-18, 20:29
Hur ser en sån bricka ut? Finns det verkligen möjlighet att det kan förväxlas med en polisbricka?

Inte i nyktert tillstånd kan det tyckas, men det har jag inte testat. Men i och med att folk är vana vid körkort och gamla idbrickor + att man flashar den mera. Jag har gjort det en gång vid en liknande situation och personen drog sig tillbaka. Nu får man naturligtvis inte göra så men jag sa april april tyst efteråt.

Kek
2010-04-18, 20:29
Jag spänt musklerna så hårt så skjortan spricker och knapparna flyger upp i pannan på honom och sedan gett honom några schysta posar *flex*

Petoria
2010-04-18, 20:31
0mkBUnJrcf8

Så här!

Wille005
2010-04-18, 20:31
Bjud på en liten dubbel beceps och hänvisa till ett ryskt BB-forum för utmärkta resultat.

Kek
2010-04-18, 20:34
Så här!

Att dra en knullturk lär ju få även den hårdaste av de hårda att backa på stan :O

von huff
2010-04-18, 20:54
Eftersom många hängde upp sig på att han sa att jag spännde mig så kan jag tillägga att jag inte spännde mig och att jag hade en jacka på mig.

Var jackan tajt?hurdan modell?Många jackor är väldigt tajta, går att urskilja biceps rätt bra...

Hoppas du förstår att det inte är pop att spänna sig

Pepparkakssmurfen
2010-04-18, 21:14
Det är bara att ignorera såna tomtar.

Richthofen
2010-04-18, 21:41
det mest nedvärderande är att skratta åt honom så det gjorde du rätt i

stevebc
2010-04-18, 21:47
Jag låter honom säga det han vill och fortsätter med det jag höll på med. Jag tar inte första slaget.

det mest nedvärderande är att skratta åt honom så det gjorde du rätt iJag tycker det mest nedvärderande är att inte reagera över huvud taget. Särskilt när personen är kort. Då framstår han som en tönt som ingen bryr sig om, eller ser, för att han är så omärkvärdig. Lite som ett litet barn som rycker i sin förälders arm, som är för upptagen med att prata med en kollega eller liknande.

Pepparkakssmurfen
2010-04-18, 21:49
0mkBUnJrcf8

Så här!

AHAHAHAHHH!!! :laugh::laugh::laugh:

L-Sami
2010-04-18, 21:49
Chillar och är tyst. Ignorerar. Fortsätter prata med kompisarna.

klofast
2010-04-18, 21:55
Var jackan tajt?hurdan modell?Många jackor är väldigt tajta, går att urskilja biceps rätt bra...

Hoppas du förstår att det inte är pop att spänna sig

En helt vanlig marinblå vårjacka från Lyle & Scott. Inte särskillt avslöjande.

Men va fan ska man göra om snubben börjar veva då? Gillar inte att slås.. Vill ju inte gärna springa därifrån^^

Degpekka
2010-04-18, 22:08
Om du nu inte gillar att slåss och vet att han söker det, så är det ju ganska så dumt att skratta. Försök få kontakt med ordningsvakterna på plats, att någon söker bråk är skäl nog för att den personen inte är välkommen under kvällen.

Kek
2010-04-18, 22:23
En helt vanlig marinblå vårjacka från Lyle & Scott. Inte särskillt avslöjande.

Men va fan ska man göra om snubben börjar veva då? Gillar inte att slås.. Vill ju inte gärna springa därifrån^^

Om du står i en kö har du ju antagligen vakter lite längre fram som kan komma till din undsättning om du för allt i världen inte vill slåss. Risken är ju dock att de inte släpper in någon av er så jag skulle nog försöka få in ett slag eller 2 även om jag inte ville slåss.

JoeyP
2010-04-18, 22:24
Hade skrattat åt honom och visat den feta jäveln vars korvkiosken ligger och gjort sådär med bicep ni vet!! Fifäään va nice!

Eller helt enkelt nitat den jäveln hatar sånna kaxiga.

spoonchest
2010-04-18, 22:30
Kommentar: "sluta spänn dig då!!1"
Svar:"nej."
Fortsätt som om inget hade hänt.
Verbal judo ftw

ha:cl
2010-04-18, 22:32
Är man tillräckligt stor slipper man de här problemen.

spoonchest
2010-04-18, 22:34
Om du nu inte gillar att slåss och vet att han söker det, så är det ju ganska så dumt att skratta. Försök få kontakt med ordningsvakterna på plats, att någon söker bråk är skäl nog för att den personen inte är välkommen under kvällen.

+1:ar den. Om man inte vill slåss, varför nedvärdera? Om man vet vad killen är ute efter så borde det inte vara svårt att räkna ut vad det kommer leda till.

BobaFett
2010-04-18, 22:37
Säg: Jag spänner mig inte, det är så här jag ser ut. Precis som alla andra av oss som INTE sitter i soffan och äter chips hela dagarna :thumbup:

Sen gör du en sån här pose:

http://www.portlandmercury.com/images/blogimages/2008/11/03/r_1225744754_arnold-schwarzenegger.jpg

BobaFett
2010-04-18, 22:38
On second thought, säg bara: Fuck you, asshole!

Sen gör du posen ovan :D

Landström
2010-04-18, 22:39
"Jag förlåter dig, ty du vet inte vad du gör."

clinteastwood
2010-04-18, 22:45
Om någon utmanat mig, så hade jag sagt att vi möts i boxningshallen på måndag klockan...

Christyle
2010-04-18, 22:56
Kommentar: "sluta spänn dig då!!1"
Svar:"nej."
Fortsätt som om inget hade hänt.
Verbal judo ftw

nån fis: sluta spänna dig då
Du: Smäller till hans Axel som Mike Tyson så att axeln går ur led & säger va inte så svag då:hbang:

Landström
2010-04-18, 22:57
Om någon utmanat mig, så hade jag sagt att vi möts i boxningshallen på måndag klockan...

I boxningshallen får man tyvärr inte hamra in ett hammarslag på hjässan ;)

Tigerkotten
2010-04-18, 23:48
Det hände inget mera eller? Tydligen så hanterade du det bra, då det inte blev något mera isåfall.

beckman88
2010-04-19, 04:39
Tjockis sager: Sluta spann dig.
Mitt svar: Borja spann dig.

chrilledude
2010-04-19, 05:03
Drar detta ansiktsuttryck:

http://images.clipartof.com/small/16076-Yellow-Smiley-Face-Graphic-With-A-Closed-Lip-Smile-Clipart-Illustration.jpg

Scratch89
2010-04-19, 05:10
Jag har aldrig fattat det där med ILS. Det är få personer som är så pass grova att de inte får ihop armarna längs med kroppen, och att de har en konstant spänning i armbågen.

Yes
2010-04-19, 05:23
Jag har aldrig fattat det där med ILS. Det är få personer som är så pass grova att de inte får ihop armarna längs med kroppen, och att de har en konstant spänning i armbågen.
Var går gränsen för ILS?

Står jag avslappnat med axlarna tillbakadragna pekar iaf inte armarna helt vertikalt. Och då är jag inte SteveBC-grofv.

Yes
2010-04-19, 05:25
Och då är jag inte SteveBC-grofv.
Tror jag iaf... Hur grofv är SteveBC egentligen? Jag har alltid föreställt mig honom som en blandning mellan Arnold och Tank Abbot.

Scratch89
2010-04-19, 05:29
Var går gränsen för ILS?

Står jag avslappnat med axlarna tillbakadragna pekar iaf inte armarna helt vertikalt. Och då är jag inte SteveBC-grofv.

Inte helt vertikalt nej, men det är en stor skillnad mellan naturligt häng och att dra in magen, överextendera korsryggen och att köra ett statiskt lyft åt sidan med en stångcurlböjning i armarna.

Yes
2010-04-19, 05:33
Ah, du menar Skogsturken eller att gå runt i en konstant latspread? :D

Scratch89
2010-04-19, 05:49
Ah, du menar Skogsturken eller att gå runt i en konstant latspread? :D

Jag tänkte faktiskt länka in Skogsturken men hann inte för edittiden. :D

bzUiA9tjn6E

von huff
2010-04-19, 06:14
En helt vanlig marinblå vårjacka från Lyle & Scott. Inte särskillt avslöjande.

Men va fan ska man göra om snubben börjar veva då? Gillar inte att slås.. Vill ju inte gärna springa därifrån^^

Om du har möjlighet så ta av jackan innan han börjar veva, ha gärna nån färggrann pike under.

Scratch89
2010-04-19, 06:35
Om du har möjlighet så ta av jackan innan han börjar veva, ha gärna nån färggrann pike under.

wat :D

Bubban
2010-04-19, 15:34
Är det bara jag som vill se på en bild på TS i piké för att se om det var mest troligt att han spänt sig eller inte? :)


Pics !

mangs
2010-04-19, 15:48
Jag håller med, det krävs en bild för att avgöra vad rätt beteende i situationen skulle ha varit.

Pirko
2010-04-19, 15:50
En helt vanlig marinblå vårjacka från Lyle & Scott. Inte särskillt avslöjande.

Men va fan ska man göra om snubben börjar veva då? Gillar inte att slås.. Vill ju inte gärna springa därifrån^^

Stod ni i en kö till krogen? Då hinner han inte göra mycket innan han är tagen.

var han tjock sa du? Skulle nog dragit nått drygt. "Hörru fetto, sluta äta fett o vara fet"

stevebc
2010-04-19, 16:15
Tror jag iaf... Hur grofv är SteveBC egentligen? Jag har alltid föreställt mig honom som en blandning mellan Arnold och Tank Abbot.Haha, det där var i mina yngre dagar. Nu är det ca 130 kg med 8% BF.

wo0ord
2010-04-19, 16:25
Hände det inget mer? Vilken krog var det? tragiskt med folk som vill mucka gräl med allt å alla

hugok
2010-04-19, 19:38
Jag brukar undkomma bråk genom att helt enkelt sträcka på mej o trycka upp bröstet i ansiktet på fanskapet. Jag är lång och relativt grov men det har även funkat när jag itne var grov så länge han som bråkar är mindre.

hahavaffan
2010-04-19, 20:08
Instant dansk skalle.

Civilrätt
2010-04-19, 20:09
jag hade avvisat honom :D

Kek
2010-04-19, 20:19
Instant dansk skalle.

Så de ska tas.

Sjoba
2010-04-19, 20:21
http://hour9.files.wordpress.com/2009/09/popeye.jpg

Dan S
2010-04-20, 02:46
Hahaha, fick en idé. Fan va roligt om man hade sagt något i stil med.

Är du vilse? mcdonalds ligger åt det där hållet, tjockis. Sedan gjort en johnny bravo pose åt hållet mcdonalds ligger åt ;)

eller Käften, räka.

Tror inte jag pallar svälja skit från respektlösa uppmärksamhetsbovar. :/

rooz
2010-04-20, 07:46
Hahaha, fick en idé. Fan va roligt om man hade sagt något i stil med.

Är du vilse? mcdonalds ligger åt det där hållet, tjockis. Sedan gjort en johnny bravo pose åt hållet mcdonalds ligger åt ;)

eller Käften, räka.

Tror inte jag pallar svälja skit från respektlösa uppmärksamhetsbovar. :/

Och tänk om tjockisen haft en kniv och samma problem med "uppmärksamhetsbovar"?

spoonchest
2010-04-20, 08:10
Jag får ofta höra glåpord när jag nekar folk i dörren. Folk som försöker rädda ansiktet genom att skicka iväg nåt när de kommit iväg en bit. Men ibland dröjer de sig kvar, och söker lite mer effekt. Det är ngt jag inte bjuder dem på.
Saker som man skulle kunna tolka som hot om man är på det humöret. De försöker ställa en genom påträngande frågor, spydiga kommentarer och allmänt respektlöst beteende. De vill gärna ha sista ordet, även om de vet att de inte kommer in/får som de vill. De vill liksom visa alla andra att de, trots att de gör som jag säger, gör som de vill.

När de ger upp, har de stått och gjort verbala påhopp i genom att insinuera diskriminering, maktmissbruk, inkompetens osv en stund, i hopp om att jag ska tända till/tappa masken. Men i själva verket har idén baktänt och han/hon har gjort bort sig inför en massa okända människor. För det enda personen fick ifrån mig var ett nekande och en massa politiskt korrekta svar.

Vill jag ändå ha sista ordet i disskusionen så bränner jag av ett "ha en så trevlig kväll!" med överspelad trevlighet när han/hon fått nog och är påväg därifrån. Men det är egentligen bara onödigt att gnida in salt i såren på det viset. ;)

Så för att kommentera Dan S inlägg så undrar jag var man drar gränsen?
När har man fått lov att svälja skit och när har man visat sig som den större personen ganom att visa hur allt bara rinner av en och inte gett personen vad den egentligen är ute efter? Bemötandet kan ju vara ganska passivt i bägge fallen, fast i det ena har egot antagligen tagit skada, och i det andra kanske inte.

mangs
2010-04-20, 09:03
Viss skilnad också när det gäller någon som står som vakt eller om man är besökare til lstället. Som vakt förväntar jag mig att du skall kunna ta emot rätt mycket förolämpningar och glåpord innan det brister för dig då det är ett jobb. Du behöver eller inte ta det personligt då det är din roll som vakt de har problem med. Lättare att hålla lugnet då.

spoonchest
2010-04-20, 18:09
Du har helt rätt mangs. Men visst går det att göra sig så gott som oåtkomlig i såna här situationer även i rollen som privatperson. Utan att egot tar skada. Jag tror att svaret jag postade tidigare hade gett en bra effekt. Ta udden av hela situationen och lägg inte nån vidare eftertanke på vad personen har sagt. Som OV är man iof beredd på en del saker och kan ha en annan inställning redan ifrån början. Det är klart man blir ställd när nån kommer fram till en och säger något sånt där.

von huff
2010-04-20, 18:58
Hur svårt kan det vara.Undvik tajta t-shirts,tröjjor i storlek s, och armlösa skjortor.En pike i nån icke färggrann färg kan gå i värsta fall....

wo0ord
2010-04-20, 19:10
Hur svårt kan det vara.Undvik tajta t-shirts,tröjjor i storlek s, och armlösa skjortor.En pike i nån icke färggrann färg kan gå i värsta fall....

Ska man inte få gå klädd hur man vill nu för tiden utan att bli nerslagen pga ens kläder?*screwy* det är ju som och säja att kvinnor inte får ha korta kjolar för då får dom skylla sig själva för och bli våldtagna

Anton Fräs
2010-04-20, 19:14
var han tjock sa du? Skulle nog dragit nått drygt. "Hörru fetto, sluta äta fett o vara fet"

Eller så undviker man puckade svar och kör på spoonchest inställning.

Vinter
2010-04-20, 19:23
Om man inte har äggskals-ego och lite dålig självförtroende bryr man sig inte om vad en random idiot säger.

von huff
2010-04-20, 19:25
Ska man inte få gå klädd hur man vill nu för tiden utan att bli nerslagen pga ens kläder?*screwy* det är ju som och säja att kvinnor inte får ha korta kjolar för då får dom skylla sig själva för och bli våldtagna

Så du menar att det accepterat att vara spännia?

wo0ord
2010-04-20, 19:28
Så du menar att det accepterat att vara spännia?

Mja, accepterat kanske det inte är alltid, men varför ska man ödsla energi å tid på någon random persons liv?

Ape3
2010-04-20, 19:41
Varför inte: Oj, då! Ha en trevlig kväll!

Verbal judo, som spoonchest skrev.

Alternativt, se olycklig ut, "Men tjejerna gillar det."

Tyvärr alltså, jag vill inte slåss med dig.

Kross
2010-04-20, 20:30
Hur svårt kan det vara.Undvik tajta t-shirts,tröjjor i storlek s, och armlösa skjortor.En pike i nån icke färggrann färg kan gå i värsta fall....

Skämtar du?

spoonchest
2010-04-20, 21:33
Hur svårt kan det vara.Undvik tajta t-shirts,tröjjor i storlek s, och armlösa skjortor.En pike i nån icke färggrann färg kan gå i värsta fall....

jag måste erkänna att det är svårt att låta bli :D kanske inte det där med färggranna nyanser iof.

plexmar
2010-04-20, 22:40
Att ligga på gym och pumpa biceps tappar ju helt sin mening om man inte får ha en tajt piké och reta upp stamgästerna på McDonalds...

Varför tränar ni egentligen??!

Folk som är avundsjuka på andras kroppar och försöker spela tuffa över det är ju en viktig anledning till varför jag ens drar mig till gymmet!

Sundqvist
2010-04-20, 22:45
att ligga på gym och pumpa biceps tappar ju helt sin mening om man inte får ha en tajt piké och reta upp stamgästerna på mcdonalds...

Varför tränar ni egentligen??!

Folk som är avundsjuka på andras kroppar och försöker spela tuffa över det är ju en viktig anledning till varför jag ens drar mig till gymmet!

+1

MojjMojj
2010-04-20, 23:06
Tjockis: Sluta spenn dig!

Du: Sorry, I don't speak whale.

Dan S
2010-04-21, 10:09
Haha, mitt inlägg var kvart i 4 på natten, svårt att vara seriös eller tänka rätt då. Om jag står i en kö påväg in så vill jag ju inte höra "sluta spänn dig din jävla fjolla", då hade jag likagärna kunnat sagt samma sak, (käften fetto; sluta vara fet, din fula fan) omoget som fan, men det här kommer ju på en gång, man vill ju "försvara" sig, krävs lite mer energi att hantera det som vakten skrev här.

Jag är en sån person som inte slåss, såvida det inte är nödvändigt då måste man gå all in, alternativt springa, men jag retar gärna folk, speciellt idioter som startar något. Jag kanske hade sagt "Akta jag inte slår in pannbenet, räka" och så spänner man armen mot honom och vänder sig om lika fort.

Detta förutsatt att man är typ halvtränad och inte har snygga former och är "biff". Det vore kul.

gnagaren
2010-04-21, 10:35
Jag hade tagit på mitt coolface och sagt; Problem?


http://alanisgood.com/wp-content/uploads/2009/07/1236664538680-300x273.jpg

von huff
2010-04-21, 11:51
Att vara fet är normalt och tyvärr är spännisar ochså rätt vanliga men det är icke accepterat!Ni som har möt en äkta spännis vet vad jag talar om.

The Swedish Oak
2010-04-21, 11:55
Bäst o börja grisbulka så man inte ser för bra ut till sommaren då tröjan åker av på stranden. *popcorn*

...man vill ju inte bli kallad spännis.

von huff
2010-04-21, 11:56
Låt bli att träna biceps nu under sommaren, satsa lite extra på kanske?

bizniz
2010-04-21, 12:06
En väldigt svårslagen manöver som funkar varje gång!

http://yasik.kiev.ua/CaptainObvious_have_this_rock.jpg

klofast
2010-04-21, 14:18
Att ligga på gym och pumpa biceps tappar ju helt sin mening om man inte får ha en tajt piké och reta upp stamgästerna på McDonalds...

Varför tränar ni egentligen??!

Folk som är avundsjuka på andras kroppar och försöker spela tuffa över det är ju en viktig anledning till varför jag ens drar mig till gymmet!

Från och med nu kommer denna sommaren bli spännis-sommaren! Inte allt för överdrivet men vafan man måste ju få ha på sig en t-shirt utan att folk börjar whina. Sen finns det ju inte bättre än när man ser några brudar som spanar in ens kropp på bryggan;)

Peace