handdator

Visa fullständig version : Vad gör man när man missar en del av passet?


Anvendarnamn
2010-04-18, 18:49
Ett ex: När jag tränade idag hade jag tänkt köra 3 muskelgrupper, hann 2 innan jag fick ett samtal och blev tvungen att dra akut. Detta händer ofta.

Men går det bra att träna denna muskelgrupp kanske 2-3h efteråt, eller? Det går inte skjuta upp varje gång eftersom det är alltid samma muskelgrupper som blir utelämnade eftersom att jag har en viss ordning.

Innan passet tar jag EAA och efter passet Vassle oavsett om passet blir avbrutet. Behöver jag göra detta igen om jag ska träna samma dag igen?

Eller vad ska jag göra?

svennebanan
2010-04-18, 18:50
Är det ofta du blir avbruten?

Jorgen
2010-04-18, 18:54
Byt ordning nästa pass.

Svara inte i telefon när du tränar.

Det är inga problem att träna igen under dagen.

Anvendarnamn
2010-04-18, 18:55
Är det ofta du blir avbruten?

Alltså det händer ofta, minst 1 gång i veckan. Beror på mina föräldrar som jobbar sent och mina mindre syskon, osv. Oftast går det snabbt max 2h sen kan jag vara tillbaka.

Anvendarnamn
2010-04-18, 18:58
Byt ordning nästa pass.

Svara inte i telefon när du tränar.

Det är inga problem att träna igen under dagen.

Går ej byta ordning för då skulle jag inte orka för jag kör tunga saker sen lätta senare och + att jag inte är beredd på att bli avbruten och jag måste svara i telefon, har gjort det misstaget att ignorera samtal ångrar mig och ska aldrig göra det igen.

men det sista. hur blir det med tilskotten osv?

Gorilla
2010-04-18, 19:10
Ta med ungarna till gymmet och låt dem leka lite med småhantlarna så kan du träna klart i lugn och ro.

Vi har en kille på gymmet som tar med ungarna ibland, och det brukar gå rätt bra, även om de en gång gick lite väl nära pappan när han körde marklyft. Inte farligt nära, men det fick en att dra öronen till sig.

hejhopp79
2010-04-18, 20:51
Går ej byta ordning för då skulle jag inte orka för jag kör tunga saker sen lätta senare och + att jag inte är beredd på att bli avbruten och jag måste svara i telefon, har gjort det misstaget att ignorera samtal ångrar mig och ska aldrig göra det igen.

men det sista. hur blir det med tilskotten osv?

Tillskotten bygger inte din fysik per se. Mat och återhämtning sköter den biten, så oroa dig inte för mycket för att du missar tillskotts-tajming för den släpande muskelgruppen.

z_bumbi
2010-04-19, 07:15
Kör du större muskelgrupper först i passen så tränar du troligen i alla fall igenom kroppen så om det inte är samma pass varje vecka så skulle jag bara ta det som en extra chans till återhämtning.
Är det samma pass så skulle jag flytta runt muskelgrupperna eller passen alt göra ett kortare huvudprogram och sen ha en extra del jag kör om jag hinner.

Erik__
2010-04-19, 08:29
Ta med ungarna till gymmet och låt dem leka lite med småhantlarna så kan du träna klart i lugn och ro.

Vi har en kille på gymmet som tar med ungarna ibland, och det brukar gå rätt bra, även om de en gång gick lite väl nära pappan när han körde marklyft. Inte farligt nära, men det fick en att dra öronen till sig.

Nej fan inte mer barn på gym som inte är avsedda för det, även om en del sköter sig så gäller det inte alla.

Arf Pingvin
2010-04-19, 11:19
Kör du större muskelgrupper först i passen så tränar du troligen i alla fall igenom kroppen så om det inte är samma pass varje vecka så skulle jag bara ta det som en extra chans till återhämtning.
Är det samma pass så skulle jag flytta runt muskelgrupperna eller passen alt göra ett kortare huvudprogram och sen ha en extra del jag kör om jag hinner.

+1 Det här är det klokaste. Du kör dina knäböjar först, missar du komplementen dvs allt annat så gör det inte så mycket. Du har ju fortfarande böjt.

JimmyJoe
2010-04-19, 11:38
Surt att inte kunna slutföra sina pass, de går inte att planera bättre då?