handdator

Visa fullständig version : Snälla hjälp mig hitta en bra naprapat!


Zikoria
2010-04-18, 13:48
Jag har sedan flera år tillbaka haft problem med muskeln på höger sida som fäster i axeln och upp i huvudet/nacken, och i själva nacken och huvudet. För ett halvår sen fick jag nog och så outhärligt ont att jag tog mig till en riktigt duktig kille i norrort där jag då bodde. Gick hos honom ett par gånger i veckan till en början och han sa att mina problem med största sannolikhet beror på en kraftig hjärnskakning jag fick när jag var liten.
Jag gick hos honom ett tag och problemen började försvinna mer och mer, till slut märkte jag inte av något alls av problemen plus att jag fick en massa hjälpmedel på jobbet eftersom jag jobbar på kontor.
Den senaste veckan/två veckorna är helvetet tillbaka och jag har så ont att jag blir grymt otrevlig mot min omgivning. Ringde då tillbaka till honom men han är fullbokad i två veckor framöver. Fick istället tid hos en kollega till honom i fredags, men det var det sämsta bemötande och behandling jag varit med om. Dessutom bor jag nu mera i city, så det kändes grymt ovärt att ta mig ut till norrort när den andra var jävligt dålig.
Nu har jag mer ont än någonsin och är sjukt öm i nacken och upp i huvudet, detta håller på att driva mig till vansinne. Snälla någon, hjälp mig! Vad ska jag göra? Kan någon tipsa om en BRA naprapat som tar en på allvar och inte står och snackar i mobilen under halva behandlingstiden?

Dreas
2010-04-18, 13:50
Martin Löwgren här på forumet är den första jag tänkte på.

n1tro
2010-04-18, 15:04
du har ett priv mess zikoria

BillyButt
2010-04-18, 15:35
Gå till en läkare istället, naprapater är kvacksalvare.

Denniss
2010-04-18, 15:54
Gå till en läkare istället, naprapater är kvacksalvare.

Tvärtom är vad jag har hört.

Kimball
2010-04-18, 15:54
Gå till en läkare istället, naprapater är kvacksalvare.

Hoho, ja för läkare brukar ju göra mycket vettigt i sådana här situationer? *bs*

BillyButt
2010-04-18, 15:56
Hoho, ja för läkare brukar ju göra mycket vettigt i sådana här situationer? *bs*

Kanske inte men det gör inte naprapater heller.

Zikoria
2010-04-18, 17:50
Ingen som vet en bra naprapat i stan? Har mailat Martin förut men fick inget svar. Jag har riktigt ont...

Denniss
2010-04-18, 17:51
Kanske inte men det gör inte naprapater heller.

Vad ska en läkare göra då?

Zikoria
2010-04-18, 17:56
Vad ska en läkare göra då?

Läkare är dumma i huvudet. Jag gick till en förra gången jag hade så här ont, då sa han på allvar att jag skulle sluta med vin, bananer, choklad och att få orgasm. Jag menar allvar. Han sa det...
Det enda läkare duger till är att skriva recept, och jag vill inte ha någon stark medicin som gör mig helt väck. Jag har både treo comp och citodon hemma, så det blir nog det trots allt innan sovdags. Men likförbannat så tar ju det bara bort smärtan, inte det som i själva verket gör att jag har ont.

Alter ego
2010-04-18, 18:06
då sa han på allvar att jag skulle sluta med vin, bananer, choklad och att få orgasm.

orgasm

http://www.intarnet.us/graphics/cats/this_is_madness.jpg

Loke
2010-04-18, 18:14
Läkare är dumma i huvudet. Jag gick till en förra gången jag hade så här ont, då sa han på allvar att jag skulle sluta med vin, bananer, choklad och att få orgasm. Jag menar allvar. Han sa det...
Det enda läkare duger till är att skriva recept, och jag vill inte ha någon stark medicin som gör mig helt väck. Jag har både treo comp och citodon hemma, så det blir nog det trots allt innan sovdags. Men likförbannat så tar ju det bara bort smärtan, inte det som i själva verket gör att jag har ont.

Men det han borde gjort är att skicka dig till sjukgymnast. Jag har svårt att tänka mig att ett besök hos en sjukgymnast inte skulle ge dig något alls...

Scratch89
2010-04-18, 18:23
Läkare är dumma i huvudet. Jag gick till en förra gången jag hade så här ont, då sa han på allvar att jag skulle sluta med vin, bananer, choklad och att få orgasm. Jag menar allvar. Han sa det...
Det enda läkare duger till är att skriva recept, och jag vill inte ha någon stark medicin som gör mig helt väck. Jag har både treo comp och citodon hemma, så det blir nog det trots allt innan sovdags. Men likförbannat så tar ju det bara bort smärtan, inte det som i själva verket gör att jag har ont.

Bara för att en läkare gav dig en tveksam diagnos så är inte alla läkare dumma i huvudet.

Tolkia
2010-04-18, 21:42
Har du kontorsjobb eller sitter av andra anledningar mycket framför datorn, alt. skriver mycket med höger hand? Ett problem av den typen du beskriver kräver förmodligen att du gör något åt det som framkallar problemet om du vill bli av med det på sikt. Åtgärderna involverar ofta en översyn av arbetsställning/fritidssysselsättningar och riktad styrketräning. Manipulation/massage/töjningar och liknande behandlingar är inte annorlunda än citodon i den bemärkelsen att de lindrar symptomen men inte botar orsaken. Det bör iofs en bra naprapat påpeka när du besäker honom/henne.

obesogen
2010-04-19, 06:39
David Söderström på Adolf Fredriks Fysiocenter
Glenn Bilby på Inmo

JoeyP
2010-04-19, 07:05
Usch fan vad jobbigt att ha ont hela tiden! Kmr ihåg när jag hade ont i ryggen! Har fortfarande ont, men lååååååååååååååångt ifrån lika ont.

Hoppas de löser sig!

Zikoria
2010-04-19, 12:52
Men nu är det som så att jag har fått SJUKT ont i min vänsta axel i stället, det känns som den typ blippar eller ngt. Plus att jag har mycket ont i huvudet. Vem ska jag ringa? Vad ska jag ta? Vad ska jag göra? Jag blir galen... *gah!*

WHITEFOLKS
2010-04-19, 12:57
Din närmaste vårdcentral borde kunna hjälpa dig att komma rätt.

Loke
2010-04-19, 13:01
Men nu är det som så att jag har fått SJUKT ont i min vänsta axel i stället, det känns som den typ blippar eller ngt. Plus att jag har mycket ont i huvudet. Vem ska jag ringa? Vad ska jag ta? Vad ska jag göra? Jag blir galen... *gah!*

Som sagt, jag tror på sjukgymnast.

http://www.odenplanssjukgymnastik.se/

140 spänn tar dom, gå dit och fråga vad dom tror. Jag har ingen aning om hur bra dom är, men dom kan säkert ge dig nåt tips som är värt 140 spänn iaf.

Pirko
2010-04-19, 13:05
Stockholm City bör ha massvis att välja ifrån. Bara att kolla upp någon och se vad dem säger.

Martin Löwgren
2010-04-19, 14:14
Ingen som vet en bra naprapat i stan? Har mailat Martin förut men fick inget svar. Jag har riktigt ont...

Jag har inte fått något mail från dig och har jag det ber jag om ursäkt. Har väldigt mycket att göra just nu.

Skicka ett PM så kan du få mitt mobilnummer.

Mvh