handdator

Visa fullständig version : Paypal och ebay?


ceejay
2010-04-17, 21:20
Hur funkar det egentligen? Kan man inte bara debitera ett kreditkort på paypal så kontot fylls på? Måste man verifiera kortet och länka det till kontot?

Jag har biddat på en sak på ebay och har nu tänkt att betala det men jag kan liksom inte bara fylla på kontot direkt med kortet utan måste verifiera det?

Blir ju drygt om man måste vänta på koden för verifiering när man samtidigt inte har jättelång tid på sig att betala för varan.

mtlca
2010-04-17, 21:23
Har för mig att man måste verifiera med någon kod. Sedan när man för över pengar så tar ju det några extra dagar också. Var längesen jag höll på med det här så saker kanske ändrats.

ceejay
2010-04-17, 21:33
det lär ju inte ta flera dagar att föra över pengar till kontot med kort? Tänk om man vill lägga in pengar lagom till att man vinner ett bud liksom och så har man 3 dagar på sig att paya.

Ngn som kan förklara ordentligt? ;) No offence mtlca

mtlca
2010-04-17, 21:36
Du borde ha kollat upp allt det där innan du la ett bud på något.

No offence ceejay ;)

ceejay
2010-04-17, 21:45
Du borde ha kollat upp allt det där innan du la ett bud på något.

No offence ceejay ;)

äh vaffan jag gör ju det nu :D

jakob
2010-04-17, 21:46
I värsta fall kan du ju alltid göra en utlandsbetalning om du kan få tag på alla uppgifter du behöver.

OneManArmy
2010-04-17, 21:50
Pengarna landar på paypal direkt när du använder kreditkort vettu.
Funkar prima, du laddar paypal kontot med cash, du vinner ett bud, trycker på betala, pengar dras från paypal kontot

ceejay
2010-04-17, 21:55
Pengarna landar på paypal direkt när du använder kreditkort vettu.
Funkar prima, du laddar paypal kontot med cash, du vinner ett bud, trycker på betala, pengar dras från paypal kontot

Men innan jag kan lägga in pengarna på kontot med kortet så måste jag verifiera kortet genom att fixa den där 4siffriga koden?

Kimball
2010-04-17, 22:07
Men innan jag kan lägga in pengarna på kontot med kortet så måste jag verifiera kortet genom att fixa den där 4siffriga koden?

Yes, men den tog väl bara några dagar innan den dök upp på kontoutdraget? När det sedan är klart är det ju bara tuta och köra, inga väntetider om man kopplar kortet direkt till paypal. Be säljaren om en extra veckas betaltid för att du är newb ;)

ceejay
2010-04-17, 22:11
Yes, men den tog väl bara några dagar innan den dök upp på kontoutdraget? När det sedan är klart är det ju bara tuta och köra, inga väntetider om man kopplar kortet direkt till paypal. Be säljaren om en extra veckas betaltid för att du är newb ;)

haha tack då är jag lite klokare :) Får dra iväg ett mail om inte kontoutdraget kommit innan tiden is up så att säga

Prankie
2010-04-17, 22:11
Innan du verifiera kortet har du en ganska låg gräns på hur mycket du kan totalt överföra till andra, det för att minimera risken någon överför stora summor pengar till andra med stulen kort. Du få koden genom att godkänna paypal debitera en symbolisk summa från kortet, själva transaktionen har ett meddelande på fyra siffror som är din verifikationskod.

ceejay
2010-04-17, 22:14
Innan du verifiera kortet har du en ganska låg gräns på hur mycket du kan totalt överföra till andra, det för att minimera risken någon överför stora summor pengar till andra med stulen kort. Du få koden genom att godkänna paypal debitera en symbolisk summa från kortet, själva transaktionen har ett meddelande på fyra siffror som är din verifikationskod.

men utan verifiering kan jag inte lägga in pengar på kontot med kort va? Utan bara banköverföring?
jag kan då inte sätta in pengar nu iaf med kort

Kimball
2010-04-17, 22:17
Du behöver iofs inte sätta över några pengar om det kopplas direkt till visakortet som sagt. Men det kanske ligger en spärr där också innan verifieringen? Jag har aldrig haft pengar på mitt paypalkonto annat än då refunds kommit in typ.

ceejay
2010-04-17, 22:22
Du behöver iofs inte sätta över några pengar om det kopplas direkt till visakortet som sagt. Men det kanske ligger en spärr där också innan verifieringen? Jag har aldrig haft pengar på mitt paypalkonto annat än då refunds kommit in typ.

nä men ajg tänkte ifall jag kunde sätta över pengar direkt från kortet utan att behöva länka det till kontot. Verkar som om jag måste vänta på att verifiera att rätt kort är länkat och sen betala direkt utan att behöva stoppa in cash.

ceejay
2010-04-17, 22:29
aaah nu funkare helt plötsligt ;) Kanske varit lite snabb hehe. Payade genom ebay och loggade in på paypal därifrån och kortet var länkat utan verifiering.

Rahf
2010-04-17, 22:33
Vill man fylla på sitt paypal-konto så tar det ett par dagar. Internationella överföringar går inte på ett kick. Vill man flytta större summor pengar från sitt kort eller betala direkt med det, så måste man, såvitt jag vet, verifiera.

ceejay
2010-04-17, 22:51
Vill man fylla på sitt paypal-konto så tar det ett par dagar. Internationella överföringar går inte på ett kick. Vill man flytta större summor pengar från sitt kort eller betala direkt med det, så måste man, såvitt jag vet, verifiera.

det gick att betala direkt med kortet nu fast det inte är verifierat utan kortet är endast länkat till paypalkontot

Rahf
2010-04-18, 04:42
det gick att betala direkt med kortet nu fast det inte är verifierat utan kortet är endast länkat till paypalkontot

Hur stor var summan? Tror de har någon gräns där de vill att man verifierar innan de tillåter större belopp.

emi23j
2010-04-18, 07:25
Hur stor var summan? Tror de har någon gräns där de vill att man verifierar innan de tillåter större belopp.

sant.

Sen brukar ibland säljarna också kräva att man har verifierat.

ceejay
2010-04-18, 08:28
Hur stor var summan? Tror de har någon gräns där de vill att man verifierar innan de tillåter större belopp.
ok, 50 dollar
sant.

Sen brukar ibland säljarna också kräva att man har verifierat.

Då vet jag ;) ty

Kek
2010-04-18, 08:59
De gånger jag betalat med paypal har jag bara länkat mitt kort till mitt konto. De garanterar ju 100% säkerhet så ska väl inte vara någon fara om du köper av någon som har bra omdöme också.