handdator

Visa fullständig version : Livsnjutning a.k.a. Running free a.k.a. Det är världsrekord!


Linnet
2010-04-17, 17:05
Förmiddag: Styrketräning

Eftermiddag: 15 min 2 lyktstolpar löpning, en lyktstolpe gång. Första passet utomhus efter op.

Linnet
2010-04-17, 19:39
Ny journal
Vem är då jag? Jag är en 26-årig psykologstudent som har flyttat upp till Norrland för att förhoppningsvis skapa mig en yrkeskarriär som idrottspsykolog.

träningsbakgrund: Alltid idrottat sedan jag var 5, mest i olika lagidrotter och oftast som målvakt, men det är nästan lättare att räkna upp de idrotter jag inte hållit på med än de jag sysslat med.

När jag var 16 år och lade ner fotbollen gjorde jag en satsning på löpning under en säsong och fick väldigt bra utveckling, gick från strax under 50 min på 10 km till höga 38 minuter och jag gjorde även 5-km med draghjälp på någonstans strax under 17 min. När jag började gymnasiet så kände jag mig liten och tunn och lade ner löpningen och började styrketräna vilket blev startskottet för ett 8 år långt skadehelvete. För 3 år sedan kände jag att jag fått nog och bestämde mig för att prioritera ner styrketräningen och satsa på mer konditionsbaserad träning igen.
Det visade sig bli problem det med då jag genast fick problem med vad som visade sig vara Compartment syndrome. Är nyopererad och har precis börjat springa försiktigt igen.

Min målsättning är hög, det skulle vara kul att jaga mina gamla pers. Det viktigaste är dock att ha kul och att träna för att det är något som får mig att må bra! Jag kommer att jobba hårt för att komma ihåg detta denna gång!

Linnet
2010-04-17, 19:48
Drar förresten iväg till Hemavan imorgon och min sjukgymnast har ordinerat att sitta i solen och dricka en och annan öl mellan skidåkningen, så ni lär inte höra ifrån mig på ett tag. :)

Linnet
2010-04-25, 15:13
Tillbaka från en underbar vecka i fjällen.

Löpning antal lyktstolpar löpning/gång: 3:1

tot 15 min.

Linnet
2010-04-26, 13:26