handdator

Visa fullständig version : Ultimata träningen för bröst? (fixa lös hud)


Suffering
2010-04-16, 17:06
Hejsan!

Gjorde en gynekomasti/fettsugning för cirka 7 månader sedan och har sedan dess tränat konstant. Mestadels bröst eftersom det blev lite lös hud efter fettsugningen så jag jobbar på att fixa det.
Jag går på Actic (Nautilus) och använder mig av alla maskiner man tränar bröst på men tycker inte det räcker riktigt.
Vad är egentligen den bästa träningen för att så snabbt som möjligt få stora bröstmuskler?

Tack!

Punisher1
2010-04-16, 17:12
Har alltid tyckt att bänkpress är det som gör bäst på brösten men har lagt till flyes för inte så längesedan och har faktiskt fått en lite bättre utveckling sen dess tycker jag.

Johan_P
2010-04-16, 22:38
I stort finns inget (lagligt) sätt att snabbt få stora bröstmuskler. Men de stimuleras av styrketräning som många andra av kroppens muskler. Övningar som liggandes hantellpress och bänkpress aktiverar musklen kraftigt.

Tänk på att inte ha för stora förhoppningar om att kunna få stram hud efter din operation genom att träna upp bröstmuskulaturen. Nu vet vi inte hur mycket lös hud vi pratar om men i allmänhet är det svårt att träna upp muskler så pass mycket att huden stramar åt sig när den tappat elasticitet, som t.ex. vid striae.

mpersson
2010-04-17, 06:58
Bara för att du har lös hud vid bröstet finns det ingen anledning att inte träna resten av kroppen ;) Vet inte hur lös huden är eller nåt heller men ett par schysta vingar skkulle nog strama åt lite mer.

Suffering
2010-04-17, 12:02
Johan_P: När jag står upp så syns det inte särskilt mycket. Skulle vilja få upp huden kanske max ½ cm. Ligger jag på sidan dock, så veckar sig huden en hel del.

Jag tror att de skulle fixa sig ganska mycket om jag skaffar ordentliga bröstmuskler.

mpersson: Självklart tränar jag allt, men brösten är nummer 1, det är så jag menar :)
Vingar? Förklara gärna med en länk. Inte så inne på detta än.

Sjoba
2010-04-17, 12:07
Vingar. (http://www.exrx.net/Muscles/LatissimusDorsi.html)

Han menar att du även bör träna andra muskler än brösten för att hjälpa till att strama åt huden. T.ex. Latissimus Dorsi (samt andra ryggmuskler).
Om du tränar ryggen och axlarna ordentligt borde huden dras åt en del skulle jag tro.

Suffering
2010-04-17, 12:17
Vingar. (http://www.exrx.net/Muscles/LatissimusDorsi.html)

Han menar att du även bör träna andra muskler än brösten för att hjälpa till att strama åt huden. T.ex. Latissimus Dorsi (samt andra ryggmuskler).
Om du tränar ryggen och axlarna ordentligt borde huden dras åt en del skulle jag tro.

Tränar väldigt mycket rygg ska påpekas.
Men jag fortsätter som jag gör + lägger till mer övningar för bröst/vingar/rygg så borde det väl ordna sig med tiden. Inte så farligt mycket hud som tur är (förutom när jag ligger ner då).

Tack för alla tips. Om någon har nåt mer så bara skriv :)